Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Ztripez Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Förtidsröstning - avrapportering - 2006-09-02, 22:14

Jag har inte haft tid innan för att angagera mig men nu har en betydligt mer strukturerad arbetstid.

Vart börjar jag?

”It’s 5:50 a.m., Do you know where your stack pointer is?”

Svara med citat
  (#2) Gammal
brelovich Inte uppkopplad

brelovichs avatar

Länk: #50977
Standard RE: Förtidsröstning - avrapportering - 2006-09-02, 22:43

Citat:
Ztripez (2006-Sep-02)Jag har inte haft tid innan för att angagera mig men nu har en betydligt mer strukturerad arbetstid.

Vart börjar jag?

När har du tid över? Är du tillgänglig dagtid kan du dyka upp vid valstugorna i Brunnsparken runt 12 och hjälpa övriga närvarande i kampanjarbetet. Jonas Lihnell är initiativtagare och andlig ledare för aktiviteterna.

Har du möjlighet att skriva ut A4/A3 enkel- eller dubbelsidigt? I så fall kan du printa ut foldrar och/eller affischer till kampanjarbetet. Det skall visserligen komma foldrar från centralt håll, men det tar nog någon vecka och det finns alltid några till som behöver informeras. Du kan också skriva ut brevet som gick ut som veckans uppdrag från Rick och dela ut till grannarna.

Bor du nära en förtidsröstningslokal som saknar ansvarig eller har du möjlighet att sköta någon obemannad lokal någon annanstans? Bokningssystemet hittar du här. Att lägga ut valsedlar tar inte så mycket tid men kräver tillsyn med jämna mellanrum.

Har du bil? Kan du ställa upp som distributör på valdagen? Om du inte har bil kan du istället boka dig som värd för en vallokal. Bokningenssystemet för valdagen hittar du här.

Detta var några förslag. Gör det som passar dig och som du har tid och möjlighet att göra. Vad du än gör, glöm inte att övertyga dina släktingar, vänner, grannar och kollegor om att rösta pirat.

Är något av ovanstående av intresse så är det bara att agera. Har du frågor är det bara att återkomma. Kör hårt!

[hr]
Heter numer Fredrik Moberg på forumet.

Blogg: syrrans granne - Politik
  Skicka ett meddelande via MSN till brelovich  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Jonas Lihnell Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #51046
Standard RE: Förtidsröstning - avrapportering - 2006-09-03, 08:31

Om du bor nära en förtidsröstningslokal kan du även försöka göra det till en vana att gå in, kolla så att det finns valsedlar och om dem saknas höra av dig till bo leuf, björn felten eller någon annan som i sin tur kan få kontakt med ansvarig för lokalen (mig exempelvis, 0708 888909)

Svara med citat
  (#4) Gammal
DanceK Inte uppkopplad

DanceKs avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #51492
Standard RE: Förtidsröstning - avrapportering - 2006-09-04, 14:47

Valsedlarna jag lade ut i Askims Bibliotek har försvunnit. Jag lade fram en ny bunt idag och tolkar detta som att jag får gå dit oftare, vare sig någon slängt dem eller de tagit slut.

Upprepas det får jag väl säga till valmyndighetens representant på plats.

---------------------------------------------------------------------

Det sägs att en lögn göms bäst mellan två sanningar

Därför bloggar jag. www.nastansant.blogspot.com

Svara med citat
  (#5) Gammal

brelovichs avatar

Länk: #51503
Standard RE: Förtidsröstning - avrapportering - 2006-09-04, 15:03

Nordstan var välfylld imorse och strax efter lunch. Jag åker en vända innan stängningsdags också.

På Allégården hade valsedlarna för småpartierna flyttats till ett eget bord. På det stora bordet som man ser först när man kommer in fanns bara riksdagspartiernas valsedlar och blanka valsedlar. Jag skulle inte kalla det valfusk direkt; personalen har uppenbarligen varit involverad men det visar ju tydligt hur man ser på småpartier.

