Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
sandos Inte uppkopplad

sandoss avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Jag föreslår att det görs en Wiki-site med information och argument. - 2006-01-05, 16:57

Citat:
John Nilsson (2006-Jan-05)Om vi har utvecklare till det så skulle följande vara bra funktioner:

Paragrafer i texter kan röstars på av de som är inloggade. Paragraferna är också kopplade till en diskussionstråd.

Varje gång en paragraf ändras (wiki style) så nollställs röstningen och ett ny diskusionstråd bildas. Alternativt så markers ändringen av ett inlägg i diskussionstråden...

För att redigering skall vara dräglig så måste man kunna författa en text med många paragrafer på en gång.

Med paragraf i ovanstående avses en klump text som kan vara större än ett stycke och mindre än en rubriksatt sektion

Ursäkta att jag säger det men varför göra samma sak som aktivdemokrati? Det är en bra ide men då känns det som att pp istället kanske kan använda sig av den plattformen.

---<br>
sandos / John Bäckstrand
  Skicka ett meddelande via ICQ till sandos Skicka ett meddelande via MSN till sandos  
Svara med citat
  (#2) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Länk: #2800
Standard RE: Jag föreslår att det görs en Wiki-site med information och argument. - 2006-01-05, 17:13

Tja, funkar den så varför inte?

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
  (#3) Gammal
sandos Inte uppkopplad

sandoss avatar

Länk: #2817
Standard RE: Jag föreslår att det görs en Wiki-site med information och argument. - 2006-01-05, 17:51

Citat:
John Nilsson (2006-Jan-05)Tja, funkar den så varför inte?

demoex.net verkar ha uppdaterat sina länkar (till viss del), något som aktivdemokrati.se inte gjort ännu av någon anledning. Verkar som membro kör plattformarna åt dessa båda två. Har ingen aning om hur proprietär den plattformen är.

---<br>
sandos / John Bäckstrand
  Skicka ett meddelande via ICQ till sandos Skicka ett meddelande via MSN till sandos  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Adrian Larsson Inte uppkopplad

Adrian Larssons avatar

Länk: #2857
Standard RE: Jag föreslår att det görs en Wiki-site med information och argument. - 2006-01-05, 21:09

Citat:
Homy (2006-Jan-05)Visst. Några måste ju hålla i det, så går gör det.

Men Du kanske glömmer att hela idén med Wiki är (ähem) "Frihet under ansvar", det vill säga att många, om inte alla, har möjlighet att regga sig och redigera/lägga till information.

Just nu tror jag det riskerar bli typ 95% spam från både medlemmar med åsikter och muffare/cuffare/suffare som bara vill sabba.

Tyvärr, men jag bedömer den risken som alltför stor i nuläget.

Jaha! Nu fattar väl jag med, Wikipedia (eller vad det kallas har man ju bidragit till själv. Har skrivit en KORT artikel om Napster, hehe.. : = ) )

Human Knowledge Belongs To The World Open Source!

Svara med citat
  (#5) Gammal

John Nilssons avatar

Länk: #2886
Standard RE: Jag föreslår att det görs en Wiki-site med information och argument. - 2006-01-05, 22:07

Citat:
demoex.net verkar ha uppdaterat sina länkar (till viss del), något som aktivdemokrati.se inte gjort ännu av någon anledning. Verkar som membro kör plattformarna åt dessa båda två. Har ingen aning om hur proprietär den plattformen är.

Det finns alltså ett demo av aktivdemokratissystem någonstans? demoex.net verkar köra eZ publish vilket finns tillgängligt via GPL

Svara med citat
  (#6) Gammal
Johannes Åman Pohjola Inte uppkopplad

Johannes Åman Pohjolas avatar

Länk: #2938
Standard RE: Jag föreslår att det görs en Wiki-site med information och argument. - 2006-01-05, 23:38

Om folk tycker att wiki är krångligt kan vi väl helt enkelt skrivaen lättfattlig nybörjarguide till wikin och lägga upp på sidan.

---

/Johannes Åman Pohjola, stormufti Uppsala Kommun

you are welcome to compile kopimi and play with it as much as you like

Svara med citat
  (#7) Gammal

John Nilssons avatar

Länk: #2946
Standard RE: Jag föreslår att det görs en Wiki-site med information och argument. - 2006-01-05, 23:58

Att säga att wiki är FÖR krånglit är faktist lite kränkande... konceptet wikiwikiweb anspelar faktiskt på att det skall vara lätt.

Men om det anses vara ett stort problem så hittade jag http://www.wikiwyg.net/ som exempel, ett WYSIWYG verktyg för wiki.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Wintran Inte uppkopplad

Länk: #3958
Standard RE: Jag föreslår att det görs en Wiki-site med information och argument. - 2006-01-09, 14:02

Jag tycker att en wiki låter som en utmärkt idé för att tillsammans arbeta fram bra texter till hemsidan och eventuella textutskrifter.

Det är väldigt enkelt att använda en wiki när den väl är förberedd - de flesta har väl provat att ändra på Wikipedia? Om inte, så gör det nu.

Jag ska kolla upp lite alternativ, vet att det finns en del "wiki-hotell" där man gratis kan starta en egen wiki för sitt projekt.

[hr]Var med och utveckla Piratpartiets inofficiella wiki!

Svara med citat
  (#9) Gammal
Richard Ainz Inte uppkopplad

Länk: #3966
Standard RE: Jag föreslår att det görs en Wiki-site med information och argument. - 2006-01-09, 14:36

Jag kan host'a annars.

Kan föresten lägga upp och host'a en j-a massa om det krävs...

Om man inte är för petig med vad domänen heter kan jag utan vidare host'a några Wiki, några dussin siter och en massa smått och gott.

Har väl 5+ Gb utrymme på diverse webhotell/domäner. Allt PHP+MySQL. En saftig bit på Scorpiondata.

-----------------------

Piratpartiets inofficiella Wiki

http://piratpartiet.hwaccess.net

Svara med citat
  (#10) Gammal

John Nilssons avatar

Länk: #3982
Standard RE: Jag föreslår att det görs en Wiki-site med information och argument. - 2006-01-09, 15:22

Citat:
Jag ska kolla upp lite alternativ, vet att det finns en del "wiki-hotell" där man gratis kan starta en egen wiki för sitt projekt.

Eller så använder vi den där handgranat-sajten... fast den kanske är lite för färgad.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Ung Pirats Wiki Stefan Flod Ung Pirats Wiki 9 2009-12-21 08:30
Nätoperatörernas roll görs omöjlig! Gatzu PP i media 2 2009-09-30 19:32
Wiki med argument för och emot? Apis Djävulens Advokat 5 2009-04-20 20:25
"Om filmindustrin inte kan tjäna pengar, så görs det inga filmer." Rick Falkvinge Djävulens Advokat 51 2008-12-22 14:11
Kränkningen inte mindre för att den görs av datorer SM5POR PP i media 5 2008-06-16 21:15