Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Standard Nu är det dags att starta upp Ung Pirat Västerås! - 2007-07-09, 21:21

Hejsan

Mitt namn är Mattias Bjärnemalm och jag sitter som ordförande i Ung Pirat-avdelningen Piratnätet och som förbundssekreterare i Ung Pirat.

Piratnätet är den lokalavdelning som fångar upp de som går med i Ung Pirat på de orter där det ännu inte startats upp en lokal lokalavdelning. Idén med Piratnätet är att vi ska stötta upp de orter som vill starta upp egna lokalavdelningar och på så sätt på sikt göra oss själva överflödiga. Det är nämligen så att mindre lokalavdelningar med geografisk förankring har helt andra möjligheter att samla medlemmar och göra saker än vad det rikstäckande Piratnätet har.

Nu är det så att vi den senaste tiden sett en ökning av Unga Pirater i västerås med omnejd. Och därför är det dags att starta upp en lokalavdelning med säte i Västerås för alla Ung Pirats medlemmar från Västmanland.

Därför kommer vi hålla ett uppstartsmöte söndagen den 19:e augusti i Västerås där vi snabbt går igenom lite nödvändig formalia som val av styrelse och sedan ägnar oss åt att umgås, prata piratpolitik och spåna på idéer om vad som kan göras i just Västerås framöver. Mötet kommer äga rum kl 16.00, och exakt plats kommer det komma mer info om i nästa mail. Men det kommer vara i centrala Västerås någonstans.

Detta mail går ut till alla Ung Pirats medlemmar som bor i Västmanland och jag hoppas att så många av er som möjligt dyker upp på mötet. Så skriv in det i kalendern redan nu!

Är du intresserad av att engagera dig i den nya lokalavdelningen kan du skicka ett mail till mig på mattias.bjarnemalm@piratpartiet.se så kan vi pratas vid om hur just du kan bidra. Det finns massor av olika saker som det kan behövas hjälp med, så alla som kan och vill behövs.

Känner du att du inte har tid att bli aktiv just nu, men vill byta lokalavdelning från Piratnätet till Ung Pirat Västerås gör du det enkelt genom att maila mig på ovanstående adress så flyttar jag om ditt medlemskap så fort den nya lokalavdelningen kommit igång. Det kan vara bra att byta lokalavdelning då det kommer komma mail till alla medlemmar i UP Västerås i framtiden om vad som händer i just Västmanland.

Har du några frågor eller synpunkter? Tveka inte att höra av dig till mig!

Med vänliga hälsningar

Mattias Bjärnemalm

Ordförande Piratnätet

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #77117
Standard RE: Nu är det dags att starta upp Ung Pirat Västerås! - 2007-07-09, 21:42

<DIV>Snodde du min uppgift? </DIV><DIV></DIV><DIV>Jag är gärna med och startar upp det hela men någon position inom ungpirat västerås eftersträvar jag inte </DIV>
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Länk: #77120
Standard RE: Nu är det dags att starta upp Ung Pirat Västerås! - 2007-07-09, 23:19

snodde låter så negativt. Jag hjälpte till en smula :-)

www.mab.nu
Svara med citat
  (#4) Gammal

Länk: #77122
Standard RE: Nu är det dags att starta upp Ung Pirat Västerås! - 2007-07-09, 23:29

<DIV>
Citat:
Mab (2007-Jul-09)snodde låter så negativt. Jag hjälpte till en smula :-)
</DIV><DIV></DIV><DIV>Förmodligen till det bästa.</DIV><DIV></DIV><DIV>Jag har ingen som helst erfarenhet av att starta upp organisationer så det går troligen snabbare eftersom du vet vad som måste göras </DIV><DIV></DIV><DIV>Men jag hjälper gärna till om det behövs så hojta till!</DIV>
Svara med citat
  (#5) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Länk: #77361
Standard RE: Nu är det dags att starta upp Ung Pirat Västerås! - 2007-07-16, 22:42

Vi har en alldeles lysande kandidat för detta ändamål - sekreterare i Västeråsstyrelsen, så vet iaf han vem jag syftar på

Vi behöver verkligen action här i Västerås.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#6) Gammal

Länk: #77614
Standard RE: Nu är det dags att starta upp Ung Pirat Västerås! - 2007-07-22, 16:31

Skickade iväg ett mail till alla V-ås medlemmar med referens till denna tråd.
Svara med citat
  (#7) Gammal
SM5POR Inte uppkopplad

SM5PORs avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #78807
Standard RE: Nu är det dags att starta upp Ung Pirat Västerås! - 2007-08-14, 13:15

Citat:
Mab (2007-Jul-09)Därför kommer vi hålla ett uppstartsmöte söndagen den 19:e augusti i Västerås där vi snabbt går igenom lite nödvändig formalia som val av styrelse och sedan ägnar oss åt att umgås, prata piratpolitik och spåna på idéer om vad som kan göras i just Västerås framöver. Mötet kommer äga rum kl 16.00, och exakt plats kommer det komma mer info om i nästa mail. Men det kommer vara i centrala Västerås någonstans.
Det är nu på söndag. Kan exakt plats meddelas (och tiden bekräftas) också i denna tråd, för utsocknes som kanske är intresserade? Jag funderar på att titta förbi, om kommunikationerna inte är för bökiga. Det vore trevligt att få ansikten på några namn man har sett förut.

