Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
TryToFindMe Inte uppkopplad

TryToFindMes avatar

Reg.datum: Mar 2009
Standard RE: I Hyltes fotspår! - 2009-04-04, 22:32

Citat:
GroundX (2009-Apr-02)Ska se hur schemat ser ut för mig, men 97,5% säker är jag så det är bara signa mig också (Är inte riktigt säker på vad detta innebär, men säger ni att det är bra så är det säkerligen så).

Håller med min kära sambo här, inte alls med på vad detta innebär. Jag är i alla fall ledig och tillgänglig då, så jag kan haka på

Svara med citat
  (#2) Gammal
klara Inte uppkopplad

klaras avatar

Reg.datum: Jun 2008

Länk: #136172
Standard RE: I Hyltes fotspår! - 2009-04-05, 15:41

Pappa sitter som suppleant i kommunfullmäktige och jag blir nog igenkänd direkt av resten av mina förra partikamrater (sossar). Frågan är om jag vågar mig dit. Men dels har jag lite tid på mig att tänka och dels måste man börja någon gång. För visst är intentionen att vi ska kunna ställa upp i kommunvalet 2010? För med så många aktivister och sådan aktivitet som ni skapat i stan nu tror jag att det vore möjligt Jag blir helt lycklig av att läsa alla trådarna i Jönköpingsforumena. Det har varit så dött här så länge

Svara med citat
  (#3) Gammal

TryToFindMes avatar

Länk: #136212
Standard RE: I Hyltes fotspår! - 2009-04-05, 18:34

Citat:
klara (2009-Apr-05)Pappa sitter som suppleant i kommunfullmäktige och jag blir nog igenkänd direkt av resten av mina förra partikamrater (sossar). Frågan är om jag vågar mig dit. Men dels har jag lite tid på mig att tänka och dels måste man börja någon gång. För visst är intentionen att vi ska kunna ställa upp i kommunvalet 2010? För med så många aktivister och sådan aktivitet som ni skapat i stan nu tror jag att det vore möjligt Jag blir helt lycklig av att läsa alla trådarna i Jönköpingsforumena. Det har varit så dött här så länge

Det är klart du vågar dig dit Som sagt, någon gång måste vara den första, och så länge du står för vad du tycker får dom väl tycka vad dom vill

Jag vet ju inte hur det såg ut på forumet innan, eftersom att jag själv inte var aktiv då, men det känns dom att det gått med en rasande fart de senaste veckorna. Och större aktivitet lär det väl bli när fler folk får vetskapen om att det faktiskt finns ett aktivt forum för Jönköpingspiraterna.

Svara med citat
  (#4) Gammal
klara Inte uppkopplad

klaras avatar

Reg.datum: Jun 2008

Länk: #136219
Standard RE: I Hyltes fotspår! - 2009-04-05, 18:48

Citat:
TryToFindMe (2009-Apr-05)
Citat:
klara (2009-Apr-05)Pappa sitter som suppleant i kommunfullmäktige och jag blir nog igenkänd direkt av resten av mina förra partikamrater (sossar). Frågan är om jag vågar mig dit. Men dels har jag lite tid på mig att tänka och dels måste man börja någon gång. För visst är intentionen att vi ska kunna ställa upp i kommunvalet 2010? För med så många aktivister och sådan aktivitet som ni skapat i stan nu tror jag att det vore möjligt Jag blir helt lycklig av att läsa alla trådarna i Jönköpingsforumena. Det har varit så dött här så länge

Det är klart du vågar dig dit Som sagt, någon gång måste vara den första, och så länge du står för vad du tycker får dom väl tycka vad dom vill

Jag vet ju inte hur det såg ut på forumet innan, eftersom att jag själv inte var aktiv då, men det känns dom att det gått med en rasande fart de senaste veckorna. Och större aktivitet lär det väl bli när fler folk får vetskapen om att det faktiskt finns ett aktivt forum för Jönköpingspiraterna.

Jag ska försöka i alla fall Jag träffar betydligt fler skånepirater och pirater från andra delar av landet än "mina egna". Och ja, det är en total explosion här på Jönköpingsforumen. Jag är helt lyrisk

Svara med citat
  (#5) Gammal
Forsell Inte uppkopplad

Forsells avatar

Länk: #136223
Standard RE: I Hyltes fotspår! - 2009-04-05, 19:02

Jag tror att om vi jobbar på i samma takt kan vi få ännu bättre aktivitet här på forumet.

http://www.sr.se/halland/nyheter/art...rtikel=2730705

I alla fall tillbaka till topic så är syftet och målet med att visa oss på kommunfullmäktige att få publicitet. Det är inte säkert att vi kommer att nå det målet. Men vi kan ju försöka? Vi kan ju kontakta lokalpress innan så att de vet att vi kommer dit?

