Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Broskbenny Inte uppkopplad

Broskbennys avatar

Reg.datum: Jan 2009
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-23, 21:38

Jag har varit i kontakt med min far som i sin tur varit i kontakt med sina kontakter, och se här, inte riktigt min tanke från början men fortfarande.

Flaggstång, priser kommer....
Bifogade filer
Filtyp: pdf Tel_banner.pdf (462.8 KB, 42 visningar)

Simeon Jonasson,
Ledarmot förbundsstyrelsen
Ordförande Ung Pirat Jönköping.
0736-41-25-63
  Skicka ett meddelande via MSN till Broskbenny  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Forsell Inte uppkopplad

Forsells avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #134588
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-23, 22:49

Citat:
Broskbenny (2009-Mar-23)Jag har varit i kontakt med min far som i sin tur varit i kontakt med sina kontakter, och se här, inte riktigt min tanke från början men fortfarande.

Flaggstång, priser kommer....

Ser ritkigt bra ut! Hoppas på ett bra pris bara då

-------------------------------------------------------

Klas Forsell 0735 - 35 27 41

Vice Kommunledare Jönköping

Ledamot Ung Pirat Jönköping

klas.forsell(a)piratpartiet.se
  Skicka ett meddelande via MSN till Forsell Skicka ett meddelande via Skype™ till Forsell  
Svara med citat
  (#3) Gammal
klara Inte uppkopplad

klaras avatar

Reg.datum: Jun 2008

Länk: #134642
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-24, 15:05

Om man ska trycka upp en banderoll, går det då inte att få välja tyg själv? Jag jobbar hårt lite överallt för att få Piratpartiet att förknippas med lila. Det är en fråga om marknadsföring att alltid ha samma färg på sina banderoller, då känner folk alltid igen en. Vit och svart är anonymt, lila är allt annat än anonymt och bör i partisammanhang användas så ofta som möjligt, som jag ser det.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Anexus Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #134647
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-24, 15:27

Citat:
klara (2009-Mar-24)Om man ska trycka upp en banderoll, går det då inte att få välja tyg själv? Jag jobbar hårt lite överallt för att få Piratpartiet att förknippas med lila. Det är en fråga om marknadsföring att alltid ha samma färg på sina banderoller, då känner folk alltid igen en. Vit och svart är anonymt, lila är allt annat än anonymt och bör i partisammanhang användas så ofta som möjligt, som jag ser det.

Jo då om man ska trycka upp en riktig banderoll så kan man välja färgkod själv Men dock så kostar ju inläsningsavgiften 1200kr och sedan runt 120-150 kr per kvm för banderollen, men om man gör som min ide så kan man få ner priset riktigt ordentligt man t.e.x använder begagnade banderoller som man tar bort den gamla folien på och sedan sätter dit sin egna folie, dom så är dom begagnade banderollerna jag kan få tag på enbart vita. Kostnaderna för den billigaste varianten ligger isf på ca 500kr st för 3*1 meters banderoller

Lucas
  Skicka ett meddelande via MSN till Anexus  
Svara med citat
  (#5) Gammal
klara Inte uppkopplad

klaras avatar

Länk: #134648
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-24, 15:30

Citat:
Anexus (2009-Mar-24)
Citat:
klara (2009-Mar-24)Om man ska trycka upp en banderoll, går det då inte att få välja tyg själv? Jag jobbar hårt lite överallt för att få Piratpartiet att förknippas med lila. Det är en fråga om marknadsföring att alltid ha samma färg på sina banderoller, då känner folk alltid igen en. Vit och svart är anonymt, lila är allt annat än anonymt och bör i partisammanhang användas så ofta som möjligt, som jag ser det.

Jo då om man ska trycka upp en riktig banderoll så kan man välja färgkod själv Men dock så kostar ju inläsningsavgiften 1200kr och sedan runt 120-150 kr per kvm för banderollen, men om man gör som min ide så kan man få ner priset riktigt ordentligt man t.e.x använder begagnade banderoller som man tar bort den gamla folien på och sedan sätter dit sin egna folie, dom så är dom begagnade banderollerna jag kan få tag på enbart vita.

Finns det någon nytta av den lila ganska starka lakansväv för 30 kr metern som jag kan få tag på då? För dne är verkligen piratlila.

Svara med citat
  (#6) Gammal
Anexus Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #134674
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-24, 19:27

Citat:
klara (2009-Mar-24)
Citat:
Anexus (2009-Mar-24)
Citat:

Jo då om man ska trycka upp en riktig banderoll så kan man välja färgkod själv Men dock så kostar ju inläsningsavgiften 1200kr och sedan runt 120-150 kr per kvm för banderollen, men om man gör som min ide så kan man få ner priset riktigt ordentligt man t.e.x använder begagnade banderoller som man tar bort den gamla folien på och sedan sätter dit sin egna folie, dom så är dom begagnade banderollerna jag kan få tag på enbart vita.

Finns det någon nytta av den lila ganska starka lakansväv för 30 kr metern som jag kan få tag på då? För dne är verkligen piratlila.