Anders Andersson

Svara med citat
  (#8) Gammal

Länk: #78819
Standard RE: Nu är det dags att starta upp Ung Pirat Västerås! - 2007-08-14, 14:30

<DIV>
Citat:
SM5POR (2007-Aug-14)
Citat:
Mab (2007-Jul-09)Därför kommer vi hålla ett uppstartsmöte söndagen den 19:e augusti i Västerås där vi snabbt går igenom lite nödvändig formalia som val av styrelse och sedan ägnar oss åt att umgås, prata piratpolitik och spåna på idéer om vad som kan göras i just Västerås framöver. Mötet kommer äga rum kl 16.00, och exakt plats kommer det komma mer info om i nästa mail. Men det kommer vara i centrala Västerås någonstans.
Det är nu på söndag. Kan exakt plats meddelas (och tiden bekräftas) också i denna tråd, för utsocknes som kanske är intresserade? Jag funderar på att titta förbi, om kommunikationerna inte är för bökiga. Det vore trevligt att få ansikten på några namn man har sett förut.
</DIV><DIV></DIV><DIV>Jag har fått en tid ifrån mab ungefär runt 15:00 på något cafe iv-ås han letar efter lämplig lokal att befinna sig i så ni får gärna tipsa honom om ni vet nån bra.</DIV><DIV></DIV><DIV>Det är iofs ingenting officiellt spikat så mer info kanske kommer från Mab inom kort.</DIV>
Svara med citat
  (#9) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Länk: #78827
Standard RE: Nu är det dags att starta upp Ung Pirat Västerås! - 2007-08-14, 14:56

Tid är satt till 15.00. Plats är ännu inte spikad. Men som Ken skrev blir det nog ett centralt beläget cafe.

Anders: om du beslutar dig för att titta förbi kan jag erbjuda dig lift tillbaka till Uppsala efter mötet eftersom jag ska köra den sträckan med bil.

www.mab.nu
Svara med citat
  (#10) Gammal
Martin Lindow Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #78861
Standard RE: Nu är det dags att starta upp Ung Pirat Västerås! - 2007-08-14, 20:46

TID OCH PLATS FÖR MÖTE DEN 19 AUGUSTI

Vi har nu spikat att mötet börjar kl 15.00 och att platsen för detta blir Café Stugan som ligger på Stora Gatan 38 i Västerås. För de som kommer med tåg är det inte svårt att hitta, man kan gå själva huvudvägen rakt mot den stora glasade skrapan i centrum och där ta vänster in på Stora Gatan (alldeles innan skrapan alltså (är man osäker på vad som är skrapan så ligger det ett McDonalds på nedre botten)). Man går sen Stora Gatan påhöger sida tills man passerar H&amp;M och så kanske 20-30 meter till. Där ligger Café Stugan på vänster sida. Länk till karta på Eniro:

http://kartor.eniro.se/query?what=ma...af%E9%20stugan

Hoppas att så många som möjligt kan komma på detta möte! Man kan ju självklart också se det som en sällskaplig träff där vi kan umågs och lära känna varandra ett tag. Köp gärna en kaffe eller nåt också så blir vi kanske inte utkörda för att vi invaderar stället..

Vid frågor eller andra bekymmer, posta här eller ring mig på 070-290 51 03 (vettiga tider).

Väl mött på söndag!

Martin Lindow
Kassör, PP-Västmanland
  Skicka ett meddelande via ICQ till Martin Lindow  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
UNG PIRAT FORSHAGA DEJE vill du vara med och starta? NN1 21. Värmlands län 0 2009-08-25 07:57
Ung Pirat Västerås Mab Ung Pirat Västerås 15 2009-01-04 21:39
Nu är det dags att starta upp Ung Pirat Luleå! Stefan Flod Luleå 0 2007-08-24 14:11
Nu är det dags att starta upp Ung Pirat Luleå! Stefan Flod Arkiv för Norrbottens län 0 2007-08-24 14:07
Ung Pirat Västerås Mab Distrikt & lokalavdelningar 1 2007-07-20 22:40