Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
uvesten Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2009
Standard Prata med föräldrar och äldre släktingar - 2009-05-27, 16:36

Hej!

Jag vet att alla piratpartister inte är "ungdomar", men jag vet att många är det, och flera av er har säkert föräldrar (och även far- och morföräldrar) som tycker att piratpartiet är lite konstigt och förvirrande, om de ens känner till det alls.

Jag skulle vilja tipsa alla piratpartister att förklara för sina föräldrar och äldre släktingar vad piratpartiet står för, och vilka reella hot mot den personliga integriteten som de etablerade partierna står för idag. Prata även om vad vi kan vinna som samhälle på förkortad och försvagad upphovsrätt (ett oändligt bibliotek i _varje_ liten by, utan någon som helst kostnad!) samt förändrad patentlagstiftning. Berätta att PP vill att vi skall använda tekniken för någonting bra för hela samhället, istället för att försöka stoppa tiden och förbjuda tekniken.

Den bild som många i de äldre generationerna har av piratpartiet är den bild som gammelmedia förmedlar, och den bilden tror jag inte att många piratpartister känner igen sig i. Om den enda bild du hade av piratpartiet var den du hade efter att ha läst DN och sett på TV4, skulle du tycka att PP verkade vettigt då? Antagligen inte.

Därför tycker jag att vi alla skall prata med föräldrar och äldre släktingar, och be dem att överväga att rösta på PP. Antagligen lyssnar de på oss, eftersom vi är deras framtid.

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Föräldrar ska betala för barns brott Denuviate PP i media 40 2009-10-06 21:24
Även vi äldre som aldrig "fildelar" måste rösta på piratpartiet Dogma PP i media 6 2009-05-02 14:29
Fler äldre tankar musik på nätet Ken Rabelius PP i media 0 2007-03-19 10:09
Föräldrar till 16 åring kan bli ruinerade Andreas Käiväräinen PP i media 3 2007-01-05 10:58
Lär dig prata som en pirat :-) Danne_T Övrig diskussion 0 2006-09-18 12:59