Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Pirat007 Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2009
Standard Kan det gå mer åt skogen? - 2010-09-19, 22:28

Okej, resultaten är preliminära. Men när man inte ens lyckas komma över en procent så är det knappast troligt att resultatet skulle kunna tredubblas innan det är färdigräknat.

Alliansregeringen som införde avlyssningen (IPRED får vi också ha kvar) får sitta kvar och värst av allt är att främlingsfientligheten har tagit sig in i riksdagen! Kunde man åtminstone ha nått 3% eller någon siffra som skulle ha funkat som en spark i röven för politikerna. Detta är ju inte ens något hot, ingen FRA-lag kommer att rivas upp när det ser ut såhär.
Kan det gå mer åt skogen?

Men nu ska jag inte klaga mer, man får ju lära sig. Och det viktigaste jag tror att vi kommer får ta med oss är att aldrig mer synas så lite mellan två val som mellan EU-valet i fjol och detta riksdagsval. Jag kommer i varje fall inte ge upp! Nu har vi fyra år på oss att ta detta och komma på bättre strategier.

Jag har läst lite här och var att SD är det partiet som syns mest på nätet. Någonstans inom mig säger en röst att detta är absurt och att det bara finns ett parti som borde kunna vara det mest aktiva på nätet: Det parti som brukar tala om internet som demokratins bästa uppfinning (ungefär så var det tror jag). Men det är ni faktiskt otroligt duktiga på, ni som bloggar, kommenterar osv. Kampanjvideorna gjorde stort intryck på mig, mycket välgjort, koncist och sakligt! Nu blir det hög tid att man tar efter själv, för jag ska erkänna att jag själv är medskyldig till att vi tydligen inte är det mest synliga partiet på nätet. Nu blev det långt och jag vet inget mer att skriva stort tack till alla piratpartister och ni som trots allt röstade på oss! Det finns inget värre än att ge upp utan att kunna säga att man försökte!

Svara med citat
  (#2) Gammal
Anonymus Inte uppkopplad

Anonymuss avatar

Reg.datum: Aug 2006

Länk: #234456
Standard Sv: Kan det gå mer åt skogen? - 2010-09-19, 22:34

Det partiet behöver göra nu är att föra en utomparlamentarisk rörelse som pressar allt de kan på frågorna som rör våran rätt att inte vara misstänkta utan att ha gjort något.

"Then i suddenly saw it. With only a slight churning to mark its rise to the surface, the thing slid into view above the dark waters. Vast, Polyphemus-like, and loathsome, it darted like a stupendous monster of nightmares to the monolith, about which it flung its scaly arms, the while it bowed its hideous head and gave vent to certain measured sounds.

I think i went mad then."

Svara med citat
  (#3) Gammal
DrakeICN Inte uppkopplad

DrakeICNs avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #234460
Standard Sv: Kan det gå mer åt skogen? - 2010-09-19, 22:41

Folk har sådant jävla korttidsminne!!!

Nu kommer de klubba igenom hundra övervakningslagar i raskt takt och PP får synas och diskutera lite grann i rutan, men om fyra år kommer ingen komma ihåg det längre och bara "Alliansen har greppat det här med intigritet nu" och efter det valet kommer ytterligare hundra lagar bankas igenom, och...

“What are the differences between Mark Zuckerberg and me? I give private information on corporations to you for free, and I’m a villain. Zuckerberg gives your private information to corporations for money and he’s Man of the Year.” – Julian Assange

Svara med citat
  (#4) Gammal
Anonymus Inte uppkopplad

Anonymuss avatar

Reg.datum: Aug 2006

Länk: #234476
Standard Sv: Kan det gå mer åt skogen? - 2010-09-19, 23:04

Folk har inte dåligt minne. Men det verkar dock som om ingen vet om datalagringen m.m som är på gång. Vilket är demokratiskt oroande.

Dåligt av medierna att inte lyfta dessa frågor. Men de har säkert något att vinna på den taktik de valt iaf.

"Then i suddenly saw it. With only a slight churning to mark its rise to the surface, the thing slid into view above the dark waters. Vast, Polyphemus-like, and loathsome, it darted like a stupendous monster of nightmares to the monolith, about which it flung its scaly arms, the while it bowed its hideous head and gave vent to certain measured sounds.

I think i went mad then."

