Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Spaceromancer Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Valstatistik från Norrbotten - 2006-09-30, 13:18

Hej,<br>
<br>
Lite valstatistik från Norrbotten.<br>
<br>
<br>
ARJEPLOG: Sjukvårdspartiet (1,74%), Sd (1,74%), Junilistan (0,56%), Piratpartiet (0,56%), F! (0,41%)<br>
<br>
ARVIDSJAUR: Sjukvårdspartiet (1,60%), Sd (1,04%), Junilistan (0.63%), Piratpartiet (0,45%), F! (0,34%)<br>
<br>
BODEN: Sjukvårdspartiet (2,97%), Sd (1,83%), Piratpartiet (0,72%), Junilistan (0,62%), F! (0,57%)<br>
<br>
GÄLLIVARE: Sd (2,35%), Sjukvårdspartiet (2,22), Piratpartiet (0,78%), Junilistan (0,69%), F! (0,53%)<br>
<br>
HAPARANDA: Sjukvårdspartiet (1,78%), Sd (1,37%), Piratpartiet (0,72%), Junilistan (0,53%), F! (0,39%)<br>
<br>
JOKKMOKK: Sjukvårdspartiet (2,07%), Piratpartiet (1,17%), Junilistan (1,02%), Sd (1,02%), F! (0,79%)<br>
<br>
KALIX: Sd (1,73%), Sjukvårdspartiet (0,77%), Junilistan (0,66%), F! (0,58%), Piratpartiet (0,57%)<br>
<br>
KIRUNA: Sjukvårdspartiet (3,97%), Sd (2,43%), F! (1,15%), Junilistan (0,76%), Piratpartiet (0,73%)<br>
<br>
LULEÅ: Sd (1,30%), Piratpartiet (0,95%), F! (0,81%), Sjukvårdspartiet (0,74%), Junilistan ( 0,50%)<br>
<br>
PAJALA: Sjukvårdspartiet (4,15%), Sd (1,36%), F! (0,52%), Junilistan (0,25%), Piratpartiet (0,15%)<br>
<br>
PITEÅ: Sjukvårdspartiet (1,55%), Sd (0,81%), F! (0,76%), Piratpartiet (0,57%), Junilistan (0,48%)<br>
<br>
ÄLVSBYN: Sjukvårdspartiet (2,55%), Sd (1,55%), Piratpartiet (0,77%), Junilistan (0,57%), F! (0,40%)<br>
<br>
ÖVERKALIX: Sjukvårdspartiet (0,82%), Sd (0,78%), Junilistan (0,66%), Piratpartiet (0,41%), F! (0,37%)<br>
<br>
ÖVERTORNEÅ: Sjukvårdspartiet (4,20%), Sd (1,01%), Junilistan (0,54%), Piratpartiet (0,36%), F! (0,22%)<br>
<br>
<br>
"Övriga" partier i Sverige<br>
<br>
Sd (2,93%), F! (0,68%), Piratpartiet (0,63%), SPI (0,52%), Junilistan (0,47%), Sjukvårdspartiet (0,21%)<br>
<br>
"Övriga" partier i Norrbotten<br>
<br>
Sjukvårdspartiet (1,84%), Sd (1,47%), Piratpartiet (0,73%), F! (0,70%), Junilistan (0,57%)<br>
<br>
<br>
Piratpartiet i de olika kommunerna<br>
<br>
1,17% (Jokkmokk)<br>
0,95% (Luleå)<br>
0,78% (Gällivare)<br>
0,77% (Älvsbyn)<br>
0,73% (Kiruna)<br>
0,72% (Boden)<br>
0,72% (Haparanda)<br>
0,57% (Kalix)<br>
0,57% (Piteå)<br>
0,56% (Arjeplog)<br>
