Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Anders S Inte uppkopplad

Anders Ss avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Kanditatur - Anders Sandberg - 2006-04-09, 07:47

Följer trenden och lägger upp en möjlighet att ställa frågor.

Min presentation finns på

https://www.piratpartiet.se/forum/Topic15221-91-3.aspx

Jag har aldrig tidigare varit medlem i något parti och hadeinte tänkt att någonsin bli det heller.Blir bara äcklad av partipolitik.Men Piratpartiets program som jag stöder till 100% är så viktigt att jag fick offra den tidigare inställningen.

De ungdomar som utformat dethar ett mycket viktigt budskap. Därför blev jag medlem. Området är knappast nytt för mig. Jag har ägnat hela mitt vuxna liv åt kommunikation via datorer och anser att dessa frihetsfrågor är oerhört väsentliga. Se hur det gått i USA. Anti-demokrater under falsk flagg är på god väg att ta över även här.

Nätet skapades för att man skulle kunna dela på resurser och kunna få gemensam tillgång till dessa. Det är en grundläggandeprincipsom bör vara kvar.

Eftersom jag är äldst eller näst äldst av kandidaterna, född 1948, vill jag poängtera att Piratpartiet inte bara skall söka de unga väljarna. Det finns mångaäldreväljare som ocksåär förfärade över den rådande utvecklingen mot rättsosäkerhet, övervakning och monopol och som söker ett alternativ. De är skrämda över vad som kan hände deras barn och barnbarn. De är också förfärade över att det fria samhälle de varit med om att bygga upp nu håller på att förstöras.

Genom att kandidera hoppas jag kunnamedverka till att Piratpartiet också når dessa grupper och blir avsevärt större än att bara komma över 4% spärren.

Svara med citat
  (#2) Gammal
fredux Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #16053
Standard RE: Kanditatur - Anders Sandberg - 2006-04-09, 09:54

Om exempelvis FI, junilistan eller Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen, skulle du då kunna tänka dig att stödja deras parti och åsikter bara för att få igenom dina krav i dina frågor. Eller finns det någon gräns för din samarbetsvilja med andra partier för att nå piratpartiets mål?

Svara med citat
  (#3) Gammal
Anders S Inte uppkopplad

Anders Ss avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #16130
Standard RE: Kanditatur - Anders Sandberg - 2006-04-09, 11:37

Javisst finns det en gräns. För mig är frihet,yttrandefrihet,jämlikhet och mänskliga rättigheter grundläggande. Uppgiften i riksdagen är att representera Piratpartiet. Min erfarenhet hittills är att det inte kommer att vålla problem. Men skulle man t.ex. föreslå att införa dödstraff, skulle jag omgående begära utträde.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kandidat - Dahn Sandberg deerf Norrbottens län 2010 0 2010-02-28 19:55
Kandidat - Jonas Sandberg deerf Kandidater Älvsbyns kommun 0 2010-02-28 19:37
Kandidat - Dahn Sandberg deerf Kandidater Älvsbyns kommun 0 2010-02-28 19:27
Kandidat - Jonas Sandberg deerf Norrbottens län 2010 1 2010-02-25 19:49
Kanditatur - Marie Andersson (emma) infinite_emma Valsedlar 2006 (STÄNGD) 13 2006-04-09 17:01