Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
David "Duzchip" Wallin Inte uppkopplad

David "Duzchip" Wallins avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Medlemsavgifter och donationer - 2006-01-06, 18:51

Hej alla glada,

Jag ber om ursäkt för allt besvär men nu kan man börja betala medlemsavgifter igen.

Skicka bara ett sms till 72550 innehållande piratp medlem

Du ska inte ersätta "medlem" med ditt eget namn utan det ska stå precis "piratp medlem".

Medlemsavgiften är 5:-

Vill du donera pengar till oss kan du skicka följande:

piratp 10 till 72550 för att donera 10 Kronor

piratp 25 till 72550 för att donera 25 Kronor

piratp 50 till 72550 för att donera 50 Kronor

Möjligheten att köpa lite kampanjvaror såsom tröjor osv kommer det snart information om.

OBS! Har du ett kontantkort så skicka efter att du betalat ett mail till david.wallin@piratpartiet.se med hela ditt namn och det mobilnummer du betalat från.

Detta är väldigt viktigt så att jag vet vem du är. Ni som tidigare har betalat och som har kontantkort gör detta ni också.

Ta hand om er och ha en riktigt bra dag!

------------------------------------------------------------------------------------<br><br>Representant för Skånes Nordöstra Valkrets<br>Organisatör Malmös Valkrets (Temporärt)<br>http://skanenordost.piratpartiet.se<br>0709 - 28 83 78 :: Slackchip@Skype<br>david.wallin@piratpartiet.se<br><br>------------------------------------------------------------------------------------

Svara med citat
  (#2) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #3246
Standard RE: Medlemsavgifter och donationer - 2006-01-06, 20:28

Du kanske skulle skriva ut hur mycket det kostar att bli medlem? Är det 5 eller 10 kronor?

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#3) Gammal
mikael Inte uppkopplad

Länk: #3293
Standard RE: Medlemsavgifter och donationer - 2006-01-07, 00:09

Vore det inte en god idé att redovisa vilka tillgångar partiet har och vad de används till offentligt?

Svara med citat
  (#4) Gammal
Tommy48 Inte uppkopplad

Tommy48s avatar

Länk: #3295
Standard RE: Medlemsavgifter och donationer - 2006-01-07, 00:32

Citat:
mikael (2006-Jan-07)Vore det inte en god idé att redovisa vilka tillgångar partiet har och vad de används till offentligt?

Varför inte redovisa även vilka personer det är som sitter och utser styrelse och antar program? I ett demokratiskt parti skulle sånt knappast ske i en hemlig, anonym grupp. Faktum är att de flesta partier håller möten för att välja företrädare.
Bifogade filer
Filtyp: doc fildelning.doc (27.5 KB, 70 visningar)

Svara med citat
  (#5) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #3308
Standard RE: Medlemsavgifter och donationer - 2006-01-07, 01:53

Citat:
Tommy48 (2006-Jan-07)
Citat:
mikael (2006-Jan-07)Vore det inte en god idé att redovisa vilka tillgångar partiet har och vad de används till offentligt?
Varför inte redovisa även vilka personer det är som sitter och utser styrelse och antar program? I ett demokratiskt parti skulle sånt knappast ske i en hemlig, anonym grupp. Faktum är att de flesta partier håller möten för att välja företrädare.
Hej,

allt har gått väldigt fort och vi har inte hunnit möta allt engagemang med en matchande organisation.

De personer som sitter i interimsstyrelsen just nu är undertecknad, Mika Sjöman och Cecilia Beckroth. Men "styrelse" är inte det sätt vi arbetar på just nu - vi försöker fylla roller som behövs med människor som brinner för de rollerna. Just nu är det över ett dussin människor som jobbar praktiskt taget dygnet runt för att få allt att fungera, och ingen av oss kände varandra för en vecka sedan.

Att det över huvud taget existerar en interimsstyrelse beror bara på de formella kraven på partibildning. Den behövs inte för något annat just i skrivande stund.

Styrelse utses av en valberedning på första årsmötet, som kommer att utlysas när vi har en minimalt fungerande organisation.

Program kommer att antas här, på forumet, som utlovat. Jag hoppas att det blir före tisdag, och det blir ett principprogram, inte ett partiprogram. På så sätt hoppasjagatt pirater med olika bakgrund ska kunna samlas i en engagerad ochfokuserad rörelse.

Som sagt, vi har inte klarat att möta allt engagemang. Jag ber personligen om ursäkt för detta, och har uppriktigt dåligt samvete gentemot alla som brinner för de här frågorna.

Jag hoppas att det här förklarar det som sett ut som tystnad. Om du fortfarande känner dig obekväm, så ring mig gärna. 0733-555293.

Rick

Svara med citat
  (#6) Gammal
fredst Inte uppkopplad

Länk: #3328
Standard RE: Medlemsavgifter och donationer - 2006-01-07, 04:02

Hur vet ni vilken medlem som betalt medlemsavgift?

Svara med citat
  (#7) Gammal
Jonas Inte uppkopplad

Jonass avatar

Länk: #3350
Standard RE: Medlemsavgifter och donationer - 2006-01-07, 10:03

När någon betalar med hjälp av sms slår man upp telefonnumret hos eniro.se/hitta.se och jämför med de som ansökt om medlemsskap. De som har oregistrerade kontantkort uppmanas i posten ovan att skicka ett mail efter erlagd betalning.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Jonas Skicka ett meddelande via MSN till Jonas  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Tommy48 Inte uppkopplad

Tommy48s avatar

Länk: #3359
Standard RE: Medlemsavgifter och donationer - 2006-01-07, 10:42

Jag tackar Falconwing för svaret ovan.

Svara med citat
  (#9) Gammal
Airedeloth Inte uppkopplad

Airedeloths avatar

Länk: #3840
Standard RE: Medlemsavgifter och donationer - 2006-01-08, 23:39

Mitt mobilnummer står under ett annat namn, då jag inte kunde teckna abonnemang själv (innan jag fyllde 18), och jag har inte brytt mig om att ändra detta heller. Kan jag isåfall betala/donera med ett sms, och sedan mejla nr och namn så som kontantkortsanvändarna ska göra?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing!

Svara med citat
  (#10) Gammal
Berner Inte uppkopplad

Berners avatar

Länk: #3852
Standard RE: Medlemsavgifter och donationer - 2006-01-09, 01:26

Nu när det finns en ordentlig kassör så kanske det är dags att skaffa ett ordentligt post eller bankgiro konto som vi kan betala genom. Det kommer ju att krävas lite pengar till att sätta upp det första mötet (lokal mm).

Finns det förresten möjlighet att styrelsen senare (när vi tillsatt en reguljär styrelse) skulle kunna lägga ut partiets finanser på nätet. På så vis kan vi se om ni spenderar för mycket på pizza och läsk vid mötena så att vi kan klaga och säga åt er att äta sushi istället.

"It doesn't require a majority to prevail, but rather an irate, tireless minority keen to set brush fires to people's minds."
—Samuel Adams

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak...

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Skatt på donationer mobboffer Kultur och upphovsrätt 10 2009-01-28 00:41
TPB donationer Henry Rouhivuori Övrig piratpolitik 0 2008-07-24 23:32
Avdragsgilla donationer? Anders Hedberg Fundraising (STÄNGD) 0 2006-10-09 00:24
Donationer mm... Gonte 20. Skaraborgs valkrets (Västra Götaland östra) 0 2006-08-16 12:42
Utländska donationer JohanR Fundraising (STÄNGD) 2 2006-05-30 09:12