Jag hade inte parkeringstid nog att utröna detta vidare och jag anser att det är bättre att jag lägger min tid på kampanjarbete men om någon känner sig manad är det förstås fritt fram att forska i saken.

[hr]

Svara med citat
  (#6) Gammal
Janne Karlsson Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #51608
Standard RE: Förtidsröstning - avrapportering - 2006-09-04, 19:33

Jag bor inte i Göteborg, men jag var på besök i denna vakra stad i helgen. Jag gick en promenad till Nordstan för att kontrollera att det fanns valsedlar på plats. Jag kontrollerade vid flera tilfällen både under Lördagen och Söndagen och kan bara konstatera att de ansvariga har gjort ett bra jobb, det fanns valsedlar vid alla besök.

Bra jobbat!

/Janne

Svara med citat
  (#7) Gammal
Axeteg Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2006

Länk: #52498
Standard RE: Förtidsröstning - avrapportering - 2006-09-06, 22:07

Efter ca 2 timmars allmänt gående inne i stan så gick jag in och kollade hur det såg ut med sedlar, mötte Bo på vägen så det blev en pratstund där, när jag sen gick och kollade så blev jag utfrågad av en kille som hade hört talas om oss men som inte visste vad vi ville. Under denna diskution så ser jag en till kille i piratkläder kolla valsedlarna, så vi var 3 pers där med kanske 5 min mellanrum, så det verkar som om Nordstaden är väl kontrollerad.

Passade på att ta en sväng förbi Focus och kolla hur det såg ut där, och precis som i Nordstaden fanns det gott om valsedlar.

Bra jobbat

Over and Out

Svara med citat
  (#8) Gammal
Göran Axelsson Inte uppkopplad

Göran Axelssons avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #53656
Standard RE: Förtidsröstning - avrapportering - 2006-09-10, 01:01

Det här är kul att läsa för en Norrlänning. Vi har sett en del åtgång på några av våra röstningslokaler men ingenting i närheten av vad ni har. Men ni verkar klara av anstormningen bra i alla fall.

Jag vill dock tipsa er om att det kan nog bli mer fart nästa vecka. Kolla på statistiken över förtidsröstningen från förra året och från i år så ser ni att takten ökar andra veckan.

http://www.val.se/val/val2006/fortidplotter/1480.html

Kämpa på så ses vi i Riksdagen!

/Göran

Hacker and proud of it!

Valkretsansvarig, Västerbottens valkrets. Kandidat till riksdagslistan 2010.

Tel: 073-9867 881 Mail: goran.axelsson@piratpartiet.se

Svara med citat
  (#9) Gammal

brelovichs avatar

Länk: #55407
Standard RE: Förtidsröstning - avrapportering - 2006-09-14, 15:28

Min hemliga kontakt i Nordstan meddelade imorse att han fyllt på med rejäla högar i alla ställen. Det var inte tomt men det var inte heller fullt. Imorgon kör han i resten av den 1000-bunt han fick i början av förtidsröstningen.

Jag vet att det är många fler som fyllt på och detta betyder att vi också fått många röster. Fortsätt jobba allihop så det blir ännu fler!

Tyvärr uppdagades det imorse att på ett ställe hade någon ställt en valsedel för miljöpartiet framför våra. Tyvärr fanns ingen kamera på plats så dokumentation saknas men det gäller uppenbarligen att vara på sin vakt.

[hr]

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Poströstning/Förtidsröstning dalle Europaparlamentsval 2009 10 2009-05-12 21:14
Valsedelsutläggning på förtidsröstnignslokaler - avrapportering Tor Skude 5. Östergötlands län, 19 2006-09-16 14:37
Förtidsröstning i Norrort Jan Lindgren 2. Stockholms län 24 2006-09-02 12:16
[Lund] Lokaler förtidsröstning Mab 13. Skåne läns södra valkrets 17 2006-08-15 09:00
VALSEDLAR vid lokaler, förtidsröstning Bo Leuf Gamla trådar 1 2006-07-24 02:15