Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Leffelini Inte uppkopplad

Leffelinis avatar

Reg.datum: Jun 2009
Standard Sammy Nordstrm #5612 - 2010-01-20, 11:18

Härmed nominerar jag Sammy Nordström till distriktsledare för östra distriktet.

Jag lärde känna Sammy under arbetet med Parley! och redan där märkte jag att han var en kille som verkligen ställde upp. Utan att tveka tog han på sig nya uppgifter och han var en av de som drog det tyngsta lasset under planeringsarbetet. Han tar på sig nya uppgifter med engagemang och vilja. Såsom han har styrt upp med landstingspolitiken och kommunpolitiken är fantastiskt och utan honom är jag rätt säker på att vi inte skulle ha kommit lika långt (eller ens kunna ställa upp).

Sammy älskar lokalpolitiken vilket jag tror är en enorm tillgång i arbetet som en DL. Han vill driva våra valkretsar och kommuner till framgång och kommer därför att lyckas med det. Alla som träffat Sammy håller nog med om att han är mycket social vilket skulle vara en positiv egenskap som DL då mycket av arbetet handlar om att handskas med andra människor och till att få dem att känna sig välkomna. Det handlar även mycket om kommunikation mellan ledning och VL samt VL och KL vilket han kommer klara galant att styra upp.

Det jag också har märkt med Sammy, som jag personligen tycker är en bra egenskap, är att han sällan vill köra sitt eget race. Han vill dra in andra i det han håller på med och jobbar hellre i grupp än ensam. Utöver det så är han förstående, lyssnande, omtänksam, driftig, pålitlig och otroligt komptent. Kort sagt: Sammy skulle vara perfekt som Distriktsledare för Östra Distriktet!

Marit Deldén - Vice Partiledare

Blogg: http://www.maritdelden.com/
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Leffelini  
Svara med citat
  (#2) Gammal
samface Inte uppkopplad

samfaces avatar

Reg.datum: Jan 2008

Länk: #190998
Standard RE: Sammy Nordstrm #5612 - 2010-01-20, 13:49

Tack för de fina orden, Marit. Jag accepterar nomineringen.

Genom min roll som t.f. VL under en tid då vårt distrikt helt saknat DL har de funktioner och behov som denna roll fyller blivit mycket tydliga för mig. Mest uppenbart är behovet av en kommunikatör och en plattform för länsöverskridande samarbeten. Som DL skulle jag naturligtivis bjuda in till VL-möten men också åka ut och träffa våra lokalt engagerade funktionärer för att lära mig mer om hur vi jobbar i distriktet. Jag tror vi har mycket att lära av varandra, helt enkelt.

Som en av initiativtagarna och arrangörerna av Parley har jag fått erfara det jobb som ligger bakom ett sådant event, men framförallt hur mycket dess genomförande betyder för utvecklingen av våra idéer och interna relationer. Som DL vill jag därför verka för fler Parleys i östra distriktet, men också samordna och understödja Parleys genom samarbetet med andra distrikt.

Och som Marit säger, jag brinner för lokalpolitiken. I skrivande stund har vi ännu inte helt fastställt våra politiska program för kommun- och landstingsvalet, men det är i sitt slutskede nu och glädjande nog har redan flera andra kommuner och valkretsar börjat kopiera av det vi visat upp så här långt. Och det är just så jag vill att vi ska jobba, dvs kollaborativt.

Med det sagt hoppas jag på att få medlemmarna i östra distriktets förtroende för att genomföra dessa idéer. Ledorden är kommunikation, deltagarkultur och kollaboration. Genom ett starkt Östra Distrikt hjälper vi till att ta Piratpartiet in i riksdagen hösten 2010.

Ställ gärna frågor till mig här nedanför.

--
Sammy Nordström
Avgående ledamot i Piratpartiets styrelse

Blogg: Bloggsam.se

Svara med citat
  (#3) Gammal
Hanna Dönsberg Inte uppkopplad

Hanna Dönsbergs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #191185
Standard RE: Sammy Nordstrm #5612 - 2010-01-22, 00:57

Du är som synes engagerad i lokalvalen i Östergötland. Kommer du lämna över ansvaret till någon annan om du blir vald till distriktsledare eller avser du att arbeta med både och samtidigt?

