Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
SimonRosenqvist Inte uppkopplad

SimonRosenqvists avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: 2006-07-27: Styrelsemöte - 2006-08-15, 21:57

Tillbaks till frågan, varför har ni möten där bara 2 styrelsemedlemmar kan delta? Mest nyfiken, är själv medlem i en mindre rollspelsförening - och där skulle det aldrig vara acceptabelt med mindre än halva styrelsen på plats.

EDIT: Läste att ni faktiskt bara är 4 ordinarie styrelsemedlemmar, gör det hela lite mer förståeligt
  Skicka ett meddelande via Skype™ till SimonRosenqvist  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #46108
Standard RE: 2006-07-27: Styrelsemöte - 2006-08-16, 12:38

Citat:
SimonRosenqvist (2006-Aug-15)Tillbaks till frågan, varför har ni möten där bara 2 styrelsemedlemmar kan delta? Mest nyfiken, är själv medlem i en mindre rollspelsförening - och där skulle det aldrig vara acceptabelt med mindre än halva styrelsen på plats.

EDIT: Läste att ni faktiskt bara är 4 ordinarie styrelsemedlemmar, gör det hela lite mer förståeligt

Kortfattat har det varit så enkelt att det har varit svårt att få tag på många över semestern. Alla engagerar sig i precis den omfattning man vill själv, och de andra styrelsemedlemmarna har bitvis varit väldigt svåra, för att inte säga omöjliga, att få tag på under sommarveckorna.

Som tur är har det inte hindrat organisationen från att fungera. Det är, och ska vara, helt okej att ta semester.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Kristofer Pettersson Inte uppkopplad

Kristofer Petterssons avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #51648
Standard RE: 2006-07-27: Styrelsemöte - 2006-09-04, 22:24

Det kanske kan uppfattas som ett nördigt stickspår, men jag tar chansen.

Herr Nilsson: Är "Mistrust authority - promote decentralization" inte ett slagord som går att använda för att bevilja handlingsfrihet i små celler eller lövnoder? Det vill säga, om en styrelse väljs för att sköta taktik eller strategi så har de frihet att fatta de beslut om behövs för att lösa sin uppgift utan att andra noder i nätverket behöver engagera sig eller splittra sitt fokus.

Eller är tanken att alla noder i nätverket ska göra samma jobb? Hur summeras resultaten ihop i en icke-auktoritär miljö? Vilken norm ska vi använda?

Jag tror att i en väl fungerande nätverksmiljö är det oviktigt vem som sitter i 'toppen' eftersom 'toppen' varierar med uppgiften om ska lösas. Det viktiga är att det finns något lags magna carta och en väl fungerande kommunikation. Vad tycker du?

Svara med citat
  (#4) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Länk: #51930
Standard RE: 2006-07-27: Styrelsemöte - 2006-09-05, 16:59

Citat:
Kristofer Pettersson (2006-Sep-04)Det vill säga, om en styrelse väljs för att sköta taktik eller strategi så har de frihet att fatta de beslut om behövs för att lösa sin uppgift utan att andra noder i nätverket behöver engagera sig eller splittra sitt fokus.
Tja... Har man nu valt någon att fatta beslut åt andra. Så har men defakto en auktoritet

Citat:
Eller är tanken att alla noder i nätverket ska göra samma jobb? Hur summeras resultaten ihop i en icke-auktoritär miljö? Vilken norm ska vi använda?
Jag är inte riktigt med på vad det är du undrar, eller ens insunerar att jag har sagt.

Citat:
Jag tror att i en väl fungerande nätverksmiljö är det oviktigt vem som sitter i 'toppen' eftersom 'toppen' varierar med uppgiften om ska lösas. Det viktiga är att det finns något lags magna carta och en väl fungerande kommunikation. Vad tycker du?
Vet inte riktigt vad du avser. Men om du menar min inställing till partiets organisation så förespråkar jag ett överlappande nätverk av sammarbetande fokusgrupper.

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Balder Lingegård Inte uppkopplad

Länk: #52157
Standard RE: 2006-07-27: Styrelsemöte - 2006-09-06, 00:15

Idag uppmärksammades jag på att frågan om min närvaro ställts i den här tråden. Till att börja med vill jag klarlägga att jag blivit informerad och i de flesta fall tillfrågad gällande samtliga beslut som fattats över sommaren.

Skälet till att jag inte kunnat närvara på mötena är att jag bott i Alingsås hos mina föräldrar där jag också jobbat. De har ingen vidare bandbredd och jag har inte kunnat vara online lika mycket som annars (det är först nu som jag börjat hinna läsa ikapp). Gällande exempelvis Relakks, så var jag tillfrågad och instämde i att det var en god idé (vilket jag fortfarande anser). Dock kunde jag inte närvara på själva styrelsemötet och därför finns inte heller mitt namn nedtecknat bland de närvarande. Jag har sagt till Rick att jag inte känner mig överkörd och det skriver jag alltså nu även här för att förtydliga detta. Skälet till att jag inte kunnat svara tidigare är att jag har fullt upp med val+mail+media+Chalmers samt min flickvän som jag träffat över sommaren. Hoppas ni har förståelse för min situation,

MVH

Balder Lingegård

Partisekreterare

PS.

Nu är jag alltså tillbaka i Göteborg och kommer jobba på som vanligt igen.

DS.

Pirater i världen, förenen eder!

Svara med citat
Svara
Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
2006-07-26: Styrelsemöte Rick Falkvinge Styrelsens protokoll 7 2006-07-27 16:09
2006-04-10: Styrelsemöte (2 av 2) Rick Falkvinge Styrelsens protokoll 0 2006-04-10 21:08
2006-04-05: Styrelsemöte Rick Falkvinge Styrelsens protokoll 0 2006-04-05 22:05
2006-03-27: Styrelsemöte Rick Falkvinge Styrelsens protokoll 0 2006-04-05 22:03
2006-03-23: Styrelsemöte Rick Falkvinge Styrelsens protokoll 0 2006-03-24 19:59