Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Kongressombud till UPK15: Moa Berg - 2014-11-06, 15:47

Moa Berg

Kandiderar till Kongressombud till UPK15.

Ålder: 20
Bostadsort: Stockholm
Intressen: dans, musik, pyssel, politik o barn

Jag är en relativt ny pirat med massa vilja och glädje till att göra partiet ännu bättre! Jag var på plask 14 och ser fram emot att få umgås med alla trevliga pirater igen!

Svara med citat
  (#2) Gammal
Staffan Betnér Inte uppkopplad

Staffan Betnérs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #294258
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Moa Berg - 2014-11-08, 00:34

Vi i valberedningen har några frågor att ställa alla ombudskandidater:
Vem är du?
Varför är du pirat?
Vilka frågor vill du driva?
Vad hoppas du åstadkomma genom att åka på kongress?
Är du intresserad av något förtroendeuppdrag inom Ung Pirat? (styrelse, valberedning, revisor)
När världen går under, hur har ditt deltagande på kongressen hjälpt mänsklighetens överlevnad?

Vi skulle uppskatta om du tog dig tid att svara på frågorna.

För valberedningen
Staffan Betnér
Valberedningens ordförande
  Skicka ett meddelande via MSN till Staffan Betnér  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Granaato Inte uppkopplad

Granaatos avatar

Reg.datum: Nov 2014

Länk: #294354
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Moa Berg - 2014-11-11, 17:23

Vem är du?
- Jag är en glad, 20årig Moa som pluggar ococh ska bli speciallärare!

Varför är du pirat?
- piratpartiet är det partiet som passar mig bäst, jag tror definitivt att vi är framtiden! Fri fildelning är ett måste i ett fritt samhälle där alla ska vara lika mycket värda och ha samma rättigheter.

Vilka frågor vill du driva?
-jag är mest intresserad av frågor som rör barn och funktionsnedsatta. Framför allt skola, fritidsverksamheter, socialtjänsten och fosterhem/korttidsboende osv. Allt som rör de som inte har lika stark röst i samhället kan man säga! Jag vill hjälpa dem att säga det dem vill säga, och sedan göra deras liv bättre för dem.

Vad hoppas du åstadkomma genom att åka på kongress?
- jag vill kunna hjälpa och ändra partiet så det blir ännu bättre! Sedan vill jag även hitta fler som brinner för samma frågor som jag så man kan diskutera och utvecklas.

Är du intresserad av något förtroendeuppdrag inom Ung Pirat? (styrelse, valberedning, revisor)
- nej, för tillfället känder jag att jag kan bidra mest som en aktiv medlem då jag har mycket plugg och jobb. I framtiden vill jag gärna hjälpa till mer på de visen jag då kommer kunna!

När världen går under, hur har ditt deltagande på kongressen hjälpt mänsklighetens överlevnad?
- Jag kommer kunna berätta för alla i Sverige att jag varit med på kongressen och folk kommer bli så imponerade att alla kommer rösta på PP i nästa val, och vi kommer få all makt i Sverige och så kommer alla länder inse vad bäst sverige blir och alla andra kommer också se till att PP styr i deras länder. När PP nu styr över världen kommer all ondska och alla dåligheter att utrotas så mänskligheten kommer må så bra och vara så smarta Tack vare bland annat den fria fildelningen att jorden inte kommer gå under. Alla är för smarta för att låta det hända.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är