Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
RikMatts Inte uppkopplad

RikMattss avatar

Reg.datum: Sep 2006
Standard Sv: 2010-03-14: Extrainkallat styrelsemöte - 2010-03-24, 15:43

Två krassa påpekanden:

1) Åtta sidor alltså om pengar, bland annat om hur bytet skall fördelas vid en lyckad kapning av riksdagen. Man måste ta många av de politiska motionerna tillsammans för att hitta lika stort intresse.

2) för drygt ett år sedan skrev jag i ett (mycket cyniskt) foruminlägg (som inte går att hitta i sökfunktionen längre) att jag tänkte kryssa Rick till Bryssel för att dels lösa hans försörjningsproblem, dels skilja action-falangen i Partiet från organisationsfalangen. För PP:s bästa.

Underförstått var det för mig självklara - är man i Bryssel kan man inte delta i partiarbetet i Sverige. En Eu-parlamentariker är en astronaut, som skickas ut i rymden med ett uppdrag för att återkomma till jorden några år senare.

Nu konstaterar jag till min förvåning att det som jag då uppfattade som alldeles självklart, uppenbarligen inte var det för Christian Engström.

Men hur kan man tro att man kan fortsätta sitta i partistyrelsen från Bryssels horisont? Aldrig nånsin har någon svensk EU-parlamentariker haft kvar anknytning till partiarbetet i Sverige. Hur har Christian egentligen tänkt??!

Sen är det förstås en annan sak att han självklart får förfoga över sina pengar som han vill. Men skälet till att han omprövade sitt lånebeslut kan han aldrig lägga på någon annans axlar, i det här fallet en valberedning. Det är sin egen felaktiga bedömning att tro sig kunna sitta både i Bryssel och i partistyrelsen som han bör klandra.

----------------------------------------------------------------
Jag blev och är Bengt Jonsson.

blogg: http://viktualiebrodern.wordpress.com

Senast redigerad av RikMatts den 2010-03-24 klockan 15:59.

Svara med citat
Svara
Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Styrelsemöte 7/3-2010 Andreas Käiväräinen Ung Pirat-avdelningen Piratnätet 1 2010-03-11 14:17
2010-02-10 Extrainkallat styrelsemöte Mikael Nilsson Styrelsens protokoll 327 2010-02-24 17:41
2010-02-15: Extrainkallat styrelsemöte Mikael Nilsson Styrelsens protokoll 38 2010-02-17 23:44
2010-01-21 Extrainkallat styrelsemöte Rick Falkvinge Styrelsens protokoll 71 2010-01-28 08:22
2010-01-17 Extrainkallat styrelsemöte Mikael Nilsson Styrelsens protokoll 13 2010-01-18 02:29