Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Oldtimer Inte uppkopplad

Oldtimers avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Vad händer när någon ringer 08 - 55 11 72 65 ? - 2009-06-05, 10:30

På vår förstasida har vi ett journummer (08 - 55 11 72 65) med uppmaning till folk att ringa det om valsedlar fattas någonstans. Som ansvarig funktionär för en hel valkrets vore det skönt att veta hur processen bakom ser ut. Vad händer när någon ringer dit och rapporterar att det inte finns några pp-valsedlar i Piratuddens hundskola i Bäverboda? Har de som bemannar detta nummer klart för sig var Bäverboda ligger? Och vem som har beredskap för det området?

Vi kommer att vara tre bilburna funktionärer som bevakar vår valkrets på söndag, men hur sker rapporteringen från journumret till oss?

Mikael Börjesson

Valkretsledare för Bohuslän

mikael.borjesson(kanelbulle) piratpartiet.se

(#2) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Länk: #154112
Standard RE: Vad händer när någon ringer 08 - 55 11 72 65 ? - 2009-06-05, 11:28

Ja, det hade onekligen varit trevligt om vi grossister inom valsedelsbranschen hade fått information om sådant i förväg, så att vi hade kunnat svara undrande underentreprenörer.

Även jag kommer att fara runt hela dagen, och flera andra inom Gbg kommer att finnas tillgängliga, och förhoppningsvis känner alla berörda parter här på framsidan till hur man kan nå oss.

Visst verkar tanken på ett journummer god, men dels skulle det naturligtvis vara ett 020-nummer i så fall, och dels skulle närmare information och avstämning gått ut till alla närmast berörda parter -- vi är ju inte fler än att det går att lyfta på luren till var och en av oss.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

(#3) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #154299
Standard RE: Vad händer när någon ringer 08 - 55 11 72 65 ? - 2009-06-05, 20:16

Det borde ni definitivt fått information om, ja.

Jag drog för några veckor sedan ihop en valssedelssamordningschatt med distriktsledarna, de vice distriktsledare som har ansvar för valsedlar (arbetsfördelningen varierar) och Daniel Nyström som kodare. Johan Pettersson (Vice DL öst) fick den samordnande rollen och ansvar för att plocka in personer efter behov för det arbete som kan uppstå. Numret är ett resultat av arbetet. Som jag förstår det används det genom att de som svarar på telefonnumret har access till vallokalerna och distributörerna genom valsedlar.piratpartiet och ringer upp, de har också alla kommunledares nummer genom hemsidan.

Men jag är inte helt 100 på att jag har en korrekt bild, så jag har länkat tråden i chatten och bett om en förklaring här.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

(#4) Gammal
Henrik Enblom Inte uppkopplad

Henrik Enbloms avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #154383
Standard RE: Vad händer när någon ringer 08 - 55 11 72 65 ? - 2009-06-05, 22:17

Det är som Mårten säger.

Någon ringer journummret

Samtalet kopplas till en av oss som bemannar nummret

Vi tar reda på vilken lokal det handlar om (vi har ett speciellt sökverktyg så det är inte så svårt)

Sedan ta vi i första hand kontakt med den som har hand om just den lokalen. går inte det kontaktar vi ansvarig i kommunen (ja, vi har access till all info)

Vice Kommunledare Eskilstuna
henrik.enblom [internet-kaka] piratpartiet.se
Novus @ irc.piratpartiet.se
novus_pp @ Evil skype

(#5) Gammal
Oldtimer Inte uppkopplad

Oldtimers avatar

Länk: #154463
Standard RE: Vad händer när någon ringer 08 - 55 11 72 65 ? - 2009-06-06, 00:47

Kan man då få lägga in en begäran om att ni vid problemrapporter från valkrets 17, i första hand kontaktar mig eller min vice? Vi har ju vår välsmorda lokala organisation, med beredskapbilar och annat som helst inte skall kortslutas.

Sedan hade det ju, som sagt, varit kul att få ta del av denna information redan på ett tidigt stadium...

Mikael Börjesson

(#6) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #154701
Standard RE: Vad händer när någon ringer 08 - 55 11 72 65 ? - 2009-06-06, 20:09

Citat:
Oldtimer (2009-Jun-06)Kan man då få lägga in en begäran om att ni vid problemrapporter från valkrets 17, i första hand kontaktar mig eller min vice? Vi har ju vår välsmorda lokala organisation, med beredskapbilar och annat som helst inte skall kortslutas.

Uppdaterat den wikisida där journummersgruppen samlat anteckningar.

Citat:
Sedan hade det ju, som sagt, varit kul att få ta del av denna information redan på ett tidigt stadium...

Jupp, its a boop-up. Antecknat för 2010.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

(#7) Gammal
Oldtimer Inte uppkopplad

Oldtimers avatar

Länk: #154748
Standard RE: Vad händer när någon ringer 08 - 55 11 72 65 ? - 2009-06-06, 23:15

Härligt! Nu kan inget gå fel!

Mikael Börjesson

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
FRA: Vad händer i fp? Alexander F PP i media 1 2008-06-02 19:29
SOS Alarm ska spåra var du ringer från med mobilen Anders Häggström PP i media 13 2006-12-19 13:42
Även uppdateringen till Mac OS X ringer hem nilst2006 PP i media 5 2006-07-11 13:34
Vad händer 1 maj? infinite_emma Allmän information och frågor 23 2006-05-01 21:30
Vad händer sen? Darth Mordant Djävulens Advokat 4 2006-01-03 15:16