0.45% (Arvidsjaur)<br>
0,41% (Överkalix)<br>
0,36% (Övertorneå)<br>
0,15% (Pajala)<br>
<br>
<br>
Valdistrikt där jag delade ut material.<br>
<br>
BODEN: Harads (0,33%, 3 röster), Prästholmen (0,57%, 6 röster)<br>
GÄLLIVARE: Gällivare (0,34%, 4 röster), Hakkas (0,0%), Nattavaaraby (0,47%, 1 röst)<br>
JOKKMOKK: Vuollerim (1,20%, 9 röster)<br>
KALIX: Kalix C (0,80%, 9 röster), Töre (0,43%, 4 röster), Näsbyn (0,88%, 11 röster)<br>
PITEÅ: Djupviken Södra (0,09%, 1 röst)<br>
ÖVERKALIX: Överkalix Nedre (0,55%, 8 röster)<br>
ÖVERTORNEÅ: Hedenäset (0,22%, 1 röst), Kuivakangas (0,76%, 5 röster), Svanstein (0,0%), Övertorneå (0,39%, 4 röster)<br>
<br>
<br>
? Sjukvårdspartiet blev den stora vinnaren bland småpartierna i Norrbotten. Berodde det på politiken eller att deras affischer syntes överallt?<br>
<br>
? 0,47% i Nattavaaraby kom från en röst, min egen :-)<br>
<br>
? Att Luleå utmärkte sig i statistiken var väl ingen överaskning, med valstuga och allt, men vad hände i Jokkmokk? 1,17%!! Jag delade ut ganska mycket material i Vuollerim (1,20%), och jag vet att det delades ut i Porjus (1,36%), men förutom det har jag inte hört något.<br>
<br>
? Ingen i Hakkas röstade på oss trots att i stort sett alla i byn fick information i brevlådorna.<br>
<br>
? Den som hade ansvaret att lägga ut valsedlarna i Överkalix på valdagen vaknade först framåt ett...<br>
<br>
? Den som hade ansvaret att lägga ut valsedlar i Övertorneå på valdagen hade missuppfattat uppgiften och istället delat ut 1.000 valsedlar i brevlådorna...(Det fanns valsedlar i röstningslokalen också, om än lite försenat).<br>
<br>
? I det personliga brevet från mig hade jag skrivit in min e-postadress. ca 5.000 kopior delades ut, en kvinna hörde av sig angående vår inställning till familjepolitiken.<br>
<br>
? Hade spridandet av budskapet i brevlådorna någon positiv effekt på valresultatet? Det finns tyvärr inga klara indikationer på det. Inte från Norrbotten i alla fall.<br>
<br>
? De flesta som jag fick möjlighet att prata med verkade bli positiva till Piratpartiet.<br>
<br>
? Människor är nog mer mottagliga för budskap om det kommer från en levande person framför dem, och om det finns möjlighet till frågor och diskussion.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Svamp Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2006