Svara med citat
  (#5) Gammal
Sven Petersson Inte uppkopplad
Avstängd användare

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #234524
Standard Sv: Kan det gå mer åt skogen? - 2010-09-20, 01:08

politiken.dk

Søren Espersen advarer de øvrige svenske partier mod at holde Sverigedemokraterne uden for indflydelsen, sådan som de har svoret gang på gang.

»Så vil de få en brat opvågnen næste gang, for så vil Sverigedemokraterne fordoble stemmerne«, siger Søren Espersen.

Svara med citat
  (#6) Gammal
Tesla Inte uppkopplad

Teslas avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #234526
Standard Sv: Kan det gå mer åt skogen? - 2010-09-20, 01:15

Håller med dig. Hade SD bara fått vara i fred och motarbetats med sakliga argument istället för vuvuzelor m m så hade de troligtvis inte kommit in.
Att inte samarbeta nu när de är inröstade är bara korkat. Bemöt dem med rätt argument och låt dom spela ut sig själv ur riksdagen.

//Matthias (fd kommunansvarig)

"Progress is not possible without deviation from the norm" -FZ

Svara med citat
  (#7) Gammal
Pirat007 Inte uppkopplad

Länk: #235020
Standard Sv: Kan det gå mer åt skogen? - 2010-09-20, 20:32

Citat:
Ursprungligen postat av DrakeICN Visa inlägg
Folk har sådant jävla korttidsminne!!!
Håller med. Folk fattar helt enkelt inte det farliga med massövervakning innan diktaturen är ett faktum. Det är svåra frågor att förmedla eftersom de kräver mycket fantasi om man själv inte har berörts. Idag legaliseras övervakningen, imorgon ändras lagarna så att det som var "rent mjöl" innan helt plötsligt inte är det längre. Bäst att aldrig tillåta staten att behandla 100% av sina medborgare som potentiella brottslingar.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Pirat007 Inte uppkopplad

Länk: #235024
Standard Sv: Kan det gå mer åt skogen? - 2010-09-20, 20:43

Citat:
När man försvarar rikets demokrati med massövervakning så finns det inte längre något kvar att försvara.

Word! Så brukar jag också tänka. Rätten till privatliv är för mig en grundförutsättning för att kunna tänka och vara annorlunda. Detta i sin tur tycker jag är grunden i demokratin, inte det faktum att har demokratiska val vart fjärde år. För vad skulle demokratin vara värd om man bara fick rösta på ett visst parti?

Svara med citat
  (#9) Gammal
Blod-Svente Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #235044
Standard Sv: Kan det gå mer åt skogen? - 2010-09-20, 21:04

Citat:
Ursprungligen postat av Pirat007 Visa inlägg
Folk fattar helt enkelt inte det farliga med massövervakning innan diktaturen är ett faktum.
Exakt. Och detta beror inte på att vi är dåliga på att förmedla vårt budskap. Det beror på att vi i Sverige har (föreställningen om att vi har) schysta och hederliga politiker och statstjänstemän, som inte missbrukar övervakningsinstrumentet. Folk kan ogilla principen men i praktiken är det få som är bekymrade på allvar. Så jag tror vi får vänta på större framgång tills övervakningen börjar spela en verklig negativ roll för folk i vardagen. Och hoppas att det då inte är för sent.

Svara med citat
  (#10) Gammal
DrakeICN Inte uppkopplad

DrakeICNs avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #235068
Standard Sv: Kan det gå mer åt skogen? - 2010-09-20, 22:01

Citat:
Ursprungligen postat av Blod-Svente Visa inlägg
Exakt. Och detta beror inte på att vi är dåliga på att förmedla vårt budskap. Det beror på att vi i Sverige har (föreställningen om att vi har) schysta och hederliga politiker och statstjänstemän, som inte missbrukar övervakningsinstrumentet. Folk kan ogilla principen men i praktiken är det få som är bekymrade på allvar. Så jag tror vi får vänta på större framgång tills övervakningen börjar spela en verklig negativ roll för folk i vardagen. Och hoppas att det då inte är för sent.
I diktaturer har de ju i alla fall ungefär 0% brottslighet eftersom ingen vågar tjafsa, så vi har alltid något att se fram emot.

“What are the differences between Mark Zuckerberg and me? I give private information on corporations to you for free, and I’m a villain. Zuckerberg gives your private information to corporations for money and he’s Man of the Year.” – Julian Assange

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är