~ Hanna TOQig Dönsberg ~
valberedare för Ung Pirat och Ung Pirat Västerås samt
lekmannarevisor Distriktsstyrelsen Öst, Ung Pirat
Läs gärna min blogg!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Hanna Dönsberg  
Svara med citat
  (#4) Gammal
samface Inte uppkopplad

samfaces avatar

Länk: #191226
Standard RE: Sammy Nordstrm #5612 - 2010-01-22, 12:56

Bra fråga, Hanna! Lokalpolitiken är otroligt viktig för mig och kommer fortsätta vara det när jag blir DL. Lokalpolitik är dock inte endast Östergötland för mig. Det finns lokalpolitik i alla våra valkretsar i det här distriktet och det jag tänker mig är att helt enkelt bredda mitt spektrum. Just nu är jag fokuserad på Östergötland som sig bör, men blir jag DL kommer jag ta mitt engagemang och använda det på hela distriktet.

Samtidigt är det viktigt att VL får de förutsättningar och stöd som de behöver för att kunna engagera sig lokalpolitiskt, vilket rollen som DL handlar väldigt mycket om. Och genom mina erfarenheter som lokalpolitiskt engagerad VL i Östergötland har jag mycket att både använda mig av och dela med mig av för att skapa det stödet för min efterträdare och alla andra VL i distriktet.

Det kan även vara värt att veta att planen på att ställa upp i landstingsvalet gäller även om jag väljs till DL. Detta eftersom jag ser det lokala engagemanget som en del av DL-rollen snarare än tvärtom. Jag ämnar att vara en del av den verksamhet jag ansvarar för, helt enkelt.

Och jag hoppas att min kunskap kring det jag har lärt mig när jag utformat Östergötlands landstingspolitik och haft en central roll i att även utforma vår kommunpolitik i valkretsen kommer att gynna de andra valkretsarna.

Hoppas det gav svar på din fråga, Hanna!

--
Sammy Nordström

Svara med citat
  (#5) Gammal
Hanna Dönsberg Inte uppkopplad

Hanna Dönsbergs avatar

Länk: #191232
Standard RE: Sammy Nordstrm #5612 - 2010-01-22, 13:35

Jadå

~ Hanna TOQig Dönsberg ~
valberedare för Ung Pirat och Ung Pirat Västerås samt
lekmannarevisor Distriktsstyrelsen Öst, Ung Pirat
Läs gärna min blogg!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Hanna Dönsberg  
Svara med citat
  (#6) Gammal
jonasnordgren Inte uppkopplad

jonasnordgrens avatar

Reg.datum: Aug 2009

Länk: #191235
Standard RE: Sammy Nordstrm #5612 - 2010-01-22, 13:48

Johan försökte få till ett distriksmöte i höstas, men det föll på att inte alla valkretsledare använder skype, inte kunde träffas fysiskt vid samma tillfälle eller kunde enas om en kommunikationsväg. Som jag ser det så verkar piratepad vara ett perfekt verktyg för de flesta distriktsmöten. Hur ser du på det? Vill du få till fysiska möten och hur ofta isf?

___________________________________________________________________________________________
Idealist

Svara med citat
  (#7) Gammal
samface Inte uppkopplad

samfaces avatar

Länk: #191255
Standard RE: Sammy Nordstrm #5612 - 2010-01-22, 16:53

Hej Jonas!

Som jag uppfattade diskussionen som vi hade per mail i höstas så var man ändå överens om att träffas fysiskt enligt ett förslag som Mattias Bjärnemalm formulerade på följande sätt:

Citat:
Finns det pengar i distriktsbudgetten skulle jag förslå att vi samlar distriktsledningen fysiskt en helg och diskuterar hur vi vill sköta distriktet. Jag tror att det är betydligt bättre än att försöka diskutera fram en bra modell över skype/mail/irc/djungeltelegraf.
Och just den sortens möten kommer jag agera för så långt det är praktiskt möjligt. För visst är det ofta så att alla inte alltid kan träffas fysiskt, oavsett hur pass väl man planerar i förväg. Men det gäller oavsett vilket sätt man väljer att anordna möten på och kan inte riktigt tillåtas vara ett skäl för att stoppa upp verksamheten.

