Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005
Standard Behöver en WSDL-kompatibel web service mot folkbokföring. - 2006-01-02, 16:48

För att kunna verifiera signaturerna behöver jag en WSDL-kompatibel web service där jag kan slå upp ett personnummer och få tillbaka namn och folkbokföringsadress, med folkbokföringsorten utsplittad.

Nån som kan hacka ihop? Jag hinner inte riktigt just nu :-)

Svara med citat
  (#2) Gammal
Niklas Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #244
Standard RE: Behöver en WSDL-kompatibel web service mot folkbokföring. - 2006-01-02, 17:04

Rätta mig om jag har fel, men man kan inte söka efter personnummer ur folkbokföringen hur som helst. Tror man endast kan få ut uppgifterna via telefon och telefax om man inte har ett webserviceavtal med skatteverket.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Nille Inte uppkopplad

Länk: #254
Standard RE: Behöver en WSDL-kompatibel web service mot folkbokföring. - 2006-01-02, 17:12

Faxa upp alla personnummer till skattekontoret.

Så skickar dom tillbaka mantal skrivna adresser.

Du kan säkert eposta men det känns lite osäkert att hantera uppgifterna så.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #269
Standard RE: Behöver en WSDL-kompatibel web service mot folkbokföring. - 2006-01-02, 17:31

http://www.e-upplysning.se har en sida man kan skrapa från. Jag var halvfärdig med det, men nu är det så mycket annat som kallar...

Svara med citat
  (#5) Gammal
Berner Inte uppkopplad

Berners avatar

Länk: #417
Standard RE: Behöver en WSDL-kompatibel web service mot folkbokföring. - 2006-01-02, 20:44

Citat:
Nille (2006-Jan-02)Faxa upp alla personnummer till skattekontoret.

Så skickar dom tillbaka mantal skrivna adresser.

Du kan säkert eposta men det känns lite osäkert att hantera uppgifterna så.

Umm, tänkte bara att du skall veta att fax är det MEST osäkra mediet att överföra information, när jag gjorde lumpen så räknades till och med okrypterad e-post som säkrare. Skall du vara helt säker så är det bara att knata in med papper i hand, då vet du iaf om någon stal uppgufterna och kan antagligen peka polisen i rätt spår.

"It doesn't require a majority to prevail, but rather an irate, tireless minority keen to set brush fires to people's minds."
—Samuel Adams

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak...

Svara med citat
  (#6) Gammal
mry Inte uppkopplad

Länk: #445
Standard RE: Behöver en WSDL-kompatibel web service mot folkbokföring. - 2006-01-02, 21:59

Alttså, man kan hämta adressuppgifter via fax iaf, bara att ring 020-567 000, knappa in direktval 8101, sitt faxnummer samt max 8 personnummer som man vill ha adressuppfigt på.

Normalt hämtar dock företag uppgifter från "SPAR" registret http://www.infotorg.sema.se/produkter/sparrsv.htm

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Public Service Radio Tommten Kultur och upphovsrätt 45 2008-11-20 17:53
Relakks, any service? In English 2 2008-01-22 17:27
Relakks: bad, bad service In English 40 2007-03-14 00:42
Denial of Service attacker... Johan Viberg Forumgruppen/teknisk support 0 2007-03-02 12:40