Länk: #59591
Standard RE: Valstatistik från Norrbotten - 2006-09-30, 15:43

Citat:
Spaceromancer (2006-Sep-30)
? Sjukvårdspartiet blev den stora vinnaren bland småpartierna i Norrbotten. Berodde det på politiken eller att deras affischer syntes överallt?
<br>
Dom är ju lite etablerade redan, i kommuner och landstinget.<br>
<br>
Citat:
? 0,47% i Nattavaaraby kom från en röst, min egen :-)
<br>
0,58% i mitt distrikt, 1 av 7 röster var min. Det här var även lokalen jag stod utanför, jag vet att jag åtminstone fick en röst för att jag stod värd. :-)<br>
<br>
Citat:
? Att Luleå utmärkte sig i statistiken var väl ingen överaskning, med valstuga och allt, men vad hände i Jokkmokk? 1,17%!! Jag delade ut ganska mycket material i Vuollerim (1,20%), och jag vet att det delades ut i Porjus (1,36%), men förutom det har jag inte hört något.
<br>
Luleå har ett annat starkt kort: universitetet - ta och kolla rösterna i Porsön-distrikten. Jokkmokk är ju lustigt. Kan förklaras med att kommunen är liten (3425 röstade), så ett par engagerade människor kan driva upp procenten bra då. Googlade lite: "Piratpartiet har några mycket engagerade medlemmar i Jokkmokk."<br>
<br>
Citat:
? Ingen i Hakkas röstade på oss trots att i stort sett alla i byn fick information i brevlådorna.
<br>
Ute i bushen och så har dom bara 460 som röstade. Lätt hänt. :-)<br>
<br>
Citat:
? Den som hade ansvaret att lägga ut valsedlarna i Överkalix på valdagen vaknade först framåt ett...
<br>
Sådana här fall är kanske inte sällsynta då vår organisation var så... ad hoc.<br>
<br>
Citat:
? Den som hade ansvaret att lägga ut valsedlar i Övertorneå på valdagen hade missuppfattat uppgiften och istället delat ut 1.000 valsedlar i brevlådorna...(Det fanns valsedlar i röstningslokalen också, om än lite försenat).
<br>
Informeringen av hur distribueringen skulle funka hade kunnat vara bättre. Dela ut i brevlådorna var en lite extrem tolkning dock. :-)<br>
<br>
Citat:
? I det personliga brevet från mig hade jag skrivit in min e-postadress. ca 5.000 kopior delades ut, en kvinna hörde av sig angående vår inställning till familjepolitiken.<br>
<br>
? Hade spridandet av budskapet i brevlådorna någon positiv effekt på valresultatet? Det finns tyvärr inga klara indikationer på det. Inte från Norrbotten i alla fall.
<br>
Ja, jag får också intrycket av att informationsblad i postlådorna var ineffektivt. Dom sorteras bort lika snabbt som reklam. Men *någon* positiv effekt kan man nog anta att det har, ungefär som med affischer. Det är åtminstone att synas, kanske tar tom personen och läser något budskap och kopplar det med namnet. Slutsatsen är att det är svårt att synas. Människor blir redan bombarderade av massor olika sinnessintryck som det är svårt att konkurrera med.<br>
<br>
Så spritt som Norrbotten är så är det svårt att nå ut med vad som helst!<br>
<br>
Citat:
? De flesta som jag fick möjlighet att prata med verkade bli positiva till Piratpartiet.<br>
<br>
? Människor är nog mer mottagliga för budskap om det kommer från en levande person framför dem, och om det finns möjlighet till frågor och diskussion.
<br>
Jadå, inte minst vid stugan så kändes det som att vi hade röstare överallt. Omdömet sätts lite ur spel när man så gärna vill ha ett visst resultat och det är svårt att egentligen säga vad stödet är. Bara rent av *känslan* när jag stod i stugan hade jag inte funnit det otroligt om vi fick 5% i valet, nu inser jag att det var rätt orimligt. Om Bernt hade fått prata med varenda lulebo kanske så. ;-)<br>
<br>
Jag tror vi hade kunnat få dubbelt så många röster om det inte hade varit ett sådant "presidentval" och Persson mfl inte hade uttalat sig positivt om fildelning. Det är ju ändå "bara fildelning" vi står för. Så det kändes mycket viktigare för folk att rädda landet från den onda högern/vänstern.<br>
<br>
Men visst, vi pratar i stort om mycket som människor inte är insatta i. Får man bara säga sin sak så låter det vettigt för dom. Det är nog till stor del detta som byggt vår rörelse, direkt kommunikation.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Stefan Flod Inte uppkopplad
Förbundsordförande UP

Stefan Flods avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #60666
Standard RE: Valstatistik från Norrbotten - 2006-10-14, 16:50

Citat:
• Att Luleå utmärkte sig i statistiken var väl ingen överaskning, med valstuga och allt, men vad hände i Jokkmokk? 1,17%!! Jag delade ut ganska mycket material i Vuollerim (1,20%), och jag vet att det delades ut i Porjus (1,36%), men förutom det har jag inte hört något.

Japp det verkar inte finnas någon formell organisation alls i Jokkmock. Men väldigt många eldsjälar som bland annat bloggar aktivt och sprider budskapet mellan vännerna osv.

tel:0760-18 89 18
http://stefanflod.com/
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Stefan Flod  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Lokalt ledningsmöte Norrbotten Humlan 29. Norrbottens län 0 2009-10-19 12:35
IPRED ett slag i luften - 24 Norrbotten niescha PP i media 3 2009-04-04 03:06
SSU Norrbotten vill tillåta fildelning Christian Engström PP i media 22 2008-04-01 11:15
Distriktsmöte Norrbotten, Onsdagen den 5:e April 20:00 Bernt Granbacke Arkiv för Norrbottens län 0 2006-03-31 01:47
Valkrets-Dagordning 5:e April Norrbotten Bernt Granbacke Arkiv för Norrbottens län 0 2006-03-28 20:43