Sen behöver vi naturligtvis lite mer regelbunden kontakt emellan dessa möten också. Hur vi håller den regelbundna kontakten kommer vi dock antagligen inte ha rett ut förrän vi haft vårt första fysiska möte. Med det fysiska mötet som det enda vi kommit överens om så här långt kan vi inte göra det på något annat sätt, helt enkelt.

För övrigt skapar det mycket bättre förutsättningar för distansmöten om man har en personlig kontakt med mötesdeltagarna sen innan. Det förebygger en mängd missförstånd och skapar bättre relationer oss emellan, kort sagt.

Men det gör att vi behöver anordna ett distriktsledningsmöte så snart som möjligt, lite som en kick-off för både den löpande kommunikationen i distriktet och kommande distriktsledningsmöten. Detta skulle antagligen bli min första uppgift som DL om jag blir vald.

--
Sammy Nordström

Svara med citat
  (#8) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #191604
Standard RE: Sammy Nordstrm #5612 - 2010-01-26, 12:32

Hej och kul att du kandiderar! Jag tänkte ställa en uppsättning frågor till alla DL1-kandidater. Men först lite bakgrund.

Piratpartiet har tre helt olika organisationsformer i en organisation. De olika delarna har olika behov, olika sätt att fungera, och olika personer passar i olika delar av dem.

Den första delen av organisationen är den traditionella föreningsdemokratin. Den kännetecknas av långa ledtider, kollektiva beslut, formellt utlysta möten och väldigt uppstyrd verksamhet. Våra årsmöten och styrelsens arbete sker i den här formen.

Den andra delen är svärmverksamheten som är helt oreglerad och kännetecknas av obefintliga ledtider och mycket långtgående invididualiserat mandat, men också av svårigheter att upprätthålla kontinuitet bortom punktinsatser. Aktivism sker i den här formen.

Den tredje delen är vår strikt hierarkiska företagsstruktur, som är samma sorts struktur som t.ex. tjänstemannastrukturen hos Moderaterna eller Socialdemokraterna. Den kännetecknas av individuella beslutsfattare med personal- och budgetansvar som förväntas ha förståelse för individuell motivation, framgångsrikt ledarskap (i den gruppsykologiska betydelsen) och hur man organiserar en verksamhet i den här modellen. Vår funktionärskår arbetar i den operativa eller exekutiva delen av organisationen enligt den här modellen, där vi genomför styrelsens beslut och våra egna initiativ samtidigt som vi stöttar och stödjer den aktivistiska svärmverksamheten.

Du har kandidaterat till distriktsledare. Det är vår högsta grad av mellanchef i funktionärskåren med ett enormt personalansvar och operativt ansvar. I den rollen, så kommer du att sitta i partiledningen och vara med och fatta beslut som avgör partiets framtid på en daglig basis.

Projektlednings-, personalhanterings-, konflikthanterings- och ledarskapserfarenheter är här långt, långt viktigare än att ha suttit i en enda styrelse. Samtidigt kommer du att sitta i en nyckelroll för att upprätthålla organisationens värdingar och ledarskap, med särskild betoning på att det är lika fint i Piratpartiet att hjälpa andra briljera som att briljera på egen hand. Det är inte bara något du behöver agera efter själv, utan också att motivera andra att agera efter.

Nu till frågorna:

- Varför vill du jobba i (lägga merparten av din tid på) den operativa delen av organisationen snarare än den föreningsdemokratiska eller svärmaktivistiska?

- Att vara distriktsledare innebär att man behöver spendera en avsevärd tid på mjuka frågor, särskilt personalfrågor och konflikthanteringsfrågor. Kan du ge ett exempel på en svår konflikt du löst nyligen? Hur löste du den?

- Piratpartiets funktionärskår kan inte leda genom befallning eller att peka med hela handen, utan bara genom att inspirera andra så mycket att de själva vill och väljer att följa ditt initiativ. Äkta ledarskap, alltså. Kan du peka på några initiativ du tagit i Piratpartiet, där andra frivilligt följt efter?

