Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Madatan Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Angende andra politiska frgor. - 2006-01-03, 21:00

Om nu Pirat Partiet skulle ta sig in i riksdagen hur skulle de ställa sig i andra frågor? Man kan knappast sitta i riksdagen och ignorera alla andra frågor, så hur har Pirat Partiet tänkt sig.

Jag vill veta eftersom jag är väldigt intresserad i att rösta på detta parti.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Tommy48 Inte uppkopplad

Tommy48s avatar

Länk: #1669
Standard RE: Angende andra politiska frgor. - 2006-01-03, 21:21

Vad jag kunnat utläsa av hr Falkvinges uttalanden kommer man att försöka sluta avtal med endera blocket i riksdan. Det block som bäst köper Piratpartiets krav ifråga om upphovsrätt och integritet får Piratpartiets röster i alla andra riksdagsvoteringar.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Madatan Inte uppkopplad

Länk: #1684
Standard RE: Angende andra politiska frgor. - 2006-01-03, 21:40

Aha, det låter ju kanske bra. Men då känns det fortfarande väldigt osäkert att rösta, även om man håller med Pirat Partiet på deras punkter så vill man fortfarande veta vilket parti de kommer stödja, men kanske får man veta det tids nog.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Hydrogen Inte uppkopplad

Hydrogens avatar

Länk: #1744
Standard RE: Angende andra politiska frgor. - 2006-01-03, 22:51

Det är faktiskt inte alls omöjligt att ej röst i alla andra frågor som ej rör där piratpartiet har sitt intresse.

/Sebastian Györik //Sebban på IRC
  Skicka ett meddelande via MSN till Hydrogen  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Tobias Ljungström Inte uppkopplad

Tobias Ljungströms avatar

Länk: #1854
Standard RE: Angende andra politiska frgor. - 2006-01-04, 01:09

Att blint alliera sig låter väldigt osäkert enligt mig. Dessutom lär det orsaka upprörelse bland de som ogillar detta parti. Bättre att avstå från att ta ståndpunkt precis som man alltid har sagt. Dvs. i tre dagar.

[hr]

/Tobbe

PM för OneSwarm-nyckel

Svara med citat
  (#6) Gammal
overlord Inte uppkopplad

overlords avatar

Länk: #1904
Standard RE: Angende andra politiska frgor. - 2006-01-04, 02:10

Som jag ser det så fins det fyra olika sätt för piratpariet att rösta på(enligt vissa diskutioner på piratbyrån forumet).

1. rösta som partiet vill i dom frågor som berör partiets ståndpunkter.

2. rösta som det block man alierat sig med vill på dom frågor som man ingått avtal med för at vi ska få igenom våra frågor.

3. varje ledamot röstar som man vill i resten av frågorna

4. vissa frågor går man gemensamt ut och avstår i att rösta(typ klassiska höger/vänster frågor).

Svara med citat
  (#7) Gammal
quaver Inte uppkopplad

Länk: #1973
Standard RE: Angende andra politiska frgor. - 2006-01-04, 04:18

Falkvinges förslag är det enda som är praktiskt genomförbart. Vi fokuserar oss på enbart några få frågor. Genom att slå smalt kan vi få en stor effekt.

Det riksdagsparti som agerar efter våra krav är de som får vårat stöd. Eftersom huvudmålet med partiet är klart kan vi alliera oss blint som Ichtys kallar det. Vi visar att vi bara är intresserade av det som intresserar oss.

Jag vet vad jag prioriterar (liberalism och demokrati) och det är inte vad jag upplevt under socialdemokraternas styre.

De har hittills lyckats med att flertalet gånger dra åt snaran för Stockholm som ska vara tillväxtmotor i landet och godkänna EUs dataladringsdirektiv. Flera förslag som direkt strider mot Svensk grundlagstiftning godkänns utan samhällets medgivande.

Våra förfäder som kämpade för demokratin vrider sig i sina gravar!

Det är dags motsätta oss dessa begynnande orättvisor innan vi blir begravda med dem.

Svara med citat
  (#8) Gammal
TorSkude Inte uppkopplad

TorSkudes avatar

Länk: #2005
Standard RE: Angende andra politiska frgor. - 2006-01-04, 06:26

Citat:
quaver (2006-Jan-04)Falkvinges förslag är det enda som är praktiskt genomförbart. Vi fokuserar oss på enbart några få frågor. Genom att slå smalt kan vi få en stor effekt.

Det riksdagsparti som agerar efter våra krav är de som får vårat stöd. Eftersom huvudmålet med partiet är klart kan vi alliera oss blint som Ichtys kallar det. Vi visar att vi bara är intresserade av det som intresserar oss.

Medhåll. Om vi inte allierar oss så kommer vi inte att få igenom några av våra krav, och då gör vi ingen skillnad. Vi bör sikta på en vågmästarroll.

Tidigare smeknamn: triplea
  Skicka ett meddelande via ICQ till TorSkude  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Vår politiska strategi jonasnordgren 23. Västmanlands län 0 2010-03-18 14:16
Kvällskurs: Det politiska systemet AndersLindbäck Västmandlands län - Riksdagsvalet 2010 12 2009-10-15 16:11
Politiska trender MARKKU I VARA 20. Skaraborgs valkrets (Västra Götaland östra) 0 2009-08-24 12:11
Politiska Fångar Gästskriverier (på svenska) (STÄNGD) 0 2006-07-28 02:36
Den politiska Helheten Henrik Rydberg Övrig piratpolitik 0 2006-04-29 03:52