Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Cecilias bravader - 2006-03-17, 20:54

Citat:
Gustav Nipe (2006-Mar-17)Jag undrar, är det fler än vi i Malmö som har haft problem med Cecilia?
Skämtar du, eller?

Det förefaller som om det inte bara är vi i Piratpartiet som haft problem med C. Även Kronofogden förefaller att ha haft ett och annat ärende, med hennes P-nummer, på sitt bord. Men du behöver inte oroa dig för hur det går med medlemmarnas pengar, styrelseordföranden agerade föredömligt snabbt där, och har frusit alla försök ifrån kassören att plocka ut mer pengar än de oredovisade 1250:- som hon hittills har hunnit plocka ut.

Glöm bara inte bort att deltaga i vårt årsmöte om tre veckor, där vi skall rösta på nästa styrelse.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#2) Gammal
Richard Ainz Inte uppkopplad

Länk: #12385
Standard RE: Cecilias bravader - 2006-03-17, 21:22

Björn:

Du verkar kanske missa att jag håller viss distans därför att jag känner mig moraliskt förpliktad till det. Kanske bäst att lägga korten på bordet även här:

anledningen till att jag har ett "dämpat" engagemang för (pp) är att jag blivit nominerad för mitt tidigare parti (m) till nästa val, och det skedde innan jag han gå ut ur (m) för att gå in här. Har jag blivit nominerad av någon, är det min skyldighet gentemot den/de personerna att löpa linan ut, eller åtminstonde till efter provvalsresultat och sammanställning av slutgiltig valsedel.

Nej, jag är inte avskräckt av någon. Den enda personliga kontakt jag haft med någon utanför detta forum är ett långt telefonsamtal med Joakim. Nu ser jag det som min skyldighet (då jag varit här ett sedan starten och hejat på bildandet av (pp)), att dra mitt strå till stacken ur denna lilla kris. Ett samtal till Joakim ligger näst, men inte omedelbart.

Vidare är jag inte intresserad av Cecilias, eller någon annans, eventuella förehavanden med kronofogden eller andra myndigheter. Det är lågt, Björn. Lägre än Glocalnet.

-----------------------

Piratpartiets inofficiella Wiki

http://piratpartiet.hwaccess.net

Svara med citat
  (#3) Gammal
dragontrumpetare Inte uppkopplad

dragontrumpetares avatar

Länk: #12386
Standard RE: Cecilias bravader - 2006-03-17, 21:23

Det börja onekligen dyka upp en del otrevligheter om Cecilia. Men jag vill ändå vara väldigt opartisk, eftersom jag varken träffat, eller vet vem hon är. Men om det är sant det ni säger, så är det inte bra....

Släpp fildelningen fri!!!

Säger Dragontrumpetare:cool:
  Skicka ett meddelande via ICQ till dragontrumpetare Skicka ett meddelande via MSN till dragontrumpetare Skicka ett meddelande via Yahoo till dragontrumpetare  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Länk: #12391
Standard RE: Cecilias bravader - 2006-03-17, 21:34

Citat:
Richard Ainz (2006-Mar-17)Björn:

Vidare är jag inte intresserad av Cecilias, eller någon annans, eventuella förehavanden med kronofogden eller andra myndigheter. Det är lågt, Björn. Lägre än Glocalnet.

Tycker inte jag och visst är det lika lågt som Glocalnet, men lågheten är Cecilias...
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#5) Gammal
laws of tradition Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #12397
Standard RE: Cecilias bravader - 2006-03-17, 21:50

Efter att ha varit medlem i ett par timmar och läst de hetaste trådarna verkar det onekligen som att den här Cecilia är knäpp. Det kanske är en felaktig bild som uppstått, men hon verkar verkligen inte helt sansad.

Dels "Stark kritik"-grejen, där hennes inblandning, om än inte helt klargjord, verkar mycket suspekt, inklusive finansieringsgrejen, 10 milj som hon bara skulle fixa sådär... Och att hon tagit ut pengar utan att klargöra till vad...

Hon verkar ganska oseriös i sina foruminlägg, och dessutom enligt Falkvinge otroligt jobbig på många sätt (se "Stark kritik"-tråden).

