Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Kongressombud till UPK15: Ebba Karlsson - 2014-10-14, 18:03

Ebba Karlsson

Kandiderar till Kongressombud till UPK15.

Ålder: 18
Bostadsort: Kista, Stockholm
Sysselsättning: Studerande
Tea: Earl Grey, Hot.
Ögonlapp på högra eller vänstra ögat?: På pannan, för optimal funktion

Mitt namn är Ebba Karlsson, och jag är en ung pirat med passion för mitt parti. Sedan jag gick med i såväl Ung Pirat som Piratpartiet har jag brunnit för att upplysa allmänheten om våra hjärtefrågor och skapa engagemang för våra digitala rättigheter.

I dagsläget strävar jag efter att uppmuntra en frihetlig världsåskådning, och jag engagerar mig även i hbtq-frågor. Jag vill även vara med och jobba för att uppmuntra aktivt medlemskap; Det är inte ovanligt att entusiasmen bland vissa aktivister tynat bort över tiden. Huvudsakligen behöver vi bli ett starkare parti, inte bara i termer av antalet medlemmar, utan också i hur vi håller ihop, och hur omvärlden ser på oss.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Staffan Betnér Inte uppkopplad

Staffan Betnérs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #294081
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Ebba Karlsson - 2014-11-03, 21:26

Vi i valberedningen har några frågor att ställa alla ombudskandidater:
Vem är du?
Varför är du pirat?
Vilka frågor vill du driva?
Vad hoppas du åstadkomma genom att åka på kongress?
Är du intresserad av något förtroendeuppdrag inom Ung Pirat? (styrelse, valberedning, revisor)
När världen går under, hur har ditt deltagande på kongressen hjälpt mänsklighetens överlevnad?

Vi skulle uppskatta om du tog dig tid att svara på frågorna.

För valberedningen
Staffan Betnér
Valberedningens ordförande
  Skicka ett meddelande via MSN till Staffan Betnér  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Ebba Cecilia Karlsson Inte uppkopplad

Ebba Cecilia Karlssons avatar

Reg.datum: Sep 2014

Länk: #294107
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Ebba Karlsson - 2014-11-04, 18:51

1. Vem är du?
Jag är Ebba, och jag är en glad men envis pirat som är stolt över mitt parti.
2. Varför är du pirat?
Mitt intresse för integritetsfrågor och oro över att inte fler i Sverige delade samma intresse gjorde att jag ville gå med och bli aktiv i partiet.
3. Vilka frågor vill du driva?
HBTQ och jämställdhetsfrågor, djurrättsfrågor, samt frågor om partiets ideologiska grund.
4. Vad hoppas du åstadkomma genom att åka på kongress?
Jag hoppas kunna skapa och främja en känsla av att partiet behöver en stark övergripande politisk ideologi vi alla kan ta del av. Det är enligt mig ett nödvändigt krav för att vi ska kunna bli ett mer accepterat parti av allmänheten.
5. Är du intresserad av något förtroendeuppdrag inom Ung Pirat? (styrelse, valberedning, revisor)
Inte för tillfället, men möjligtvis inom en snar framtid. Isåfall inom valberedningen.
6. När världen går under, hur har ditt deltagande på kongressen hjälpt mänsklighetens överlevnad?
Tack vare mig kommer mänskligheten ha ytterligare ett "Minns du den där gången på kongressen..."-samtalsämne medan vi väntar på att radioaktiviteten utanför bunkern tynar bort.

Senast redigerad av Ebba Cecilia Karlsson den 2014-11-11 klockan 14:57.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är