Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
mackelajt Inte uppkopplad

mackelajts avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 11:39

Det börjar lätta lite på sig i varje fall Ander.

___________________________________________________________<br>
<br>
<br>
Marcus Pettersson<br>
Press & Media ansvarig Östergötland<br>
Styrelseledamot i Piratpartiet Östergötland<br>
Huvudansvarig Piratpartiet Motala<br>
Mail: marcus.pettersson@piratpartiet.se<br>
Tele: 073-0557091<br>
MSN: msn@mackelajt.com<br>
  Skicka ett meddelande via MSN till mackelajt  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Michael Fredriksson Inte uppkopplad

Länk: #12252
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 13:19

Som ”vanlig privatperson” tycker jag att det är förargligt att denna tvist har drabbat er just nu och det synd att detta kommer att resultera i att flera aktiva medlemmar kommer att lämna partiet.

Har det gått så långt att ni inte kan samsas kring era politiska värderingar och ståndpunkter, och med detta kämpa för att nå ert mål tillsammans?

Kom ihåg att ni tillsammans är stakare än en splittrad grupp.

Min personliga åsikt till er inblandade, lägg detta bakom er och sluta försöka få fram vem som har sagt fel, agerat fel och vem som har rätt innan det bygger upp mer irritation och aggressioner än vad som redan har uppstått.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Daniel.Lecoq Inte uppkopplad

Daniel.Lecoqs avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #12254
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 13:20

Amen to that Yeshadow

"Great minds discuss ideas,

average minds discuss events,

small minds discuss people."

--Admiral Hyman G. Rickove

Daniél Lecoq

email: daniel.lecoq@piratpartiet.se

backupemail: curse@curzed.net

msn: curse@curzed.net

tel: 0761- 669695

Nässjö

PS. skriv PP som meddelande om ni lägger till mig i MSN/Skype
  Skicka ett meddelande via MSN till Daniel.Lecoq  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Jens Tuvebrink Inte uppkopplad

Jens Tuvebrinks avatar

Länk: #12253
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 13:20

Citat:
Richie (2006-Mar-17)
Citat:
ZoMeOnE (2006-Mar-17)J*måste ju skriva att ekonomiska beslut utan medverkade revisor är ju KNAPPST smart att göra då detta lyser fel som bara den i media*
En snabb kommentar bara; revisor ska normalt inte sitta med vid några styrelsebeslut annat än möjligen som observatör. Du kanske menar kassören? Då är det så att kassören inte har några som helst extra juridiska förpliktelser eller ansvar utöver vad resten av styrelsen har. Kassörens jobb är bl.a. att sköta dagliga in- och ut-betalningar i föreningens namn. Denne har ingen extra beslutanderätt eller närvaroplikt vid "ekonomiska beslut" (som ju faktiskt kan betyda nästan vilka beslut som helst som kan ha ekonomisk påverkan på föreningen, dvs alla beslut).

Kort sagt, det finns ingen egentlig anledning att kassören måste vara med på styrelsebeslut rörande ekonomin, lika lite som nån annan styrelseledamot. Det finns inga lagar, regler eller stadgar som styr det, förutom våra egna stadgar och där står det bara att styrelsen ska ha en viss majoritet för att vara ta beslut. Det kravet var uppfyllt och det var dessa "myterister" mycket väl medvetna om. Men de behövde väl utfyllnad...
Det är helt rätt! Det är till och med så att om en revisor är med på styrelsemöten så hamnarrevisorn i en jäv situation.

Jag kan tipsa om attskicka revisorn på en utbildning. Så den vetvad den skall göra. Det är viktigt för hela organisationen. ABF har säkert nån bra!

Vi är INTE beredda att ge upp vår frihet för att BLI fria!

0733196596

*U Know I Love U*
  Skicka ett meddelande via MSN till Jens Tuvebrink  
Svara med citat
  (#5) Gammal
szyxx218 Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #12264
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 14:18

Att uppmana någon att gå till media på sådana här lösa uppgifter, är som att skjuta sig själv (partiet) i foten!!! Cecilia borde vetat bättre... När Cecilia till IDG säger att partiet är nytt och vi i princip alla är amatörer, så är det mer en personlig åsikt och beteende som kläds i Piratpartiets namn och det tycker jag är mycket dålig stil. Jag anser personligen iom denna händelse att förtroendet för Cecilia är förbrukat. Hennes uppmaning har motarbetat partiet.

Vad partiet skulle behöva framgent när vi växer är en kommunikationsansvarig som tar hand om alla mediakontakter, detta för att avlasta Rick så att han kan fokusera på det operativa arbetet.