- Har du någon formell utbildning eller träning i ledarskap och/eller gruppsykologi och/eller projektledning?

- Kan du berätta om ett projekt nyligen där du haft en nyckelroll (hård eller mjuk)? På vilket sätt bidrog du till andras motivation att briljera i projektet?

- Har du motiverat en grupp till att leverera över förväntan på sina mål och fått dem att känna stolthet över det? Kan du berätta mer om en sådan situation?

- Att vara distriktsledare innebär att man behöver lägga en signifikant mängd tid på partiet, som minimum en timmes partiledningsmöte varje vecka, men troligare 10-20 timmar per vecka, ibland mer. Hur ser din livssituation ut?

- Du kommer att behöva bygga en del av den operativa organisationen, mer specifikt medlems- och funktionärsvård på distriktsnivå, och även stöd till valkretsorganisationerna. Har du varit med och byggt organisationer i företags- eller tjänstemannaorganisationsmiljöer någon gång tidigare? Har du därvidlag haft eget personalansvar?

- På en skala från tio till massor, hur kul tänker du ha och se till att andra har mellan nu och riksdagsinträdet? På vilket sätt?

- Kan du peka på tre människor i organisationen som har inspirerat dig till stordåd? Hur gick det till? Hur kände du det då? Kan du se hur du för en sådan stordådsinspiration vidare från positionen som distriktsledare, där du kommer att ha möjlighet att göra det?

Tack, och lycka till i valet!

Svara med citat
  (#9) Gammal
Emil Isberg Inte uppkopplad

Emil Isbergs avatar

Länk: #191896
Standard RE: Sammy Nordstrm #5612 - 2010-01-30, 02:49

Jag hade tänkt skriva ett längre inlägg till dig och Hanna, men jag upptäckte att Rick redan täckt in större delen av det jag hade tänkt skriva så det blir bara kortare inlägg från mig.

Du skriver att du brinner för lokalpolitiken och det får mig att undra om du kan lägga åt sidan ditt engagemang lokalt för att fokusera på att få distriktet att samarbeta både mellan olika regioner och mellan ledning och aktivister? Har du några konkreta idéer om förbättringar som du vill genomföra?
  Skicka ett meddelande via ICQ till Emil Isberg Skicka ett meddelande via Skype™ till Emil Isberg  
Svara med citat
  (#10) Gammal
samface Inte uppkopplad

samfaces avatar

Länk: #191993
Standard RE: Sammy Nordstrm #5612 - 2010-02-01, 01:59

Bra frågor, Rick!

Nu är visserligen dessa svar postade efter jag fått DL-rollen men större delen skrevs innan det var klart och jag ville inte gärna att mina formuleringar skulle vara helt bortkastade och postar detta ändå lite som en intentionsförklaring.

Citat:
- Varför vill du jobba i (lägga merparten av din tid på) den operativa delen av organisationen snarare än den föreningsdemokratiska eller svärmaktivistiska?
När jag gick med i partiet gick jag inte bara med bara för att vara en del av organisationen som den är, jag gick även med för jag ville vara med och påverka både hur organsiationen ser ut och innehållet i vår politik. Östra distriktet har under längre tid inte haft någon fungerande distriktsledning och det ger den som nu blir DL en unik chans att återuppbygga upp den lokala organisationsstrukturen från grunden. En väl fungerande distriktsledning kommer bli absolut avgörande för den satsning vi nu gör på lokalpolitiken, något som ligger mig väldigt starkt om hjärtat. Med det sagt menar jag att rollen inte är helt förutbestämd eller separerad från den föreningsdemokratiska eller svärmaktivistiska delen av organisationen.

DL är ju till att börja med en roll som tillsätts demokratiskt och är på så sätt en förtroendevald post snarare än en chefsroll. Som förtroendevald väger inte legitimiteten för tagna beslut ett dugg mer än förtroendet man har och för att kunna utföra sitt förtroendeuppdrag måste man ständigt vårda förtroendet som det vilar på. Därmed kan man inte helt utesluta den föreningsdemokratiska delen från DL-rollen, även om man skulle vilja.

Sen ser jag även hur viktigt det är med en fungerande organisation för att stödja aktivismen. Initiativ från enskilda och mindre svärmar behöver många gånger hjälp med att nå ut till fler delar av organisationen, någon att bolla idéer med, få råd och information, tillgå resurser och annat stöd. Här behövs tydliga och enkla rutiner för att jämna ut så många hinder för aktivisters initiativ som möjligt, något jag har svårt att se att det införs utan god förankring i hela organisationen.

Citat:
- Att vara distriktsledare innebär att man behöver spendera en avsevärd tid på mjuka frågor, särskilt personalfrågor och konflikthanteringsfrågor. Kan du ge ett exempel på en svår konflikt du löst nyligen? Hur löste du den?
Olika konflikter kräver olika lösningar. Det går inte bedöma en persons konflikthanteringsförmåga utifrån en enda konflikt. Vad som avgör utgången av en dispyt är de involverade och deras förhållningssätt till konflikter i allmänhet, framförallt hos den som medlar, mer än själva dispyten i sig. Med det sagt kan jag ändå ta några lite mer generella exempel för att visa hur jag förhåller mig till lite olika typiska konfliktsituationer:

Först har vi det klassiska scenariot med två starka viljor och mycket bestämda uppfattningar som går i direkt konfrontation med varandra i en mycket hetsig diskussion. Det får väl anses vara en inte helt ovanligt typ av konflikt bland våra mest engagerade. Det första jag brukar göra är att försöka identifiera vart kommunikationen brister, för i denna typ av konflikter ligger problemet i stort sett alltid i hur man kommunicerar. Det jag tittar efter är påståenden i varande-form, dvs "så är det" eller "så är det inte", för att lägga in förtydligande som "så uppfattar han/hon det" eller att jag ber den som gjort påståendet att förtydliga vad den uppfattningen grundar sig i. På så sätt avväpnar man språket och exponerar de olika utgångspunkterna som inte alls behöver stå i motsats till varandra.

Ett annat scenario som förhoppningsvis inte är lika vanligt men ändå så förödande när det sker är mobbing eller utfrysning av en person. I det läget blir det oerhört viktigt att lyssna på alla inblandade och att klargöra situationen så att alla blir uppmärksammade på den. De som mobbar är nämligen sällan medvetna om att de gör det och de flesta gånger räcker det med att de görs medvetna för att lösa konflikten. Medveten och avsiktlig mobbing är däremot lite svårare och tackla och i det läget övergår medlingen till att handla om disciplinåtgärd. För sådana fall har jag personligen mycket låg tolerans och tvekar inte att ta till krafttag.

Citat:
- Piratpartiets funktionärskår kan inte leda genom befallning eller att peka med hela handen, utan bara genom att inspirera andra så mycket att de själva vill och väljer att följa ditt initiativ. Äkta ledarskap, alltså. Kan du peka på några initiativ du tagit i Piratpartiet, där andra frivilligt följt efter?
Jag var en av initiativtagarna för Parley, detta koncept för AFK-piratmöten som nu tycks sprida sig över hela landet. Det var alltså inte helt och hållet mitt initiativ, men det är ju så vi oftast jobbar, tillsammans och kollaborativt. Det var någon som sa att det tidigare gjorts försök som aldrig genomfördes p.g.a. för lite resurser men så kom vi och bara genomförde det ändå. Att det var lite som att vi lyckades för att vi inte visste att vi inte kunde det. Och tack vore att vi lyckades kommer fler lyckas nu när man vet att det går.

Jag uppmuntrar för övrigt alla sorts AFK-möten då det är det oslagbart bästa sättet att kommunicera och har en enorm betydelse för våra interna relationer. Det är därför jag ställer jag gärna upp och stöttar arrangemang som t.ex. Tjejsnack utan att tveka.

Sen har jag även författat större delen av det landstingsprogram som flera av de andra länen kopierat delvis eller helt. Det hela började med ett möte med Neurologiskt Handikappades Riksorganisation (NHR) och insikten om den bristande rättsäkerheten inom vården. Så snart vi började få något på pränt började jag söka kontakt med andra valkretsledare för att se vad vi kan tänkas tillföra varandra. Några talade då om för mig på rak arm att de innan inte tänkt tanken att ställa upp men nu skulle fundera på det efter att ha läst om våra idéer.

