Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Fahrenheit451 Inte uppkopplad

Fahrenheit451s avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 21:49

Jag kan tillägga att jag pratat med Nino och Cecilia i telefon, tror det var i tisdags kväll och natt ringde upp mig. De berättade allt som de skulle göra och vilka som stod bakom. När jag sen av Cecilia hörde att Oscar Swartz, Jonas Birgersson, Jens Af Sweden och även Christian Engström att de stod på "hennes" sida, så blev jag närapå övertygad att helt gå på deras linje. Hon kanske inte ordagrant uttryckte det så, men jag tolkade det så. Jag pratade då med Tor om det hela och fick därmed en mer nyanserad bild av allt. Tack Tor. Ville bara få ut detta också för att kunna känna mig ren.

Sen så skulle jag nog vilja prata med Nino om det här, vill gärna ha honom kvar här i partiet. Jag gillar honom och han verkar ha jobbat stenhårt för det här partiet. David vet jag inte något om.

---------------

"Demokrati uppstår när man eftersträvar alla medborgares frihet och jämlikhet och tar hänsyn till deras antal men inte deras art"; Aristoteles

Jonathan Müller

Ny mycket bättre blogg
http://liebenow.wordpress.com/

Svara med citat
  (#2) Gammal
Joakim Holgersson Inte uppkopplad

Länk: #12398
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 21:58

Cecilia har visst inte legat på latsidan, spela ut den ena mot den andra med påstådda uppgifter osv. elelr använt folks goda namn så som urkunsförfalskning.

Vad jag förstått har en del används regält av henne, så som David o Nino. Ta pause under helgen grabbar och vila ut er, det behöver ni - "ut i skogen o lukta på blommorna" (obs ni dör inte gå från datorn o lämna nallen 2 timmar).

Får hoppas det blir en bra erfarenhet rikare för alla. Och bra team framöver. Kalla det Cecilia-effekten.

ha det gött - se till ta lungt i helgen, tror många behöver det!

vänligen

Joakim Holgersson

x - x

Svara med citat
  (#3) Gammal
Mika Sjöman Inte uppkopplad

Länk: #12400
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 22:01

Ja tänk om Jens och Birger ställt sig bakom Piratpartiet - något sådant är väl dock inte aktuellt.

Tack för att du berättar, för den informationen är viktig när vi i morgon på styrelsemötet skall utvärdera situationen.

Mvh Mika

------------------------------------------------<br>
"De inskränkningar av "... medborgarnas rättigheter till privatliv... " som förslaget innebär är proportionella och nödvändiga om det gemensamt erkända målet att förebygga och bekämpa brottslighet och terrorism skall kunna uppnås." - [Datalagringsdirektivet] Sjukt!

Svara med citat
  (#4) Gammal
dragontrumpetare Inte uppkopplad

dragontrumpetares avatar

Länk: #12401
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 22:07

Okey, Jag tror att jag och Anders hade fel. Det finns uppenbart ännu mera i denna otroliga historia? Jag är otroligt överraskad. Visst, hade inte varit dåligt att Birgersson eller Jens hoppa ombord...

Släpp fildelningen fri!!!

Säger Dragontrumpetare:cool:
  Skicka ett meddelande via ICQ till dragontrumpetare Skicka ett meddelande via MSN till dragontrumpetare Skicka ett meddelande via Yahoo till dragontrumpetare  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Länk: #12403
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 22:17

Citat:
Mika Sjöman (2006-Mar-17)Ja tänk om Jens och Birger ställt sig bakom Piratpartiet - något sådant är väl dock inte aktuellt.
EDIT/Rick: Ursäkta att jag editerar din post, Björn, men du lämnade ut uppgifter här, som en person uttryckligen bad att inte få utlämnade. Jag vet att du gjorde det omedvetet och därför ber jag om överseende med det sociala övertramp jag gör genom att editera.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#6) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Länk: #12405
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 22:25

Citat:
dragontrumpetare (2006-Mar-17)Okey, Jag tror att jag och Anders hade fel. Det finns uppenbart ännu mera i denna otroliga historia? Jag är otroligt överraskad. Visst, hade inte varit dåligt att Birgersson eller Jens hoppa ombord...

Fel ? Jag har alltid rätt!!

Fattar bara inte vad jag hade fel, i vad?

Om du menar "Är detta allt?" Så visste jag att mer skulle komma.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#7) Gammal
Marcus S Inte uppkopplad

Marcus Ss avatar

Länk: #12410
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 22:45

Jag har under en längre tid haft en dålig känsla angående Cecilia dock utan att ha varit indragen i några intriger eller liknande som jag läser om här. Jag har inte haft något 100% konkret att anklaga henne offentligt för så jag har inte skrivit några tankar om det men nu när fler än jag själv uppenbarligen är av den åsikten att hon inte är något att ha måste jag vädra mitt stöd till alla som vill få bort henne.

Resten av Piratpartiet stödjer jag 100% dock har jag ingen tid eller psykisk ork att slita med det som så många andra gör, att läsa på forumet och engagera mig i några små saker är allt jag orkar med nu.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #12413
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 22:53

OK, nu är det nog.

Det finns ingen anledning att snacka mer skit om Cecilia nu. Det räcker.

Jag är minst lika besviken som nån annan, men vi ska inte sparka på den som ligger.

Punkt. Slut.

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#9) Gammal
Jacob Boström Inte uppkopplad

Jacob Boströms avatar

Länk: #12414
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 22:57

Pollen är nu överflödig och det mesta av folks undran har rätts ut. En i skåne:s valkrets startade en diskussion av samma natur i en annan tråd, där förs forum konversationen vidare. https://www.piratpartiet.se/forum/Topic13421-15-1.aspx

Denna tråd förslår jag görs stängd/fryst då den inte behövs längre.

-------------------------------------------------------------------

Svara med citat
  (#10) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Länk: #12419
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 23:52

Citat:
Richie (2006-Mar-17)OK, nu är det nog.

Det finns ingen anledning att snacka mer skit om Cecilia nu. Det räcker.

Jag är minst lika besviken som nån annan, men vi ska inte sparka på den som ligger.

Punkt. Slut.

Moderator - lås tråden bara och jag håller med, allt bör låsas och inte ältas vidare. Energin vill vidare till annat.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Skarp kritik mot massregistrering Martin Ekdahl PP i media 8 2009-08-17 13:22
Skarp kritik mot trafikdatalagring Staffan Lindberg PP i media 0 2008-03-07 22:07
Radiointervju med Rickard Falkvinge i kvällspasset på P3 Purre Övrig diskussion 12 2008-01-17 14:00
Rickard Falkvinge på Heimdal - Torsdag 12/10 asdax 3. Uppsala län, 1 2006-10-10 23:49
Rickard Falkvinge byter namn igen Vidvinkel PP i media 43 2006-06-12 00:36