Förresten, om även anonyma personer kan använda denna poll, så bör resultatet i efterhand justeras så att endast medlemmars röster räknas (alternativt starta en ny omröstning).

Roland,

GBG

// RJ //

Svara med citat
  (#6) Gammal
jon Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #12263
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 14:18

Jag har följt tråden sedan morgonen (fredag morgon) och tänkte först att det ev. brister nu. Det tänkte jag därför att det säkert hade blivit så i ett annat parti. Men det verkar inte bli så. Jag uppfattar iaf att de problem som finns är lösta i stort sett. Detta på en halv dag, ungefär.

Med detta sagt vill jag framföra ett par saker:

En ung omogen organisation har löst en allvarlig inre strid på mindre än ett dygn. För vilken annan som helst hade det (om det alls hade gått, FI någon?) tagit mer tid och gjort mycket mer ont. Dessutom hade Expressen, Aftonbladet och liknande institutioner hunnit göra minst ett par helt fantastiska tolkningar av situtionen och utvecklingen som inte hade gagnat något annat än lösnummerförsäljningen.

Konflikter är ett sundhetstecken. Fråga vilken relationsexpert som helst.

De som är/var inblandade sväljer stoltheten och går vidare.

De som inte är/var inblandade manar till eftertanke.

Fantasktiskt bra tycker jag iaf

"Och som sagt.. kreativiteten fanns långt innan copyright.. och den kommer finnas kvar långt efter." Kopierat från en kommentar signaturen Ozon på idg.se 2006-08-31 23:15<br>
/Jon

Svara med citat
  (#7) Gammal
Richard Ainz Inte uppkopplad

Länk: #12267
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 14:23

Jag fattar inget.

Helt ärligt.

Vi har ett parti med en idé. Vi har haft en massa gnissel för att få igång organisationen och då kommer en sån här anka som Rickard sakligt och tydligt förklarar på bästa sätt.

Jag ställer mig frågan: är det någon som vet vad ordet LOJALITET betyder?

Sätt igång och tillämpa det då! Jag har en rad politiska strider bakom mig på olika plan och det enda jag ångrar är det ögonblick media fick fatt i dem.

Sossarna brukar sköta det bra, innanför lyckta dörrar. Vissa kallar det partipiska men jag håller inte med om att det alltid förtjänar det uttrycket.

Bara att lämna in det där brevet till media är sjukt.

-----------------------

Piratpartiets inofficiella Wiki

http://piratpartiet.hwaccess.net

Svara med citat
  (#8) Gammal
Cecilia Inte uppkopplad

Länk: #12270
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 14:32

Nu står vi i aftonbladet också

http://www.aftonbladet.se/vss/val200...794807,00.html

Vad säger man ? all reklam är god reklam eller???

<BR>

Svara med citat
  (#9) Gammal
szyxx218 Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #12274
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 14:39

"Enligt kassören Cecilia Beckroth finns planer på att starta ett nytt parti - som skulle ta sikte på EU-valet."

Bra "jobbat" Cecilia! Tror du att du har medlemmarnas förtroende kvar?

// RJ //

Svara med citat
  (#10) Gammal
floodis Inte uppkopplad

Länk: #12277
Standard RE: Skarp kritik mot partiledare Rickard Falkvinge - 2006-03-17, 14:58

Jag är inte medlem i partiet, men som en potentiell väljare kan jag inte annat än att hänga på RJ: Noll förtroende för Cecilia. Tycker inte hon är en kompetent person för jobbet. Snarare en brist. Och då menar jag inte att hon inte har ekonomutbildning, utan snarare att hon inte är kompetent nog att göra "rätta" bedömningar.

Ska personer som Cecilia, Nino och resten av rebellgänget eventuellt sitta i riksdagen? Hur i helvete kan ha förtroende för såna personer?

-------------

Blogg: Free the Mind

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Skarp kritik mot massregistrering Martin Ekdahl PP i media 8 2009-08-17 13:22
Skarp kritik mot trafikdatalagring Staffan Lindberg PP i media 0 2008-03-07 22:07
Radiointervju med Rickard Falkvinge i kvällspasset på P3 Purre Övrig diskussion 12 2008-01-17 14:00
Rickard Falkvinge på Heimdal - Torsdag 12/10 asdax 3. Uppsala län, 1 2006-10-10 23:49
Rickard Falkvinge byter namn igen Vidvinkel PP i media 43 2006-06-12 00:36