Och nu senast verkar ett visst brev jag publicerade på min blogg om varför man ska rösta på PP framför SD spridit sig relativt brett i den pirata bloggvärlden, Anna Troberg kallade det för "Sammy-effekten". Det är inte varje dag man får en mindre bloggbävning om sig själv, det hela känns lite overkligt fortfarande. Uppenbarligen lyckades jag sätta ord på något man velat sätta ord på under en längre tid och man blir verkligen glad och rörd av att det uppskattades av så många.

Citat:
- Har du någon formell utbildning eller träning i ledarskap och/eller gruppsykologi och/eller projektledning?
I egenskap av webbutvecklare med egen firma har jag fått leda en rad projekt men har ingen formell utbildning. Dock är det något jag skulle vara hemskt intresserad av om jag fick chansen. Att utveckla mig är något jag alltid strävar efter även om jag känner att det är mer lockande med praktiskt kunskap än ren inlärning. För mig är inte ledarskap eller känslan kring hur man arbetar i grupp en teoretisk kunskap utan någon man hela tiden lär sig.

Citat:
- Kan du berätta om ett projekt nyligen där du haft en nyckelroll (hård eller mjuk)? På vilket sätt bidrog du till andras motivation att briljera i projektet?
Tjejsnack var jag ju visserligen inte en av arrangörerna eller initiativtagarna för, men jag vill nog ändå påstå att jag hade en betydande roll för dess genomförande. Jag började med att ordna en hemsida som arrangörerna själva lätt kunde redigera innehållet på. Därefter utnyttjade jag lite av mina kontakter för att ordna t-shirtar. När det sen var dags ställde jag upp med min bil för att köra grejer, lånade ut en dator för bambuserinspelningarna, ordnade gästkonton för det trådlösa nätverket på universitetet (så länge det fungerade), satt i kassan och som en sista insats agerade jag gruppledare i de avslutande gruppdiskussionerna.

Och den jag motiverade till att briljera var Marit Deldén. SVT Östnytt meddelade att de var på väg och ville ha intervjuer och direkt tänkte jag på Marit som arrangemangets talesperson. Marit som antagligen har lika mycket medievana som jag blev förstås nervös inför tanken att stå framför en TV-kamera. Inte för jag tror Marit skulle presterat dåligt eller inte valt att ställa upp om det inte vore för min uppmuntran, men jag tror nog ändå att det hjälpte henne och visst briljerade hon!

Citat:
- Har du motiverat en grupp till att leverera över förväntan på sina mål och fått dem att känna stolthet över det? Kan du berätta mer om en sådan situation?
Rent spontant tänker jag återigen på Tjejsnack, Parley och den s.k. Sammy-effekten som jag nämnt tidigare och kan inte dra mig till minnes något jag gjort lika bra. Huruvida jag motiverat någon till att leverera över förväntan är det svårt att dels säga vad folk hade för förväntningar och dels veta om min prestation på något sätt skapade motivation. Jag hoppas (och tror) det, men låter det vara upp till var och en i de grupperna.

Citat:
- Att vara distriktsledare innebär att man behöver lägga en signifikant mängd tid på partiet, som minimum en timmes partiledningsmöte varje vecka, men troligare 10-20 timmar per vecka, ibland mer. Hur ser din livssituation ut?
Just nu är jag pappaledig och hemma med mina två barn under dagtid. Övrigt tid hjälps jag och min fru åt att ta hand om barnen och avlastar varandra när vi har saker vi behöver göra på egen hand. Fördelen med att vara pappaledig är att man ändå har viss tid att jobba vid datorn när barnen vilar eller är på dagis. Kombinationen att jag kan jobba en del på distans och att min fru och jag avlastar varandra övrig tid gör att jag redan nu kan avsätta 10-20 timmar i veckan utan större problem bara man planerar lite.

