Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Forsell Inte uppkopplad

Forsells avatar

Reg.datum: Mar 2009
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-15, 21:45

Grymt fina kakor!

-------------------------------------------------------

Klas Forsell 0735 - 35 27 41

Vice Kommunledare Jönköping

Ledamot Ung Pirat Jönköping

klas.forsell(a)piratpartiet.se
  Skicka ett meddelande via MSN till Forsell Skicka ett meddelande via Skype™ till Forsell  
Svara med citat
  (#2) Gammal
TryToFindMe Inte uppkopplad

TryToFindMes avatar

Länk: #133554
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-15, 22:15

Citat:
Forsell (2009-Mar-15)Grymt fina kakor!

Tack, det känns som att dom blev helt okej faktiskt Lätt att göra mängder av också. Känns det som något vi vill ha med på marknaden? Jag ska kolla upp lite tills nästa möte vad det skulle kosta.

Svara med citat
  (#3) Gammal
GroundX Inte uppkopplad

GroundXs avatar

Reg.datum: Apr 2007

Länk: #133577
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-16, 00:53

Gör gärna det. Gärna en kalkyl på muffins också. Någon form av fika måste vi ju såklart ha =]

Sen får vi helt enkelt diskutera på mötet vad som ger mest "pris/prestanda" helt enkelt, även om kostnaderna borde bli rätt minimala i båda (fler idéer) fallen.

Har du snackat någonting med killen du kände på produktpartners Forsell? Vore ju guld att få ut en liten prislista på saker och ting ganska snabbt.

Ang. tävlingar så låter skattjakt som en god idé. Frågan är hur det skall utformas, någon form av frågesport är ju alltid någonting som är lätt att utforma annars
  Skicka ett meddelande via MSN till GroundX  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Forsell Inte uppkopplad

Forsells avatar

Länk: #133594
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-16, 09:28

Tänkte ta en promenad till Oscar på produktpartners idag och få med mig lite priser och alternativ! Är ju pappaledig så har massa "promenadtid".

Skattjakt låter ju bra, men svårt att verkställa praktiskt? Bäst vore kanske om man "gömde" ett kodord som skatt. När man sedan återvänder till vårt stånd så får man en nyckelring eller något om man hittat rätt ord. kanske? Så kan man ha som en liten skattkarta att dela ut till dom som vill tävla.

Alternativt kan man ha en tipspromenad av något slag, liten. Med lite "piratfrågor", kanske om valet eller piratpartiet. Sådant de kan få reda på i våra foldrar vi delar ut i alla fall borde det vara.

Skicka ett meddelande via MSN till Forsell Skicka ett meddelande via Skype™ till Forsell  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Forsell Inte uppkopplad

Forsells avatar

Länk: #133641
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-16, 18:04

Har besökt Produktpartners idag och det mesta kändes tyvärr lite dyrt. Men får prisuppgifter senare i veckan.

Vi kollade på dessa saker:

Godis, karameller, kolor osv.

Nyckelband

kapsylöppnare, kundvagns-nyckelringar

muggar med tryck

t-shirts

Vad gäller Godis så är ju frågan hur mycket man ska ha? Det säljs i kilo och på en sådan tillställnings som vi ska vara på lär det gå åt lite.

Han skulle kolla både godis med vitt papper och svart text, samt lila papper med vit text. Senare alternativet är ju att föredra.

Nyckelband verkar vara ganska dyrt tyvärr och blir dyrare ju mindre antal man köper. Även där skulle ju ett lila band med vit text på eller logga vara att föredra.

Ett "plain" svart nyckelband med vit text på kostar ca 13 kronor styck, då måste man köpa 100 tror jag. Så kostnaden är ju det stora problemet där.

Det fanns en ganska billig kundvagns-nyckelring i plast som såg ganska okej ut, den var svart så fick man trycka vad man ville på den. Eventuellt kunde man få den lila.

Men frågan är om den är en rolig give away?

Muggar tror jag blir väldigt dyrt att beställa. Kanske kan köpa vita eller lila och måla logga själv om man är kreativ?

t-shirts med vilket tryck du vill som är lila kostar runt 35-40 stycket. Kanske kan vara roligt som pris?

Men får alla priser på papper senare i veckan, kan även få lite modeller av nyckelband, kaspylöppnare och dylikt så vi kan känna och klämma lite på grejorna.

Har även pratat med två vänner som är duktiga trubadurer. De har även ett helt band som kan spela gratis. Men inte säkert man får spela kanske? Annars vore det lite häftigt? Om inte band idén funkar kan man ju alltid ha en barstol med en trubadur på ju som kör lite goa låtar?

Tänkte ta och ringa ett annat företag som har lite give aways och kolla priser där med.

Svara med citat
  (#6) Gammal
GroundX Inte uppkopplad

GroundXs avatar

Reg.datum: Apr 2007

Länk: #133682
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-16, 22:01

Vilken fart det är på dig Forsell, *applåderar*.

5kg godis kanske är rimligt, eller är det för lite? Beror ju lite på hur många de går på ett kilogram.

Nyckelbanden där lät för dyra ja, frågan är ju då om det finns någon marknad att sälja dessa, för säg 15-20:-/st?

Med kundvagnsnyckelring, menar du då en sån man använder istället för att sätta in pengar för att få loss dessa? I så fall tror jag absolut det kan vara någonting.

Ang. trubadur/band så vore det ju underbart roligt. Men beträffande det borde man kanske kontakta de ansvariga för marknaden och "fråga om lov" först.

Helt klart bra grejor du kommer med, och allt är absolut värt att tänka på
  Skicka ett meddelande via MSN till GroundX  
Svara med citat
  (#7) Gammal
Forsell Inte uppkopplad

Forsells avatar

Länk: #133691
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-16, 22:40

Citat:
GroundX (2009-Mar-16)Vilken fart det är på dig Forsell, *applåderar*.

5kg godis kanske är rimligt, eller är det för lite? Beror ju lite på hur många de går på ett kilogram.

Nyckelbanden där lät för dyra ja, frågan är ju då om det finns någon marknad att sälja dessa, för säg 15-20:-/st?

Med kundvagnsnyckelring, menar du då en sån man använder istället för att sätta in pengar för att få loss dessa? I så fall tror jag absolut det kan vara någonting.

Ang. trubadur/band så vore det ju underbart roligt. Men beträffande det borde man kanske kontakta de ansvariga för marknaden och "fråga om lov" först.

Helt klart bra grejor du kommer med, och allt är absolut värt att tänka på

Är ju som sagt pappaledig lite så måste ju göra av tiden på något!

Angående godiset så har jag för mig att han sa 250 godisar per kilo. Det lär ju gå åt ganska mycket godis, så priset är väl det som begränsar oss när vi får reda på det!

Precis sådana man stoppar i vagnen! Tänkte att det kanske hade varit effektivt att stå vid Ica Maxi och dela ut sådana.

Antar att någon tar tag i att ringa ansvariga och kollar ang band/trubadur frågan. Är det så att man får sätta upp en liten scen vore det ju grymt. Det har jag tillgång till isofall. Är det trubadurer som gäller räcker ju en schysst barstol.

Skulle vara roligt att sätta upp ett schema vid vårat stånd där det står lite om aktiviteterna vi ska ha. Prisutdelning, kanske någon som vill hålla lite tal? Mab verkade på hugget att prata lite. Kanske skulle vara passande under dessa dagar?

Svara med citat
  (#8) Gammal
Anexus Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #133752
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-17, 08:47

Citat:
TryToFindMe (2009-Mar-15)Självklart har jag räknat med att det blir mängder av piratfika, och det känns helt okej. Det enda problemet är väl egentligen förvaring. Skulle man ha tillgång till en frysbox så är det enkelt att baka piratmuffins i omgångar och frysa in, för att sedan ta fram allt dagen innan marknaden, men nu har vi tyvärr ingen sådan. Är det någon som känner sig ha en nästintill tom frysbox till förfogande vore ju det super, annars får jag kanske tänka om.