Om jag kan få en liten provbit på någon dm2 så kan jag testa om folien fastnar på väven, För när det gäller rörliga/ mjuka material så fastnar den nästan enbart på material som är i pvc-plaster

Lucas
  Skicka ett meddelande via MSN till Anexus  
Svara med citat
  (#7) Gammal
klara Inte uppkopplad

klaras avatar

Länk: #134710
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-25, 09:59

[quote]Anexus (2009-Mar-24)
Citat:

Om jag kan få en liten provbit på någon dm2 så kan jag testa om folien fastnar på väven, För när det gäller rörliga/ mjuka material så fastnar den nästan enbart på material som är i pvc-plaster

det kan vi styra. annars kan du helt enkelt testa på random lakansväv eftersom det är lakansväv vi snackar om funkar det inte på lakan så funkar det inte på det här tyget dessvärre ;/

Svara med citat
  (#8) Gammal
Forsell Inte uppkopplad

Forsells avatar

Länk: #134750
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-25, 15:40

Hade ju varit väldigt trevligt med piratlila, så det måste du testa Lucas. Skulle ju kunna vara värt dom pengarna isofall!! VArt sa du att dessa tyger fanns klara?

-------------------------------------------------------

Klas Forsell 0735 - 35 27 41

Vice Kommunledare Jönköping

Ledamot Ung Pirat Jönköping

klas.forsell(a)piratpartiet.se
  Skicka ett meddelande via MSN till Forsell Skicka ett meddelande via Skype™ till Forsell  
Svara med citat
  (#9) Gammal
GroundX Inte uppkopplad

GroundXs avatar

Reg.datum: Apr 2007

Länk: #134780
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-25, 21:21

Citat:
Forsell (2009-Mar-25)Hade ju varit väldigt trevligt med piratlila, så det måste du testa Lucas. Skulle ju kunna vara värt dom pengarna isofall!! VArt sa du att dessa tyger fanns klara?
Helt klart, men å andra sidan måste man börja någonstans också. Så vid nästa möte kan vi ju kanske snacka igenom om det är värt att trycka på lila eller ej.
  Skicka ett meddelande via MSN till GroundX  
Svara med citat
  (#10) Gammal
TryToFindMe Inte uppkopplad

TryToFindMes avatar

Länk: #134797
Standard RE: Inför Jönköpings marknad - 2009-03-25, 23:51

Citat:
GroundX (2009-Mar-25)
Citat:
Forsell (2009-Mar-25)Hade ju varit väldigt trevligt med piratlila, så det måste du testa Lucas. Skulle ju kunna vara värt dom pengarna isofall!! VArt sa du att dessa tyger fanns klara?

Helt klart, men å andra sidan måste man börja någonstans också. Så vid nästa möte kan vi ju kanske snacka igenom om det är värt att trycka på lila eller ej.

Funkar det att trycka på lakansväv så känns det väl som en bra kompromiss. Annars är jag lite tveksam. Det finns fördelar med båda alternativen, och då är frågan vilka som väger tyngst. Lila banderoll ger ett starkare intryck, men tryckt banderoll ger ett mer proffsigt intryck. Köpa lakansväv och måla själv är billigare, men en tryckt banderoll håller bättre i längden. Jag hoppas det funkar med lakansväv, men annars tror jag att det kan bli bra om man gör en egen också, bara man lägger ner tillräckligt med energi på att få det att se så proffsigt ut som möjligt. Sen gäller det väl också att man har en bra färg att måla med. Men det kanske någon annan har koll på, vilka färger som funkar och håller bra, och som inte är så dyra.

Jag har i alla fall provbakat lite muffins nu, och kollat upp lite priser på ingredienser och annat. Jag har inte räknat och sammanställt något än, men det kommer.

Jag provade två storlekar, och samma mängd smet gav 9 stora respektive 24 mindre. Ur det ekonomiska perspektivet ligger dom små på topp. Och även annars tycker jag, för om man ska sälja fika och låta folk välja mellan muffins eller kaka, så vore det bra om dom var någorlunda jämförbara i storlek. Dessutom tror jag inte riktigt att folk kommer till vår monter enbart för att köpa fika, så hellre satsa mer på att ge ett starkt intryck än högklassigt fika. Tyvärr ger bifogade bilder inte riktigt så bra bild av hur stora dom är, men ni får kika närmare på det vid mötet den 5:e. Det lila P:et är gjort för sig, av kristyr, och sedan ditlagt ovanpå vanlig florsocker-glasyr. Det hela känns faktiskt genomförbart, förutsatt att det blir dom små muffinsarna då Annars känns det lite hopplöst från min sida.

Hur som helst, siffror kommer till nästa möte.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg SDC10163.JPG (1.99 MB, 32 visningar)
Filtyp: jpg SDC10165.JPG (1.92 MB, 32 visningar)

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Jönköpings marknad: Pirater i media Broskbenny Arkiv Ung Pirat Jönköping 9 2010-04-19 00:34
Utvärderingstråd ang. Jönköpings marknad Anders Grandt Arkiv Ung Pirat Jönköping 4 2009-06-05 21:58
Ansökan till Jönköpings marknad Anders Grandt Arkiv Ung Pirat Jönköping 20 2009-05-27 15:59
Jönköpings marknad: Uppföljningsmöte på söndag 19/4 Broskbenny Arkiv Ung Pirat Jönköping 7 2009-05-14 12:08
Jönköpings marknad: Tävlingar och aktiviteter Broskbenny Arkiv Ung Pirat Jönköping 8 2009-04-08 11:20