Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: IDGs huvudnyhet: "Piratpartiet skakas av inre strider" - 2006-03-19, 19:14

Jag har inte kommenterat händelsen än så jag kan väl göra det här.

Jag tycker som många andra att Nino mycket väl kan ha forsatt förtroende. Att folk blir vilseledda av Cecilia är ganska förståeligt, men endå beklagligt.

I framtiden så lär ju Nino inte bara fortsätta med det arbete han skött bra hittills, utan göra så med nya värdefulla erfarenheter, plus antagligen en liten motivation att jobba ännu hårdare för att reparera sitt skadade anseende.

Öht så tycker jag det är skitbra att det börjar utkristaliseras en kultur där saker och ting sköts öppet. Där personer får göra grova fel, men ändå förlåtas (inom rimliga gränser). Där stora kriser kan uppstå men ändå hanteras effektivt och sansat.

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Richard Ainz Inte uppkopplad

Länk: #12622
Standard RE: IDGs huvudnyhet: "Piratpartiet skakas av inre strider" - 2006-03-19, 21:22

John, det kallas öppenhet, och det kan bara ske i denna skala genom ett Forum på Internet...

Nino, kör på, men för h-e, kontrollera din stavning, även om det kanske är av underordnad betydelse i detta sammanhang och Du kanske är upprörd eller så, så måste Du göra det bättre i längden.

-----------------------

Piratpartiets inofficiella Wiki

http://piratpartiet.hwaccess.net

Svara med citat
  (#3) Gammal
nino Inte uppkopplad

ninos avatar

Länk: #12649
Standard RE: IDGs huvudnyhet: "Piratpartiet skakas av inre strider" - 2006-03-20, 01:53

Sorry, håller inte kontroll över stavningen på forumet. Dock kan du läsa min artiklar. Texten där är ett par hundra gånger bättre.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -<br>Best Regards<br>Nino Protic
  Skicka ett meddelande via MSN till nino  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Sinbad Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #13056
Standard RE: IDGs huvudnyhet: "Piratpartiet skakas av inre strider" - 2006-03-23, 01:44

Nino: Rookie eller inte så måste man börja uppföra sej professionellt i dessa sammanhang. Att låta medlemmarna få veta vad som händer och hela tiden köra med öppna kort är nytt, vad jag vet, och personligen kan jag se det positiva i att man öppet visar att man inte har något att dölja.

Dock finns situationer där man behöver tänka efter ifall det är smart att gå ut med informationen, eller om det skulle ställa till med cirkus. Jag har själv varit med om situationer där folk nämner för mycket innan något är bestämt och efteråt blir alla besvikna och tappar förtroendet.

Speciellt när det här partiet är nytt finns många ideer och jag kan föreställa mej hur ni öser fram förslag på era möten, och det är fullt normalt.

För att komma till saken tänkte jag på det här bråket och det startade med att en mycket liten grupp pratar och utan att undersöka eller gräva djupare så har någon bråttom med att gå ut med allt och samtidigt blanda in media... Oavsett vem som bär skulden eller startade det hela ser man nu med facit i hand hur oplanerat det hela var.

Vad jag ser är att Nino har blivit en erfarenhet rikare och dessutom tagit till sej den biten. Att han gick på niten så kraftigt var att han faktiskt var en team player och litade på de andra två (tre?). Så länge man på allvar är beredd att seriöst gå in med sitt blod och sin själ för att arbeta för syftet, för gruppen, så tycker jag inte det är fel att få en andra chans.

Som tur var skedde detta snedsteg innan partiet kommit igång, under en tid när en tillfällig styrelse satt, och man hinner därför se vad som kunde skett senare när partiet är mer sårbart.

Min personliga åsikt är att eldsjälar är bra i politiken så länge de är bra på att samarbeta, att jobba i ett lag. Man representerar partiet när man gör uttalanden. Man representerar partiet när man går ut öht. Man är inte längre sin egen och kan inte köra sitt eget race.

Nyckelordet här heter Kommunikation.

Kommunikation är mycket viktigt, inte bara mellan ett fåtal utan snarare i hela gruppen. Även ifall det ibland kan tyckas som en löjlig fråga så kan det senare utvecklas till en mer invecklad eller viktigare fråga efter en diskussion.

Uttalanden måste även planeras bättre. När man går ut offentligt behöver man även fundera ut vilka motfrågor som kan dyka upp.

Politik är som ett schackspel. Det handlar om att förutse motståndarens nästa 5-10 drag innan man gör sitt.

Optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, pessimisten fruktar att det är sant
  Skicka ett meddelande via ICQ till Sinbad Skicka ett meddelande via MSN till Sinbad  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
SvD: Interna strider i Piratpartiet Marcus Borg PP i media 29 2010-01-25 15:38
C och fp skakas av nya FRA-upprop Fredrika PP i media 1 2008-09-08 17:10
Är de yttre hoten större än de inre? Blod-Svente Integritet och privatliv 7 2008-07-05 01:50
Musikmonopolet SAMI skakas av skandal Christian Engström PP i media 1 2006-12-14 13:53