Jag kände mig i alla fall lite kreativ idag på min lediga dag och knåpade ihop en alldeles egen piratkakform (av en vanlig hjärtkakform) och ställde mig och provbakade. Är helt nöjd med resultatet, och det är ett enklare alternativ än muffins. Men det känns ändå inte riktigt som att jag vill släppa muffinsidén. Tänkte också på att man kanske kunde göra negerbollar med lila pärlsocker/kokos? Jag får fundera lite mer och prova lite andra grejer och sen höra vad ni tycker. Ska försöka ha lite olika alternativ som Anders kan ta med sig till nästa möte.

Sen tänkte jag också på det där med kaffe. Är det möjligt att trycka egna pappersmuggar så känns ju det sjävklart. Sälja en kopp kaffe med en piratkaka, muffins eller negerboll för en billig penning. Men då behöver vi låna ihop ett antal termosar. Jag kan eventuellt få tag på 10liters-termosar, men då gäller det att stå och koka kaffe halva morgonen för att fylla dom. Men det där löser sig säkert längre fram.

Just det, jag lade in en bild på piratkakorna också. Kommentera gärna

Jag har iaf en ledig frys som är helt tom, Den är inte den största men det går in lite i den iaf. Det är också väldigt sällan det finns nåt i den, Men så går det när man lever på skräpmat.

Lucas
  Skicka ett meddelande via MSN till Anexus  
Svara med citat
  (#9) Gammal
Forsell Inte uppkopplad

Forsells avatar

Länk: #133803
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-17, 14:03

Hallå allihopa! Har nu fått lite prisuppgifter från Produktpartners. Tyvärr ser det inte så ljust ut. Inga billiga saker direkt. Har dock inte fått några priser på godiset ännu.

Men nyckelband 1100 för 25 st. Finns ingen anledning som jag ser det att dela ut 25 stycken för ett sånt pris, om vi nu inte ska sälja lite. Ju mer vi köper destå billigare blir det såklart, så 100 st nyckelband kostar 2400. Detta är ett lila band med enfärgstryck på. Så dom är ju ganska snygga.

Snäpptian som den kallas som man använder till kundvagnar är svart med ett färgtryck på. Minsta antalet är 1000 st och kostar då 2100.

Snäpptian är nog inget folk vill betala pengar för dock.

Kaffemuggar med tryck på kan vi nog bara drömma om! Minsta antalet man kunde beställa var 50 000 och kostar då 37500 kronor. Alternativet till det är en eventuell sponsring av zoegas som kan stå för kaffe, muggar och termosar. Inget lovat med har lite kontakt där. Men då står det bara zoegas på muggen.

Eller så köper vi muggar på ÖB och brygger eget kaffe!

Eftersom det tyvärr var sådana priser så bokade jag ett till möte med en konkurrent som heter Inslaget, för att kolla priser där.

Om det inte blir bättre priser där så föreslår jag att vi koncentrerar oss på godiset och livemusik. Eventuellt sälja nyckelband?

/ klas

Svara med citat
  (#10) Gammal
Anders Grandt Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #133813
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-17, 16:01

Bra jobbat Klas!

Synd med muggarna, de hade varit effektfullt.

Däremot kanske vi får koncentrera oss på att faktiskt bara vara med på marknaden och ha en grym "monter", detta året åtminstone.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Jönköpings marknad: Pirater i media Broskbenny Arkiv Ung Pirat Jönköping 9 2010-04-19 00:34
Utvärderingstråd ang. Jönköpings marknad Anders Grandt Arkiv Ung Pirat Jönköping 4 2009-06-05 21:58
Ansökan till Jönköpings marknad Anders Grandt Arkiv Ung Pirat Jönköping 20 2009-05-27 15:59
Jönköpings marknad: Uppföljningsmöte på söndag 19/4 Broskbenny Arkiv Ung Pirat Jönköping 7 2009-05-14 12:08
Jönköpings marknad: Tävlingar och aktiviteter Broskbenny Arkiv Ung Pirat Jönköping 8 2009-04-08 11:20