Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: 2006-03-07: Styrelsemöte - 2006-03-10, 09:13

"snyftar" inom citat var min mening att allmänt stå för argumentation och jag hade skrivit samma sak om det hade varit en man. Ursäkta det felaktiga ordvalet.

i övrigt tycker jag iaf, att ert interna "gräl" ska göras upp just internt och har du styrelsens i övrigt stöd, så kör på bah

Ingen tror annat än, att du gör ett bra jobb och lägger ner din själ i detta inkl. jag.

Viking? Var inte de extra hårda just på åldern?

Btw det vore intressant att se vilka som anmält sig och det kan ju underlätta för samåkning m.m., så en tråd som uppdateras med anmälningarna vore nice?
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Cecilia Inte uppkopplad

Länk: #11471
Standard RE: 2006-03-07: Styrelsemöte - 2006-03-10, 09:44

Jo men eftersom piratpartiet står för den personliga integriteten och vissa medlemmar vill vara anonyma kan jag inte göra en officiell lista på vilka som åker med. Mitt förslag är följande

alla som vill samåka kontakta sin valkretsledare som samordnar det hela. Dom som vill vara anonyma och ta sig själva till årsmötet gör detta.

Jag kan säga att jag är anmäld.

<BR>

Svara med citat
  (#3) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #11472
Standard RE: 2006-03-07: Styrelsemöte - 2006-03-10, 10:14

John Nilsson har tagit ett berömvärt initiativ och lagt upp en grupp på Frappr: http://www.frappr.com/piratpartiet som vi kan använda för att koordinera samåkningen.

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Länk: #11474
Standard RE: 2006-03-07: Styrelsemöte - 2006-03-10, 10:21

Anonymt i all ära , men hur ska man kunna agera 100% om man inte kan stå för sin sak?

Inte ens mot sitt parti? Tråden behövde ju inte vara officiell.

Jaja, upp till var och en, men i min värld står man för det man tror på.

John Nilssons karta saknar ett alternativ, Jag åker buss
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#5) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Länk: #11508
Standard RE: 2006-03-07: Styrelsemöte - 2006-03-10, 14:11

Citat:
Cecilia (2006-Mar-10)Och till Johan Nilsson har jag en hälsning och det är att om du tror och andra att jag kommer tystna så är det fel.
(John Nilsson)

Jag vill på inget sätt att du skall tystna, tvärt om vill jag att det du har att säga får bätre genskagskraft. Om jag inte förstått saker på ett önskvärt sätt, så har antagligen andra missförstått på samma sätt. Genom att beskriva hur jag har upfattat det hela så får du en chans att avgör huruvida ditt sätt att utrcyka det har fungerar eller om du bör göra något annorlunda.

Citat:
Jag kommer vara en plåga för styrelsen så länge jag har mandat att sitta där och i forumet som medlem att kämpa för mig och för tjejers röst här i partiet.
Måste man vara en plåga för det?

Citat:
Snyftar inte... snarare är jag jävligt less och trött på att människor som inte gör något el uppvisar resultat gnäller på mig och andra som jobbar och visar resultat. Att ha åsikter är väldigt lätt om man sitter bredvid och inte gör ett handtag.
Kan du då säga vem denna personen är, vad dennes kritik består i, och vad denna personen inte gjort som den borde göra?

Citat:
Det enda man vinner på att attackera människor som verkligen jobbar är att man får dem att uppgivet ge upp och gå dit man blir mer uppskattad. Som rickard sa häromdagen till mig. Medlemmar ser inte vad du gör men jag gör det och jag uppskattar dig väldigt mycke. Trist att fler inte ser det man gör. Nu ska jag återgå till min debattartikel med richie.
Helt rätt, men attackerna kommer att bli hårdare när vi närmar oss riksdagen så det finns anledning att stålsätta sig och försöka hitta ett bra sätt att hantera det.

Jag vill också påpeka att det visst syns mellan raderna vilket stort lass du drar. Det kanske borde sägas mer: det skall du ha en j-la eloge för.

Citat:
Btw märkligt att så fort man blir förbannad kallas man för snyftare. Är inte det manligt resp kvinnligt. En kvinna som blir förbannad kallas för sur grinig och snyftig medans men kallas för att sätta ner foten och bestämd. Kanske bara jag som ser det så men det står jag för.
Det kanske är så att kvinnor generellt gör uttryck för sina känslor när de är förbannade som uppfattas som grinigt och gnälligt. Varför låsa sig vid det? Alla kan ju ändra på sig. Jag tror som sagt inte att ens kön är ett handikap som alla måste ta hänsyntill.

Nåja vi kan väl egentligen släppa denna diskussionen. Anders Forsman har rätt, detta bör redas upp mellan de personder det berör. Men nästa gång du blandar in oss i grälet så kan du väl ge oss all information vi behöver för att kunna deltaga?

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
  (#6) Gammal
Cecilia Inte uppkopplad

Länk: #11523
Standard RE: 2006-03-07: Styrelsemöte - 2006-03-10, 16:06

Som sagt ovan. Jag behöver få veta vilka som tänker följa med på årsmötet därför vore jag glad att få in anmälningar på cecilia@piratpartiet.se

Cecilia

<BR>

Svara med citat
Svara
Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
2006-07-26: Styrelsemöte Rick Falkvinge Styrelsens protokoll 7 2006-07-27 16:09
2006-04-10: Styrelsemöte (2 av 2) Rick Falkvinge Styrelsens protokoll 0 2006-04-10 21:08
2006-04-05: Styrelsemöte Rick Falkvinge Styrelsens protokoll 0 2006-04-05 22:05
2006-03-27: Styrelsemöte Rick Falkvinge Styrelsens protokoll 0 2006-04-05 22:03
2006-03-23: Styrelsemöte Rick Falkvinge Styrelsens protokoll 0 2006-03-24 19:59