Tycker att du ska följa med ändå Klara! Vad gör det att du känns igen? Det är nog bara bra. Vi behöver ditt stöd också.

-------------------------------------------------------

Klas Forsell 0735 - 35 27 41

Vice Kommunledare Jönköping

Ledamot Ung Pirat Jönköping

klas.forsell(a)piratpartiet.se
  Skicka ett meddelande via MSN till Forsell Skicka ett meddelande via Skype™ till Forsell  
Svara med citat
  (#6) Gammal

TryToFindMes avatar

Länk: #136233
Standard RE: I Hyltes fotspår! - 2009-04-05, 19:50

Citat:
Forsell (2009-Apr-05)Jag tror att om vi jobbar på i samma takt kan vi få ännu bättre aktivitet här på forumet.

http://www.sr.se/halland/nyheter/art...rtikel=2730705

I alla fall tillbaka till topic så är syftet och målet med att visa oss på kommunfullmäktige att få publicitet. Det är inte säkert att vi kommer att nå det målet. Men vi kan ju försöka? Vi kan ju kontakta lokalpress innan så att de vet att vi kommer dit?

Tycker att du ska följa med ändå Klara! Vad gör det att du känns igen? Det är nog bara bra. Vi behöver ditt stöd också.

Okej, men vad gör man egentligen? Sitter och kollar på, eller vad handlar det om? Förlåt för att jag har så dålig koll, men jag vet inte alls hur sånt här fungerar.

Kanske vore en idé att kontakta pressen innan. Detta är ju ett väldigt bra tillfälle att visa att vi finns även på det här planet.

Svara med citat
  (#7) Gammal
Forsell Inte uppkopplad

Forsells avatar

Länk: #136241
Standard RE: I Hyltes fotspår! - 2009-04-05, 20:56

Citat:

Okej, men vad gör man egentligen? Sitter och kollar på, eller vad handlar det om? Förlåt för att jag har så dålig koll, men jag vet inte alls hur sånt här fungerar.

Kanske vore en idé att kontakta pressen innan. Detta är ju ett väldigt bra tillfälle att visa att vi finns även på det här planet.

Vi visar vårt intresse och lyssnar, allt kommer nog långt ifrån vara intressant. Tror man kan ställa lite frågor också om man vill? Kanske är någon som är insatt?

Tänkte prata lite med min farfar om det och se vad han kan ha för tips. Han har suttit i fullmäktige väldigt länge. Som socialdemokrat.

Skicka ett meddelande via MSN till Forsell Skicka ett meddelande via Skype™ till Forsell  
Svara med citat
  (#8) Gammal

TryToFindMes avatar

Länk: #136288
Standard RE: I Hyltes fotspår! - 2009-04-05, 23:03

Forsell (2009-Apr-05)
Citat:
Vi visar vårt intresse och lyssnar, allt kommer nog långt ifrån vara intressant. Tror man kan ställa lite frågor också om man vill? Kanske är någon som är insatt?

Tänkte prata lite med min farfar om det och se vad han kan ha för tips. Han har suttit i fullmäktige väldigt länge. Som socialdemokrat.

Men det låter bra. Vi visar att vi finns helt enkelt

Svara med citat
  (#9) Gammal
Da_Nerd Inte uppkopplad

Da_Nerds avatar

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #136351
Standard RE: I Hyltes fotspår! - 2009-04-06, 11:04

Citat:
Forsell (2009-Apr-05)
Citat:

Att ställa frågor och sånt under fulläktige gång är ingen bra ide. ni blir nog utsängda o ni inte håller tyst. men under pauserna så kan man ju försöka snacka med politerna och fråga saker man inte förstår... Bra grej det här men ni får förbereda er på att sitta tyst och lysna på massor av tråkigheter...

Svara med citat
  (#10) Gammal
Forsell Inte uppkopplad

Forsells avatar

Länk: #136356
Standard RE: I Hyltes fotspår! - 2009-04-06, 11:50

Jo som sagt blir det nog ganska tråkiga saker att lyssna på. Viktigt är att vi sköter oss såklart, men det tror jag att alla förstår. Ska hämta ut dagordningen som är på runt hundra sidor någon vecka innan.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Statistiken för Hyltes kommun tranquillity Stockholm 4 2009-04-24 20:10
Alliansen tassar i Bodströms fotspår Alexander F PP i media 1 2007-01-07 20:48
Ska vi följa i Karlstads fotspår? adler 28. Västerbottens län 12 2006-08-13 21:25