Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
klara Inte uppkopplad

klaras avatar

Reg.datum: Jun 2008
Standard Föredrag med mab? - 2009-03-26, 20:36

Hello. Jag skulle vilja plocka ner mab att hålla föredrag i stan i en större lokal, som en del av hans valkampanj. Företrädesvis skulle det handla om upphovsrätt, men ämne kan han förstås få välja själv.

Hur många skulle man kunna samla, var skulle man kunna hålla till? När skulle det kunna äga rum? osv

Svara med citat
  (#2) Gammal
Fuwalu Inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #134900
Standard RE: Föredrag med mab? - 2009-03-26, 20:39

Härligt initiativ. Jag kan ju dra upp de förslag som du och jag diskuterade lite kort på skype. Alltså:

* Per Brahe-gymnasiet har en aula som tar mellan 150-200 personer (enligt uppgift av elev där).

* Högskolan i JKPG borde vara mottaglig för ett sådant arrangemang och har fördelen att diskussionen skulle kunna hamna på en högre nivå.

..det var ju typ det. Vi får fortsätta spåna på det här, men det låter verkligen som en god idé, kan ju fråga lundaborna om de har några tips och råd.

Edit: om önskemål finns om fler föredrag så vore nog mitt gymnasie (Brinellgymnasiet i Nässjö, 1500 elever) öppet för ett sådant arrangemang. Vi har tidigare haft liknande saker (om än inte i samma frågor) och det känns som en god idé att arrangera det på mer än en ort så att säga.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Sedated Inte uppkopplad

Sedateds avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #134902
Standard RE: Föredrag med mab? - 2009-03-26, 20:50

Citat:
Fuwalu (2009-Mar-26)* Per Brahe-gymnasiet har en aula som tar mellan 150-200 personer (enligt uppgift av elev där).

Skulle tro att pb:s aula tar mer än 200 personer. När vi har avslutning så är ju nästan alla treor där samtidigt och vi är mer än 500 elever. Men det är en bra aula att hålla föredrag och sånt i. Lars Ohly har varit där innan, samt även en del andra politiker.

------------

Do what you want, ‘cause a pirate is free,

YOU ARE A PIRATE!

yar har, fiddle di dee,

Being a pirate is alright to be,

Do what you want ‘cause a pirate is free,

You are a pirate!

-------------

Medlem i Piratpartiet, Ung Pirat Jönköping, samt aktiv i Piratpartiets mailgrupp där jag besvarar allehanda mail som kommer in till partiet.

Email: hampus.drott@piratpartiet.se

Svara med citat
  (#4) Gammal
Fuwalu Inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #134903
Standard RE: Föredrag med mab? - 2009-03-26, 21:15

Citat:
Sedated (2009-Mar-26)
Citat:
Fuwalu (2009-Mar-26)* Per Brahe-gymnasiet har en aula som tar mellan 150-200 personer (enligt uppgift av elev där).

Skulle tro att pb:s aula tar mer än 200 personer. När vi har avslutning så är ju nästan alla treor där samtidigt och vi är mer än 500 elever. Men det är en bra aula att hålla föredrag och sånt i. Lars Ohly har varit där innan, samt även en del andra politiker.

Ah, fick höra i efterhand av samma person att hon kanske uppskattade den felaktigt.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Anders Grandt Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #134938
Standard RE: Föredrag med mab? - 2009-03-27, 08:05

Vet att Lucas fick förfrågan från John Bauergymnasiet ang. att hålla föredrag om fildelning och upphovsrätt, vilket han vidarebefodrade till Mab. Vet inte hur det har gått sen, men att hålla föredrag tror jag kan ge väldigt mycket!

Speciellt om man efter föredraget har en dator igång där alla som vill kan bli medlemmar!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Video från Ricks föredrag Tobias Ljungström 20. Skaraborgs valkrets (Västra Götaland östra) 0 2009-05-30 15:46
Föredrag: Generaldirektören för FRA Snild Dolkow PP i media 3 2008-11-13 18:06
Ämne till "föredrag" Björn Odlund Arkiv för Södra Älvsborgs valkrets (Västra Götaland södra) 2 2007-01-22 13:16