Jag hoppas verkligen att allt det här är osant och att den person som målas upp här inte är kassör i Piratpartiet. Skulle gärna se ett inlägg från Cecilia där hon rentvår sig...

/R

Svara med citat
  (#6) Gammal
Joakim Holgersson Inte uppkopplad

Länk: #12402
Standard RE: Cecilias bravader - 2006-03-17, 22:13

först och främst;

tack för de fina orden - de värmde läsa.

inget hänga läpp för, har viss erfarenhet av vissa fenomen som uppstår från vissa, skall vara mer för jag skall ta mig illa vid - är ju gammal o gaggig gubbe idag.

valde dra mig ur, för jag förstod att det var något, och av enklare själ om det nu skulle varet jag också ge styrelsen arbetsro.

är fult upp i helg med familjen o småbarn här, så plz ring inte denna helg, vi skall också bort är det tänkt

är glad se det ordnar kanske upp sig för hela partiet i dagarna, annars hade ni fått det kämpigt. just nu vid skriven stund vet jag inte vad jag skulle kunna bidraga till er men vill avvkata engagemang så riks-styrelsen fått grepp om den situvation, det ansvar de har nu (och få rättsida på det).

bojs and girls, så här är det - sista 2 o halv vecka har varit kanon bra, då min fru och dotter äntligen kommet, efter 19 månader då vi hållts ofrivilligt separerade, pga de regler som gäller då de kommer från Ghana - jag vill ha lite mer tid med dem innan jag kan hjälpa till (stackars själ den som stör innan, hehe).

sen skall jag nog kunna hjälpa till med något.

ha det gött, ta väl hand om er, njut av familjelivet

och var rädda om varandra, finns allt för många som vill annat!

kram

Joakim Holgersson

x - x

Svara med citat
  (#7) Gammal
cortex Inte uppkopplad

cortexs avatar

Länk: #12408
Standard RE: Cecilias bravader - 2006-03-17, 22:40

De flesta kommentarer i denna tråd har inget konkret att komma med, och handlar mest om spridande av rykten och insinuationer utan särskild motivering. Om cecilia och resten av styrelsen inte lyckas samarbeta är det en sak, att sprida rykten och häva ur sig elakheter är en annan.

Särsilt oroar det mig att vår revisor inte kan hålla sig ifrån att sprida rykten. Om det är så att man är tvungen att skilja en person från sina uppdrag sköter man det snyggt, utan personangrepp, snack om kronofogden och tidigare engagemang. Verkligen oproffsigt, skärpning!

Jag tycker det är jäkligt trist att behöva läsa sånt här, hela tråden bör stängas.

--<br>
Joakim Lundborg, Vice Valkretsledare Stockholm
  Skicka ett meddelande via ICQ till cortex  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Länk: #12409
Standard RE: Cecilias bravader - 2006-03-17, 22:43

Citat:
Richard Ainz (2006-Mar-17) Den enda personliga kontakt jag haft med någon utanför detta forum är ett långt telefonsamtal med Joakim.
I så fall är du nästan lika värdefull för oss alla, som Joakim. Vi önskar inget hellre än att han än en gång vill förena sig med resten av piratgänget. Tror du att du kan medverka till detta?

Citat:
Det kan synas lågt för dig, ja, och det förstår jag. Men jag är vald till partiets revisor, och skall inom mindre än en vecka(!!) göra bedömningen huruvida den kortvariga styrelsen skall beviljas ansvarsfrihet eller inte.

Edit (Richie): Nu var det min tur att plocka lite ogräs.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#9) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #12415
Standard RE: Cecilias bravader - 2006-03-17, 23:02

Nu är det nog. Lägg ner.

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#10) Gammal
floodis Inte uppkopplad

Länk: #12418
Standard RE: Cecilias bravader - 2006-03-17, 23:41

Citat:
Jag hoppas verkligen att allt det här är osant och att den person som målas upp här inte är kassör i Piratpartiet. Skulle gärna se ett inlägg från Cecilia där hon rentvår sig...
Under hela dagen idag så har hon betett sig som om det hon gjorde vart något jättebra för partiet, sen när kritiken mot henne började hagla in så beteede hon sig som om inget hänt. Därefter har hon inte synts till. Så förvänta dig inte mycket.

Personligen har jag hört nog av henne.

-------------

Blogg: Free the Mind

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar