Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
JorgenL Inte uppkopplad

JorgenLs avatar

Reg.datum: Aug 2006
Standard RE: 2009-03-09: Styrelsemöte konstituerande - 2009-03-10, 21:07

Citat:
Mab (2009-Mar-10)Angående arbetsgrupp.

Syftet med arbetsgruppen är enligt vår nya paragraf 13 följande:

"Styrelsen utser även en arbetsgrupp bestående av partiledaren och 2-4 andra personer till stöd för den operativa verksamheten samt delegerar till arbetsgruppen de befogenheter och det ansvar som styrelsen anser att gruppen behöver."

Styrelsen har valt att ge fyra stycken styrelsemedlemmar konkreta arbetsuppgifter som är direkt kopplade till den operativa verksamheten. Nämligen två stycken vice ordförande, kassör samt partisekreterare. Eftersom dessa fyra personerna redan förväntas delta i den operativa verksamheten är väl det absolut rimligaste att styrelsen utser dessa fyra personer samt partiledaren att tillsammans utgöra arbetsgruppen.

Det var ungefär så jag tänkte när jag skrev motion 9, arbetsgruppen ska arbeta tätt tillsammans med partiledaren och tillsammans sköta det löpande arbetet, och tillsammans vara ansvarig inför styrelsen för att det sköts ordentligt.

Det innebär att allt inte ska ligga på Rick enbart, utan att det finns ett gemensamt operativt ansvar och ett väldigt nära samarbete där förhoppningsvis allting som företas i partiets namn dryftas innan det startas upp.

Så tänkte jag mig det ialla fall :-)

Skicka ett meddelande via Skype™ till JorgenL  
Svara med citat
Svara
Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Konstituerande styrelsemöte 20090329 Stefan Flod 2009 0 2009-07-16 23:26
2008-04-28: Styrelsemöte konstituerande Rick Falkvinge Styrelsens protokoll 6 2008-12-31 23:01
2006-11-20: Styrelsemöte - KONSTITUERANDE Rick Falkvinge Styrelsens protokoll 0 2006-11-21 16:24
2006-04-10: Styrelsemöte (1 av 2) - KONSTITUERANDE Rick Falkvinge Styrelsens protokoll 0 2006-04-10 21:08