Piratpartiets mötesplattform

Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006
Standard Ändring av avatar och avstängning av Adrian Kristiansson - 2012-04-20, 20:04

Forumgruppen ändrar härmed användaren Adrian Kristianssons avatar då vi anser att den bryter mot forumets regler. Avataren föreställde Breivik med texten "Free Breivik!" undertill.

Då vår uppfattning är den att Adrian snarare är ute efter att testa forumets regler, än faktiskt anse att Brevik ska frias, så väljer vi att även stänga av användaren, men under enbart sju dagar. I annat fall så skulle vi ha stängt av användare tills vidare.

Just nu pågår partiets medlemsmöte och mötespresidiet får därmed bestämma när avstängningen ska ske.

I beslutet har moderatorerna agnesson, JPAnderson och DrakeICN deltagit.

Aktuell regelhänvisning
Citat:
5.10 Håll god ton och var vänlig. Nedlåtande beteende och personangrepp är inte okej. Detta gäller även bilder vars avsikt är att kränka eller förarga andra. Att recensera en medmänniskas karaktär kan måhända vara frestande, men det hör inte hemma i en mogen debatt.
7.3 Vid personangrepp får moderator redigera inlägg. Detta för att den kränkta ska slippa se kränkningen fler gånger och så att kränkningen gör minsta möjliga skada. Detta gäller även bilder.
8.5 Beslut om signatur- eller avatarändring fattas av minst tre (3) av Forumgruppens medlemmar.
8.7 Beslut om avstängning fattas med absolut majoritet bland Forumgruppens medlemmar.
Edit: Har lagt till orden 'även' och 'men' för att förtydliga att det rör sig om två påföljder.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Senast redigerad av agnesson den 2012-04-24 klockan 09:44. Anledning: Det ska vara 7 dagars avstängning, inte 30

(#2) Gammal
Tanke Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2012

Länk: #275466
Standard Sv: Ändring av avatar och avstängning av Adrian Kristiansson - 2012-04-21, 11:57

Citat:
Ursprungligen postat av agnesson Visa inlägg
Forumgruppen ändrar härmed användaren Adrian Kristianssons avatar då vi anser att den bryter mot forumets regler. Avataren föreställde Breivik med texten "Free Breivik!" undertill.
Jag reagerade också på detta och tänkte anmäla, men sen tänkte jag/tolkade jag det som att det har en annan betydelse i datavärlden, som Fri programvara. I övrigt stavade han Brevik och då tänkte jag på en känd dataspelsutvecklare David Brevik och att han egentligen förespråka fri datorspelsutveckling, men givetvis på ett medvetet provocerande sätt, eftersom bilden liknade massmördaren. Jag är kanske galen, men det var så jag resonera i alla fall så jag lät bli att anmäla.

(#3) Gammal
Henrik Brändén Inte uppkopplad

Henrik Brändéns avatar

Reg.datum: Oct 2010

Länk: #275561
Standard Sv: Ändring av avatar och avstängning av Adrian Kristiansson - 2012-04-24, 09:23

Jag blir inte klok på formuleringarna i inlägget. Har forumgruppen beslutat att avstänga Adrian från forumet, eller att han får delta i forumet men under annan avatar?

Henrik Brändén, Uppsala
Bloggar på Henrik B och Henrik Brändén, Molekylärbiolog

(#4) Gammal

Henrik Brändéns avatar

Länk: #275562
Standard Sv: Ändring av avatar och avstängning av Adrian Kristiansson - 2012-04-24, 09:25

I första meningen talar ni om att ändra användarens avatar. Längre ner om att användarens avstängning bara ska gälle sju dagar. Är det jag som inte fattar begreppen, eller Nils som rört till formuleringarna??????

Henrik Brändén, Uppsala

(#5) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #275564
Standard Sv: Ändring av avatar och avstängning av Adrian Kristiansson - 2012-04-24, 09:28

Rubriken lyder "ändring av avatar och avstängning". Jag tolkar det som att avataren är bytt nu, och att användaren kommer att bli avstängd i sju dagar när mötespresidiet anser det lämpligt (dvs antagligen efter mötet).

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
  (#6) Gammal
Emil Isberg Inte uppkopplad

Emil Isbergs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #275565
Standard Sv: Ändring av avatar och avstängning av Adrian Kristiansson - 2012-04-24, 09:30

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Brändén Visa inlägg
I första meningen talar ni om att ändra användarens avatar. Längre ner om att användarens avstängning bara ska gälle sju dagar. Är det jag som inte fattar begreppen, eller Nils som rört till formuleringarna??????
Jag ser det som två olika beslut:
1. Ändringen av avatar sker omgående.
2. Avstängning i 7 dagar sker efter medlemsmötets avslutande om inte presidiet vill lägga avstängningen under själva mötet.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Emil Isberg Skicka ett meddelande via Skype™ till Emil Isberg  
  (#7) Gammal

Henrik Brändéns avatar

Länk: #275566
Standard Sv: Ändring av avatar och avstängning av Adrian Kristiansson - 2012-04-24, 09:33

Fattar jag rätt då att tre personer är en absolut majoritet i Forumgruppen?

Henrik Brändén, Uppsala

(#8) Gammal
JPAnderson Inte uppkopplad

JPAndersons avatar

Reg.datum: May 2009

Länk: #275568
Standard Sv: Ändring av avatar och avstängning av Adrian Kristiansson - 2012-04-24, 09:38

Citat:
Ursprungligen postat av Emil Isberg Visa inlägg
Jag ser det som två olika beslut:
1. Ändringen av avatar sker omgående.
2. Avstängning i 7 dagar sker efter medlemsmötets avslutande om inte presidiet vill lägga avstängningen under själva mötet.
Yes, det är så det är menat.

Citat:
Det stämmer.

Ledamot av valberedningen.
Tidigare; Ledamot av partistyrelsen 2012-2014, Sekreterare för Piratpartiet Värmland

Bloggar som Värmlandspiraten
Partimail | Facebook | Twitter
  Skicka ett meddelande via MSN till JPAnderson Skicka ett meddelande via Skype™ till JPAnderson  
  (#9) Gammal
Lake Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2010

Länk: #275569
Standard Sv: Ändring av avatar och avstängning av Adrian Kristiansson - 2012-04-24, 09:41

Citat:
Oavsett så måste väl forumgruppen kunna fatta någorlunda snabba beslut och tre personer verkar ju, traditionellt inom PP-kretar, vara en rimlig mängd individer att gemensamt fatta beslutet.

Som van forumanvändare (dock inte så mycket här) är jag fortsatt grymt imponerad av PP:s transparens, även vad det gäller "tråkiga" beslut!

Vad gäller berslutets rimlighet så överlåter jag det till medlemmarna att bestämma, men en temp-avstängning för ett medvetet provocerande beteende låter inte SÅ blodigt i min värld.

Centerpartist och Guldpirat. Bloggar på - Lakes Lakonismer

(#10) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #275570
Standard Sv: Ändring av avatar och avstängning av Adrian Kristiansson - 2012-04-24, 09:47

Jag har lagt till ordet "även" och "men" för att förtydliga i det första inlägget att det rör sig om två olika påföljder.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg