Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
RedX13 Inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2008
Standard Skillnader i kandidater - 2009-05-19, 19:15

Jag tänker väl främst på de tre översta, alltså Christian Engström, Amelia Andersdotter och Mattias Bjärnemalm. Som jag förstår skillnaderna när jag läser deras presentation på er hemsida så kommer Christian fokusera extra mycket på upphovsrättsfrågor, Amelia på patentfrågor (eller öppenhet) och Mattias på integritetsfrågor. Stämmer det? Finns det någon film där Mattias Bjärnemalm argumenterar? Både Christian och Amelia finns på YouTube, men Mattias kan jag inte hitta. Om det visar sig att kandidaterna i stort tycker lika så är det väl främst förmågan att göra sin röst hörd i Bryssel som prioriteras, och då är det bra att få se hur de beter sig i en debatt.

Så, hur skiljer sig kandidaterna?

(#2) Gammal
Argument Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2009

Länk: #149764
Standard RE: Skillnader i kandidater - 2009-05-21, 18:19

Jag skulle vilja se videos där Mattias Bjärnemalm pratar. Jag har sett både Christian Engström och Amelia Andersdotter, nu är det bara Mattias kvar av top 3 att se. Jag vill helst inte rösta på någon som jag inte har sett debattera, så en eller flera klipp vore bra. Här är ett där han ställer upp i en intervju. http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=...partment=2.757

(#3) Gammal
joonicks Inte uppkopplad

joonickss avatar

Reg.datum: May 2009

Länk: #150810
Standard RE: Skillnader i kandidater - 2009-05-25, 11:00

CE har gjort en hel del video-svar på diverse frågor och även om han är ganska solid i ideologin så snavar han då och då på orden, något som kanske kan anklagas vara osäkerhet. För ett gubb-rum som EU parlamentet tror jag nog att CE i sin kostym skulle ses som mindre av ett hot än om en knappt 20-årig punk-tjej sprang in och viftade med piratloggor. Även hon har bra argument och solid ideologi så spelar det nog mindre roll i sammanhanget.

Jag tycker dock att det saknas information och presentationer av de personer som står med på val-lappen. Det är ju inte precis raketteknologi för oss att tillhandahålla timvis med intervjuer och frågestunder med dessa personer även om det bara är okritiska frågor från inom partiet.

Varför finns inte detta utan bara småklipp på youtube och ännu mindre klipp på svenska nyhetsportaler?

(#4) Gammal
Glith Inte uppkopplad

Gliths avatar

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #150817
Standard RE: Skillnader i kandidater - 2009-05-25, 11:15

Varför inte topp 4? ^^

Tyckte Troberg skötte sig exemplariskt när hon hamnade i strid med Dicken.

--
One man alone cannot fight the future.

(#5) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #150880
Standard RE: Skillnader i kandidater - 2009-05-25, 15:26

Citat:
joonicks (2009-May-25)Jag tycker dock att det saknas information och presentationer av de personer som står med på val-lappen.
Det är nog tyvärr ett odiskutabelt faktum. Många av kandidaterna är tämligen anonyma. En del har inte ens en blogg där man kan läsa av temperaturen.

En sak som tydligen skiljer mig från samtliga övriga 19 kandidater, är att jag inte ställer upp på Christians strategi "vi går med i den gröna gruppen eller den liberala gruppen och sedan röstar vi som de säger".

Jag har från dag #1 deklarerat att jag absolut inte tänker gå med på en sådan eftergiftsstrategi. Jag kommer att verka för att skapa en helt egen grupp, som bara sysslar med medborgarrättsfrågor (förslagsvis EHRG -- European Human Rights Group).

Inte för att jag räknar med att ha några större chanser att nå Brüssel från min 10:e-plats på listan -- även om jag råkar vara ensam representant för drygt en miljon väljare i västsverige -- men nu vet ni i alla fall var jag står. Och dessutom har ni en förklaring till varför jag sticker ut i den enkät som RFSL lät göra för ett par veckor sedan, och som kommer att offentliggöras på onsdag.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kandidater jonblund Riksdagsvalet 2010 12 2009-10-18 14:14
Skillnader mellan fildelning och stöld knyrfig Kultur och upphovsrätt 0 2008-12-19 06:56
Kandidater Göran Axelsson 28. Västerbottens län 1 2006-08-25 11:02
Kandidater Louis Axelzon 22. Örebro län, 5 2006-04-09 16:13
Kandidater Gohda Att göra (STÄNGD) 0 2006-03-09 11:05