Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Sven Petersson Inte uppkopplad
Avstängd användare

Reg.datum: Dec 2008
Standard Sv: PP´s resultat? - 2010-09-20, 01:13

Citat:
Ursprungligen postat av Anonymus Visa inlägg
Jag håller med om de två sista punkterna.

Du var lite otydlig på första. Menar du att ni skulle diskutera med de olika blocken innan valet(ingen visste,med rätt verkar det som, om vi skulle komma in ens. Så aktualiteten var nog inte stor) eller om vi ska bli ett rött eller blått parti?
Jag menar vad jag skrev.

Ta bort vågmästarsnacket från Piratpartiets program.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Anonymus Inte uppkopplad

Anonymuss avatar

Reg.datum: Aug 2006

Länk: #234510
Standard Sv: PP´s resultat? - 2010-09-20, 01:26

Ok.... och ersätta med vad?

"Then i suddenly saw it. With only a slight churning to mark its rise to the surface, the thing slid into view above the dark waters. Vast, Polyphemus-like, and loathsome, it darted like a stupendous monster of nightmares to the monolith, about which it flung its scaly arms, the while it bowed its hideous head and gave vent to certain measured sounds.

I think i went mad then."

Svara med citat
  (#3) Gammal
Tesla Inte uppkopplad

Teslas avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #234522
Standard Sv: PP´s resultat? - 2010-09-20, 02:05

Citat:
Ursprungligen postat av Sven Petersson Visa inlägg
Jo, partiets 3 kärnfrågor är värda att kämpa för.

Men för att kunna göra det måste man byta ut den nuvarende styrelsen mot en kompetent styrelse, som kan finansiera , planera och genomföra en framgångsrik valkampanj!
Med tanke på vilken budget som finnes så går det nog inte att vrida till någon större kampanj än som redan gjorts.

Däremot så är jag fullständigt 110% övertygad om att en full satsning på ALLA tre kärndelarna i partiprogrammet hade gett ett betydligt bättre resultat. Att nästan uteslutande prata om internet gör det något smala partiprogrammet som ett nålsöga.

Jag har sedan jag hakade på PP i Februari 2006 saknat tyngd på flera andra delar av partiprogrammet. Jag t o m struntade i att sätta upp affischerna förra året där det stog "Vi gillar Internet." då jag tyckte det enbart såg korkat ut. Vem fasen gillar INTE Internet?

Nej, PP, tänk om och utnyttja HELA partiprogrammet HELA TIDEN så kommer det garanterat att gå bättre.

Jag är fortfarande anhängare av PP trots detta, i mina ögon, fiaskoresultat. Nu finns det fyra år att vässa tänderna och tänka om. Hoppas innerligt bara att inte luften går ur hela PP.

//Matthias (fd kommunansvarig)

"Progress is not possible without deviation from the norm" -FZ

Svara med citat
  (#4) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #234536
Standard Sv: PP´s resultat? - 2010-09-20, 04:43

Citat:
Ursprungligen postat av Ken Rabelius Visa inlägg
Tar vi bort vågmästarsnacket så tvingas vi att välja sida... Vilket förmodligen leder till att vi deffinitivt inte får vissa människors röster och då är vi inte längre enade kring våra tre kärnfrågor... Förhandlingskraften minskar rejält.
Nej. Det finns fler alternativ än de två du pekar på.

Men jag tror inte att vi bör lyfta den frågan förrän om ett par månader då vi utvärderat det här valet i lugn och ro.

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Michael Anderson Inte uppkopplad

Michael Andersons avatar

Reg.datum: May 2009

Länk: #234546
Standard Sv: PP´s resultat? - 2010-09-20, 07:04

+1 Mab

Dock anser jag PP bör göra som dom själva förespråkar: "Gör om, gör rätt."

Nu kommer det dröja fyra år innan PP kan påverka riksdagen igen, och jag är inte alldeles säker på om PP ens kommer finnas kvar tills dess. Ett medlemsmöte bör göras innan årsskiftet för att diskutera hur man rör sig framåt.

"I'm going to blow them off the face of the earth with the fury of God's own thunder."
- President Josiah 'Jed' Bartlet
  Skicka ett meddelande via MSN till Michael Anderson Skicka ett meddelande via Skype™ till Michael Anderson  
Svara med citat
  (#6) Gammal
AndersLindbäck Inte uppkopplad

AndersLindbäcks avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #234548
Standard Sv: PP´s resultat? - 2010-09-20, 07:34

Citat:
Ursprungligen postat av Ken Rabelius Visa inlägg
Tar vi bort vågmästarsnacket så tvingas vi att välja sida... Vilket förmodligen leder till att vi deffinitivt inte får vissa människors röster och då är vi inte längre enade kring våra tre kärnfrågor... Förhandlingskraften minskar rejält.
Vi kan köra Sd stil - vi vill samarbeta med alla i riksdagen för att genomföra vår politik - men ingen där vill samarbeta med oss

Dvs underdog-stämpeln.

PS Ett medlemsmöte är inget bra ställe för en diskussion - det är ett ställe för beslut. Diskussionen bör göras innan mötet.

Ordförande PP Västmanland. Blogg: http://kunskapssamhallet.se/
Mitt vita rena mjöl och andras smutsiga fingrar gör degen oätlig.
Upphovsrättsmonopol är ingen äganderätt utan en statlig garanterad nyttjanderätt med extremt lång tidsbegränsad rätt att bestämma över verket.

Svara med citat
  (#7) Gammal
andreas_ Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #234554
Standard Sv: PP´s resultat? - 2010-09-20, 08:13

Skamligt dåligt resultat.

Allt handlar om exponering i tv/tidning. Det märks tydligt på SD framgångar samt PP framgångar i EU-valet i fjol.

I år har PP varit osynliga i tv/tidning och därför blev det ett uselt resultat.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Avstängd användare

Länk: #234566
Standard Sv: PP´s resultat? - 2010-09-20, 08:46

Citat:
Ok.... och ersätta med vad?
Inte "ersätter med", men "tar bort"!

Svara med citat
  (#9) Gammal
Anonymus Inte uppkopplad

Anonymuss avatar

Reg.datum: Aug 2006

Länk: #234884
Standard Sv: PP´s resultat? - 2010-09-20, 18:10

Jaha men tack för att du är så tydlig. Vad är dina alternativ? Du säger prompt "ta bort vågmästarsnacket" men förklarar inte hur du vill att partiet ska göra istället.
Om partiet ska förbli neutralt i H-V skala så kommer vågmästarsnacket fortsätta. Så vad vill du egentligen?

"Then i suddenly saw it. With only a slight churning to mark its rise to the surface, the thing slid into view above the dark waters. Vast, Polyphemus-like, and loathsome, it darted like a stupendous monster of nightmares to the monolith, about which it flung its scaly arms, the while it bowed its hideous head and gave vent to certain measured sounds.

I think i went mad then."

Svara med citat
  (#10) Gammal
Avstängd användare

Länk: #234890
Standard Sv: PP´s resultat? - 2010-09-20, 18:16

Citat:
Jaha men tack för att du är så tydlig. Vad är dina alternativ? Du säger prompt "ta bort vågmästarsnacket" men förklarar inte hur du vill att partiet ska göra istället.
Om partiet ska förbli neutralt i H-V skala så kommer vågmästarsnacket fortsätta. Så vad vill du egentligen?
Se http://vbulletin.piratpartiet.se/sho...t=29858&page=4

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg