Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
nicklasodh Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2006
Standard Sv: PP´s resultat? - 2010-09-20, 23:11

Skall PP göra som SD och komma in i Riksdagen som "underdog" vill det till ganska märkliga demonstranter för att störa PP:s möten. "- Ropen skalla, spana på alla". "- Ipred, Ipred, Ipred". "- Vem vill vi ha, PONTÈN, när vill vi ha honom, NU". "- Sätt piraterna i buren".

Svara med citat
  (#2) Gammal
johanfk Inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #236004
Standard Sv: PP´s resultat? - 2010-09-23, 05:58

Röster: 37840 (+3098) 0.65%

Inte allt för dåligt i min mening när tydligen när man granskar de andra partierna utanför riksdagen gått klart sämre. Min snabbanalys av läget är att samtliga av de partier som inte kommit in har lidit svårt av årets blockrace. Allt har varit inkört att välja något av just blocken och de som inte valt har gått till SD.

Vi är största parti utanför riksdagen något så F! höll efter 2006. Idag 40% mindre än förra valet.

Så nä jag håller inte med de som tycker att vi gjorde ett dåligt val. Dock så har vi ett problem. I min mening så visar valet 2010 att vi måste bredda vår profil. Att gå på riksdagsval med "enbart" tre frågor räcker inte. Vi behöver få fram mer då jag skulle tro att valet 2014 inte lär bli annorlunda än detta.

Att under en intervju svara: "det tar andra hand om" på frågan hur vi ska lösa jobbfrågan kommer inte göra oss till ett riksdagsparti.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är