Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Talismanen Inte uppkopplad

Talismanens avatar

Reg.datum: Nov 2009
Standard Personvalskampanj i Piratpartiet - 2009-11-22, 17:31

Hur ställer sig ledningen i Piratpartiet till egna personvalskampanjer och har dom någon över gräns för vad dom får kosta...

Svara med citat
  (#2) Gammal
Mikael Nilsson Inte uppkopplad

Mikael Nilssons avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #182789
Standard RE: Personvalskampanj i Piratpartiet - 2009-11-23, 17:29

Citat:
Talismanen (2009-Nov-22)Hur ställer sig ledningen i Piratpartiet till egna personvalskampanjer och har dom någon över gräns för vad dom får kosta...
Partiet är beroende av att kandidaterna kampanjar så gott de förmår. Någon stor central budget för detta tror jag inte kommer att kommer finnas - huvuddelen av pengarna kommer att gå åt till kampanjmaterial för våra aktivister, och i viss mån resor. Men detaljerna återstår att mejsla ut, helt klart.

Svara med citat
  (#3) Gammal

Talismanens avatar

Länk: #182792
Standard RE: Personvalskampanj i Piratpartiet - 2009-11-23, 17:39

Citat:
Mikael Nilsson (2009-Nov-23)
Citat:
Talismanen (2009-Nov-22)Hur ställer sig ledningen i Piratpartiet till egna personvalskampanjer och har dom någon över gräns för vad dom får kosta...
Partiet är beroende av att kandidaterna kampanjar så gott de förmår. Någon stor central budget för detta tror jag inte kommer att kommer finnas - huvuddelen av pengarna kommer att gå åt till kampanjmaterial för våra aktivister, och i viss mån resor. Men detaljerna återstår att mejsla ut, helt klart.
Dit jag vill komma är om man som kandidat får lägga upp den summa man själv behagar och önskar. Och åka land och rike runt om man vill utan att det väcker ont blod från partiledningen. Och att det är upp till varje kandidat att betala sin kampanj och ordna finansiering för den.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #183389
Standard RE: Personvalskampanj i Piratpartiet - 2009-11-26, 14:51

Om du ordnar finansiering själv till saker så kampanja så mycket du vill. Kampanjande är bra.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#5) Gammal

Talismanens avatar

Länk: #183404
Standard RE: Personvalskampanj i Piratpartiet - 2009-11-26, 15:33

Men det här är någonting som partiet måste gå ut med till alla kandidater att man får kampanja hur mycket man vill. Jag har strukturen klar på min kampanj redan. Men jag känner det också att partiet måste gå ut med hurvida man ska ha en lista i hela riket eller flera olika riksdagslistor i riket. Det påverkar oss som vill kampanja hårt också...

Svara med citat
  (#6) Gammal
AndersLindbäck Inte uppkopplad

AndersLindbäcks avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #183443
Standard RE: Personvalskampanj i Piratpartiet - 2009-11-26, 17:59

Citat:
Talismanen (2009-Nov-26)Men jag känner det också att partiet måste gå ut med hurvida man ska ha en lista i hela riket eller flera olika riksdagslistor i riket. Det påverkar oss som vill kampanja hårt också...
Det har varit känt sedan länge hur det skall se ut med riksdagslistorna. Alla nomineringarna till listorna är gjorda.

Nu återstår lite kampanjande och sedan börjar primärvalsomröstningen.

Ordförande PP Västmanland. Blogg: http://kunskapssamhallet.se/
Mitt vita rena mjöl och andras smutsiga fingrar gör degen oätlig.
Upphovsrättsmonopol är ingen äganderätt utan en statlig garanterad nyttjanderätt med extremt lång tidsbegränsad rätt att bestämma över verket.

Svara med citat
  (#7) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #183500
Standard RE: Personvalskampanj i Piratpartiet - 2009-11-26, 23:02

Citat:
Talismanen (2009-Nov-26)Men det här är någonting som partiet måste gå ut med till alla kandidater att man får kampanja hur mycket man vill. Jag har strukturen klar på min kampanj redan. Men jag känner det också att partiet måste gå ut med hurvida man ska ha en lista i hela riket eller flera olika riksdagslistor i riket. Det påverkar oss som vill kampanja hårt också...
Kör hårt! Men jag rekommenderar att du visar vem du är även på forum.

En snygg bild som avatar (vill du låna min? ). En liten signatur med namn, texten "Jag är primärvalskandidat", länk till ev. blogg och frågetråd vore dessutom informativt.

Svara med citat
  (#8) Gammal

Talismanens avatar

Länk: #183550
Standard RE: Personvalskampanj i Piratpartiet - 2009-11-27, 08:34

Så blev det kritik i stället för svar på frågan. Det var ju verkligen kreativt.

Svara med citat
  (#9) Gammal
Mikael Nilsson Inte uppkopplad

Mikael Nilssons avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #183585
Standard RE: Personvalskampanj i Piratpartiet - 2009-11-27, 11:25

Citat:
Talismanen (2009-Nov-26)Men det här är någonting som partiet måste gå ut med till alla kandidater att man får kampanja hur mycket man vill. Jag har strukturen klar på min kampanj redan. Men jag känner det också att partiet måste gå ut med hurvida man ska ha en lista i hela riket eller flera olika riksdagslistor i riket. Det påverkar oss som vill kampanja hårt också...
Det är beslutat sedan länge att partiet ska ha sex listor över landet, geografiskt indelade i norr, mitt, väst, öst (minus stockholm), stockholm, och syd. Tio kandidater kommer att vara samma på alla listor, och därutöver kommer 12 på varje lista att vara lokala namn. De gemensamman namnen har udda positioner på listan. Totalt ger detta 82 kandidater.

Svara med citat
  (#10) Gammal

Talismanens avatar

Länk: #183595
Standard RE: Personvalskampanj i Piratpartiet - 2009-11-27, 12:17

Tack! Äntligen ett klargörande!!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Piratpartiet på 32:a plats i förtroendebarometer [TIDIGARE: Piratpartiet i botten på förtroendebarometer] Stefan Trolle PP i media 11 2009-11-26 21:41
Varför heter Piratpartiet Piratpartiet? Mini6 Övrig piratpolitik 21 2009-08-28 11:16