Längre fram kommer barnen vara mer på dagis och på sikt kommer både jag och min fru kunna jobba på heltid igen. För mig betyder det att återgå till min egen firma, för vilken jag schemalägger mina arbetstider själv och jobbar väldigt mycket på distans. Det är mycket värdefull flexibilitet för ett eventuellt åtagande som distriktsledare.

Citat:
- Du kommer att behöva bygga en del av den operativa organisationen, mer specifikt medlems- och funktionärsvård på distriktsnivå, och även stöd till valkretsorganisationerna. Har du varit med och byggt organisationer i företags- eller tjänstemannaorganisationsmiljöer någon gång tidigare? Har du därvidlag haft eget personalansvar?
Nej och nej. Jag har heller inga planer på att skapa någon företags- eller tjänstemannaorgansiation för östra distriktet. Vill man ha ett Piratpartiet AB är jag fel kandidat att rösta på.

Citat:
- På en skala från tio till massor, hur kul tänker du ha och se till att andra har mellan nu och riksdagsinträdet? På vilket sätt?
En löjligt enorm mängd med skoj ska vi naturligtvis ha! Oavlönade som de flesta av oss är så måste vi ha roligt tillsammans och göra engagemanget för partiet till ett nöje snarare än ett måste. För att ha kul behöver vi träffas och umgås i mer sammanhang än för aktiviteter relaterade till partiet.

Jag föreställer mig avsevärt mycket fler AFK möten som varvar pirataktiviteter med helt orelaterat skoj. Det kan handla om att man går ut tillsammans, anordnar en bowlingturnering, arrangerar LAN, grillar, spelar brännboll, eller dyl. Det behöver alltså inte vara några avancerade arrangemang eller något som kostar en massa pengar. Tvärtom är det bättre ju enklare och billigare saker vi hittar på så att så många som möjligt kan vara med.

Citat:
- Kan du peka på tre människor i organisationen som har inspirerat dig till stordåd? Hur gick det till? Hur kände du det då? Kan du se hur du för en sådan stordådsinspiration vidare från positionen som distriktsledare, där du kommer att ha möjlighet att göra det?
Det är svårt och känns inte helt rätt att lyfta fram så få bland så många duktiga människor i vår organisation, men om jag måste välja tre personer så väljer jag:

Mattias Bjärnemalm - Kanske den profil i partiet som jag fått starkast intryck av. Genom sin slipade och välformulerade retorik kan han vända på den mest inbitne meningsmotståndarens argument. Mattias och jag har inte alla gånger varit helt överens, men även som min meningsmotståndare är det ingen vars kritik jag lyssnar på mer. Och just detta är en egenskap jag gärna tar till mig och hoppas på att kunna vara lika tydlig och välformulerad i min kommunikation som DL.

Gabriel Sjölund - Östergötlands eget politiska fyrtorn. Gabriel är i sitt väsen en naturlig ledare som skapar trygghet genom sin blotta existens. Det är genom hans mentorskap jag vuxit i min roll som ledare och kommer ständigt ha honom som min förebild i hopp om att kunna vara samma sorts förebild för andra.

Marit Deldén - Första gången jag kom i kontakt med Marit var under Parley när det arrangerades i Linköping i oktober förra året. Hon klev fram och ställde upp som funktionärsansvarig utan att tidigare deltagit i någon som helst aktivitet för partiet tidigare. Hennes organisatoriska förmåga lyste direkt och i efterhand ser jag inte hur vi hade kunnat genomföra Parley utan henne. Nu när hon och Isabella Lemoine organiserade Tjejsnack nästan helt själva blev jag enormt imponerad och kan bara hoppas på att jag kommer kunna vara lika driftig.

Och sammanfattningsvis är det väl just dessa egenskaper jag främst eftersträvar i mig själv, dvs tydlig i min kommunikation, en trygg förebild och en stark drivkraft.

--
Sammy Nordström

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kandidat - Sammy Nordström dansve Kandidater Söderköpings kommun 0 2010-03-01 19:16
Kandidat - Sammy Nordström samface Östergötlands län 2010 0 2010-02-24 21:47
Sammy Nordström är DL1 Öst för 2010-2011 Rick Falkvinge Distriktsledarval Öst 2010 0 2010-01-31 23:50