Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Kongressombud till UPK15: Agnes Christiansson - 2014-10-18, 13:23

Agnes Christiansson

Kandiderar till Kongressombud till UPK15.

Ålder: 15
Bostadsort: Karlskoga (bor då och då i Stockholm)
Stark i frågor gällande: Upphovsrätt, Sexism, Invandring, Integritet, mänskliga rättigheter i helhet.
Intressen: Animation, Digital konst, Special effekter, Politik, Krig, Spel, Film, Musik

Hellu!
Jag är en konstnärlig pirat och är aktiv i Örebro, Karlskoga och Stockholm.
Jag har bidragit till partiet med att måla och designa dessa tackaffischer:
http://sta.sh/22mlkcgdo6c?edit=1 (med stöd av aktiva pirater deltagande i Örebro Piratfikorna.)
I helhet är jag en social person som tycker om att umgås och tala med folk.
Jag är mycket ung och har inte alls varit aktiv i partiet länge men jag vill på kongressen för att träffa och prata med andra pirater och se vad mer jag kan bidra med, möjligen som konstnärligt.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Staffan Betnér Inte uppkopplad

Staffan Betnérs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #294068
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Agnes Christiansson - 2014-11-03, 21:25

Vi i valberedningen har några frågor att ställa alla ombudskandidater:
Vem är du?
Varför är du pirat?
Vilka frågor vill du driva?
Vad hoppas du åstadkomma genom att åka på kongress?
Är du intresserad av något förtroendeuppdrag inom Ung Pirat? (styrelse, valberedning, revisor)
När världen går under, hur har ditt deltagande på kongressen hjälpt mänsklighetens överlevnad?

Vi skulle uppskatta om du tog dig tid att svara på frågorna.

För valberedningen
Staffan Betnér
Valberedningens ordförande
  Skicka ett meddelande via MSN till Staffan Betnér  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Agnes Christiansson Inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2014

Länk: #294275
Standard Re: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Agnes Christiansson - 2014-11-08, 18:23

Jag är en pirat från Värmland som heter Anges men börjar mer och mer att gå efter Alice. Jag är konstnär/illustratör/tecknare och jag tycker också om att animera, skriva, spela elbas och har också spel intressen.
På grund utav mina konstnärliga intressen och på grund av att jag visar det jag gör på internet så är både integritets-frågorna och upphovsrätts-frågorna mycket viktiga för mig och när jag hade byggt upp ett politiskt intresse anslöt jag mig till piratpartiet som, jag skulle påstå, är det enda partiet som bryr sig om dessa frågor.
Eftersom att jag fortfarande går i skolan så har även skolan och psykisk
hälsa fångat mitt politiska intresse och mina observanta ögon då många unga lider av psykisk ohälsa på grund utav skolan.
Jag skulle då vilja vara med och göra upphovsrätten rättvis för skapare av egna idéer, skapare som använder sig av redan existerande bilder/ljud och så klart också för alla användare och åskådare.
Jag har läst "En reformerad upphovsrätt" och kan säga att jag håller med om mycket men inte allt och tror därför att jag kan föra idéerna vidare.
Jag vill också vara med och bygga upp en skola som är så bra för eleverna som möjligt för att sänka den psykiska ohälsan hos unga.
Något speciellt förtroendeuppdrag har jag inte funderat på. Jag är själv osäker på vilket sådant uppdrag som skulle passa mig bäst. Jag kan nog bara se mig själv som en liten fjant som kommer med idéer, är med i diskussioner och skulle möjligtvis kunna arbeta konstnärligt med kampanjmaterial och design av olika slag.
När världen gått under har jag hjälpt mänskligheten genom att vara allmänt engagerad i vår politik som huvudsakligen strävar efter att göra det bra för alla!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är