Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mats Eriksson Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Sekretariat? - 2006-06-08, 14:52

Inför valet kommer mängden arbete att mångdubblas, inte minst arbetet med att koordinera alla insatser.

Har vi någon form av sekretariat, såsom det brukar fungera på festivaler, som man kan kontakta när man undrar något, och som samordnar det praktiska arbetet? När valdagen närmar sig kan det vara bra att ha någon att ringa till som vet istället för att söka efter informationen på forumet eller på webbplatsen.

//Mats Eriksson

Svara med citat
  (#2) Gammal
SM5POR Inte uppkopplad

SM5PORs avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #30762
Standard RE: Sekretariat? - 2006-06-08, 21:33

Citat:
Mats Eriksson (2006-Jun-08)Har vi någon form av sekretariat, såsom det brukar fungera på festivaler, som man kan kontakta när man undrar något, och som samordnar det praktiska arbetet? När valdagen närmar sig kan det vara bra att ha någon att ringa till som vet istället för att söka efter informationen på forumet eller på webbplatsen.
"Men ni har ju ingen lokal!"

Eller har ni det?

Apropå lokal, var skall partiet ha sin officiella valvaka? Alltså den som TV skall direktsända från när resultatet av vallokalsundersökningen offentliggörs kl 20.00 och taket lyfter..? Eller tänker ni hålla valvakan på Internet, och be SVT lägga ut bilder från partimedlemmarnas webbkameror i stället? Någon grupp som planerar festligheterna?

Nej, jag tror inte ni får låna Justitiedepartementets personalrum.

Anders Andersson

Svara med citat
  (#3) Gammal
bore Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006

Länk: #31820
Standard RE: Sekretariat? - 2006-06-10, 22:42

Pja, jag har hört att PRQ's lokaler är tomma såhär års..

Svara med citat
  (#4) Gammal
SM5POR Inte uppkopplad

SM5PORs avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #31838
Standard RE: Sekretariat? - 2006-06-10, 23:34

Citat:
bore (2006-Jun-10)Pja, jag har hört att PRQ's lokaler är tomma såhär års..
Vore helt klart en kul grej att sända valvakan från självaste "brottsplatsen" så att säga; det lär inte vara direkt ont om fiberkanalisation att koppla in både valjourtelefon och videolänk på...

Men jag kanske ledde den här tråden en smula off-track; ber om ursäkt för det. Mats undrar alltså om man kan ringa någonstans när det börjar dra ihop sig. Det undrar jag också; inte för att jag vill kunna ringa, utan för att jag är nyfiken på huruvida det här partiet kommer att ha någon fast punkt i tillvaron före den 18 september som inte samtidigt är någon partimedlems bostad.

Ok, ni har valsedelsdepån i Västerås, men den är knappast särskilt praktisk för kontorsgöromål. Behöver partiet förvara en mindre mängd valsedlar från landets alla valkretsar att ta i anspråk för beställningar, eller skall sådant skötas distribuerat ute i kretsarna? Hur gör stockholmskretsarna?

Jag inser att även den minsta källarlokal kan vara svår att hitta, och kanske är det heller inte nödvändigt. I så fall får partiet ha "sekretariatet" på fickan, eller hur, med ett schema för bemanningen? Hur hanteras partiets telefon i dag?

Partiets samtliga styrelseledamöter (och ersättare) är samtidigt riksdagskandidater och kampanjdeltagare; det kan inte vara lätt för dem att få tid över till administrativt arbete, utan det är bättre för partiet om de får koncentrera sig på det de redan är utsedda att göra. Har den senaste veckans medlemstillströmning lockat några nya förmågor som vill rycka in och ge ett handtag med annat än affischering? Kanske finns det en eller flera kanslister där. Det blir väl ideellt fram till valet; därefter finns det förhoppningsvis partistöd så att någon också kan avlönas för jobbet. Föreningsarbete är meriterande; särskilt när man söker jobb i den organisation man redan har arbetat för!

Partiet har redan flera ansikten; de skall visas upp för väljarna. Nu (eller åtminstone snart) är det i stället fler händer som behövs, om jag inte helt har missförstått vad som skall göras.

Anders Andersson

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg