Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
flaps Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009
Standard Konsten att använda stickers - 2009-03-26, 18:54

Hej!

Satt och letade efter en tråd som jag såg för ett tag sedan om hur långt det är okej att gå i och med uppsättandet av pirat stickers/klistermärken, men kunde inte hitta den.

Själv tycker jag det är okej att sätta upp stickersena på tråkiga platser där det ända inte finns något liv, som till exempel på elskåp/sopptunnor. Dessutom tycker jag inte det är okej att sätta upp hur många som helst på samma plats, då det kan uppfattas som skräpigt.

Vill ju inte att piratpartiets rykte ska försämras genom att folk uppfattar reklamen som vandalism. Så var går gränsen? Var kan man sätta upp dem i syftet att nå folks uppmärksamhet? Vad tycker ni?

(#2) Gammal
Snusmumrik Inte uppkopplad

Snusmumriks avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #134917
Standard RE: Konsten att använda stickers - 2009-03-26, 23:18

Jag har funderat över samma sak.

Ganska nyss fick jag hem en jädra massa stickers som jag beställt, men när jag väl fått dem vet jag inte vars jag ska he dem...

PiratPartiet står ju för integritet och frihet, och på något sätt kan jag känna att vi inte visar upp oss i rätt dager om vi trakasserar människors

privata områden genom att sätta upp stickers överallt. Vi vill ju vara det sista partiet av alla som smyger med vår åsikt, och som trycker på

människor en åsikt. Vi vill ju stå för frihet, och i lagarna kring ex. yttrandefrihet och religionsfrihet känns det som att det ingår att vi har en frihet

att på vissa platser få slippa ifrån alla påverkan och reklam. En slags personligbubblafrihet.

Jag vet inte vars det är okej att sätta upp stickers. Jo - på saker som absolut är dina. Och på platser avsedda för affischering.

I övrigt har jag svårt att skräpa ner offentliga platser med reklamblad och stickers. Det känns som jag kränker mina medmänniskors rätt till åsiktsfrihet.

Och som den fria människa jag själv är står jag inte ut med tanken på att jag själv skulle åsamka andra lidande för att deras friheter kränks.

-----------------------------------

Johan Lundström

Vice kommunansvarig Skellefteå

tel. 0706660568, johan.lundstrom@piratpartiet.se

"Dost thou love Life, then do not squander Time, for that's the Stuff Life is made of."
  Skicka ett meddelande via MSN till Snusmumrik  
  (#3) Gammal
Tobias Ljungström Inte uppkopplad

Tobias Ljungströms avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #134919
Standard RE: Konsten att använda stickers - 2009-03-26, 23:29

Jag brukar gå efter följande riktlinjer:

-Sätt inte upp något på annans egendom

-Sätt upp sånt man lätt kan ta bort

Jag har inte hört någon som klagat hittills i alla fall och några av mina märken har suttit ett bra tag nu.

[hr]

/Tobbe

PM för OneSwarm-nyckel

(#4) Gammal
flaps Inte uppkopplad

Länk: #134939
Standard RE: Konsten att använda stickers - 2009-03-27, 08:33

Vad gäller statens egendom då?

(#5) Gammal
Kristian Pettersson Inte uppkopplad

Kristian Petterssons avatar

Reg.datum: Oct 2007

Länk: #134997
Standard RE: Konsten att använda stickers - 2009-03-27, 18:56

Tips:

http://forum.piratpartiet.se/FindPost133396.aspx

[hr]All spirits are enslaved that serve things evil

(#6) Gammal
Tobias Ljungström Inte uppkopplad

Tobias Ljungströms avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #135227
Standard RE: Konsten att använda stickers - 2009-03-31, 00:04

Citat:
flaps (2009-Mar-27)Vad gäller statens egendom då?

Stolpar och skåp och dyl. som tillhör staten anser jag är fair game då vi har betalat för dem med skattepengar.

[hr]

/Tobbe

PM för OneSwarm-nyckel

(#7) Gammal
Mist Inte uppkopplad

Mists avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #136751
Standard RE: Konsten att använda stickers - 2009-04-07, 22:36

Jag tänker i alla fall försöka klistra över de här gula fientliga klistermärkena här i Surahammar som det står "ut med mångfalden/mångkulturen" i sverige eller liknande på lyktstolparna. Med tanke på hyr mycket mångkulturella det bor här i krokarna så tror jag ingen har det minsta emot det. Allra minst jag med tanke på vart min sambo kommer från osv.

*meep meep*

(#8) Gammal
oZen Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #136793
Standard RE: Konsten att använda stickers - 2009-04-08, 07:10

då har jag också ett gäng klistermärken på gång får ta nån rundtur här i Luleå sen när jag får dem..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Most people are other people. Their thoughts are someone else's opinions, their lives a mimicry, their passions a quotation.”

- Oscar Wilde

(#9) Gammal
flaps Inte uppkopplad

Länk: #137046
Standard RE: Konsten att använda stickers - 2009-04-09, 11:21

Låter bra Men tänk på att de stora affischerna syns mycket bättre + att de ger ett bättre budskap. Vi vill att folk ska bli intresserade, reagera.

(#10) Gammal
piratpartipojken Inte uppkopplad

piratpartipojkens avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #138739
Standard RE: Konsten att använda stickers - 2009-04-18, 15:49

Jag är personligen emot att man sätter upp klistermärken på lyktstolpar etc. då det i mina ögon får PP att framstå som ett 'omoget' parti. Att det är emot lagen spelar kanske inte så stor roll och så länge det görs med ett gott syfte så tillåter ju partiet som sådant det, men jag avvarar mina egna stickers till kompisar och personlig egendom

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Stickers som inte gör någon skada disa Europaparlamentsval 2009 5 2009-04-19 20:01
Beställning av stickers som man fäster på insidan av bilrutan? Ken Rabelius Övrig piratpolitik 0 2009-04-10 00:44
Bojkott-stickers DanceK Övrig piratpolitik 0 2006-06-26 01:26
skaffa stickers som vi kan fylla staden med! Jocke_Pirat Piratpartiets hemsida (STÄNGD) 2 2006-01-03 22:17
Stickers? TDP Piratpartiets hemsida (STÄNGD) 9 2006-01-03 13:38