Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009
Standard Sv: 2011-01-29 – 2011-01-30: Styrelsemöte i Stockholm - 2011-02-09, 16:46

Citat:
Ursprungligen postat av Henry Rouhivuori Visa inlägg
Är det bara det som stör?

Sannolikheten är stor att vi har ett komplett voteringsförslag för hela mötet som är styrelsens, om jag förstår tekniken rätt.
Jag kan lova att ta fram tjära och fjädrar om styrelsen presenterar ett eget förslag till ny styrelse men jag hoppas innerligt att du tolkar förslaget fel.

Svara med citat
  (#2) Gammal
JPAnderson Inte uppkopplad

JPAndersons avatar

Reg.datum: May 2009

Länk: #256802
Standard Sv: 2011-01-29 – 2011-01-30: Styrelsemöte i Stockholm - 2011-02-09, 16:57

Citat:
Ursprungligen postat av Johan mlg Karlsson Visa inlägg
Styrelsen HAR löst det! Vi kommer ha en knapp som heter "rösta som styrelsen". Trycker man på den så slipper man dra massa avatarer, programvaran kommer både välja vad du ska rösta på och rösta åt dig. Jättesmidigt!

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Svensson Visa inlägg
Jag kan lova att ta fram tjära och fjädrar om styrelsen presenterar ett eget förslag till ny styrelse men jag hoppas innerligt att du tolkar förslaget fel.
Då är vi två...

Ledamot av valberedningen.
Tidigare; Ledamot av partistyrelsen 2012-2014, Sekreterare för Piratpartiet Värmland

Bloggar som Värmlandspiraten
Partimail | Facebook | Twitter
  Skicka ett meddelande via MSN till JPAnderson Skicka ett meddelande via Skype™ till JPAnderson  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Jan Lindgren Inte uppkopplad

Jan Lindgrens avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #256806
Standard Sv: 2011-01-29 – 2011-01-30: Styrelsemöte i Stockholm - 2011-02-09, 17:54

Citat:
Det som har varit praxis på våra möten (och som jag har förstått det på i princip alla andra föreningars årsmöten) är att styrelsen kommer med rekommendationer. Vilket är det som jag tror menas i det här fallet.

------------------------------------------------------------------------------------
Avgående Partisekreterare - Nyvald sammankallande i partistyrelsen

Kandiderar till riksdagslistan - utfrågningstråd

Aktivism räcker inte - Varför Piratpartiet behövs, av Christian Engström

Svara med citat
  (#4) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #256808
Standard Sv: 2011-01-29 – 2011-01-30: Styrelsemöte i Stockholm - 2011-02-09, 18:05

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Lindgren Visa inlägg
Det som har varit praxis på våra möten (och som jag har förstått det på i princip alla andra föreningars årsmöten) är att styrelsen kommer med rekommendationer. Vilket är det som jag tror menas i det här fallet.
Det gäller inte val av styrelse men däremot andra beslutspunkter.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Jan Lindgren Inte uppkopplad

Jan Lindgrens avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #256810
Standard Sv: 2011-01-29 – 2011-01-30: Styrelsemöte i Stockholm - 2011-02-09, 18:11

Citat:
Check. Nu har jag inte lusläst protokollet, men jag kan inte hitta nåt i det om att styrelsen skulle komma med rekommendationer vad gäller val av styrelse...

------------------------------------------------------------------------------------
Avgående Partisekreterare - Nyvald sammankallande i partistyrelsen

Kandiderar till riksdagslistan - utfrågningstråd

Aktivism räcker inte - Varför Piratpartiet behövs, av Christian Engström

Svara med citat
  (#6) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #256812
Standard Sv: 2011-01-29 – 2011-01-30: Styrelsemöte i Stockholm - 2011-02-09, 18:17

Citat:
Då löser det sig nog med att styrelsen i sin rekommendation talar om att den avstår att lämna rekommendation i beslutspunkten val av styrelse. Det betyder att den som gillar styrelsens förslag i övriga punkter måste själv gå in och rösta i styrelsevalet.

Zombieröstning sker då vart fall inte i styrelsevalet.....

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#7) Gammal
samface Inte uppkopplad

samfaces avatar

Reg.datum: Jan 2008

Länk: #256822
Standard Sv: 2011-01-29 – 2011-01-30: Styrelsemöte i Stockholm - 2011-02-09, 20:40

Citat:
Ursprungligen postat av Henry Rouhivuori Visa inlägg
Då löser det sig nog med att styrelsen i sin rekommendation talar om att den avstår att lämna rekommendation i beslutspunkten val av styrelse. Det betyder att den som gillar styrelsens förslag i övriga punkter måste själv gå in och rösta i styrelsevalet.

Zombieröstning sker då vart fall inte i styrelsevalet.....
Du menar att det kommer bli "zombieröstning" i alla andra voteringar? Nej, nu tycker jag du inkompetensförklarar medlemmarna...

--
Sammy Nordström
Avgående ledamot i Piratpartiets styrelse

Blogg: Bloggsam.se

Svara med citat
  (#8) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #256826
Standard Sv: 2011-01-29 – 2011-01-30: Styrelsemöte i Stockholm - 2011-02-09, 20:50

Citat:
Ursprungligen postat av samface Visa inlägg
Du menar att det kommer bli "zombieröstning" i alla andra voteringar? Nej, nu tycker jag du inkompetensförklarar medlemmarna...
Isåfall ber jag om ursäkt. Kan ju hända att jag har styrelsens rek som grund jag också.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#9) Gammal
berinder Inte uppkopplad

berinders avatar

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #256834
Standard Sv: 2011-01-29 – 2011-01-30: Styrelsemöte i Stockholm - 2011-02-09, 21:39

Citat:
Tjäran och fjädrarna kommer inte behövas här. Styrelsen kommer att gå igenom alla motioner och ge motiverade förslag till samtliga dessa, oavsett vilken mötesteknik som kommer att gälla på mötet.

Motsvarande roll i personvalen har valberedningen, dvs det är deras roll att ge motiverade förslag till personvalen.

Vill påpeka att remissen gällande Bilaga 2 - Mötesteknik nu finns här.

leif.ershag@piratpartiet.se| 070-2899501
  Skicka ett meddelande via ICQ till berinder Skicka ett meddelande via MSN till berinder  
Svara med citat
  (#10) Gammal
TeirdeZ Inte uppkopplad

TeirdeZs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #259206
Standard Sv: 2011-01-29 – 2011-01-30: Styrelsemöte i Stockholm - 2011-03-06, 02:10

Hejhej,

Jag tänkte upplysa alla om att jag, oavsett protokoll, faktiskt inte är avlönad av Engströms kontor än. Jag har fått ett par-tre frågor om mitt jobbsökande och jobbet hos Engström eftersom det finns antecknat i ett styrelseprotokoll att jag är avlönad. Det är alltså inte fallet.

Det visste däremot inte Christian om när mötet beslutade att jag skulle få en inkomst. Anställningen avslogs senare under den veckan av anställningskontoret i Luxemburg och det finns för närvarande inga planer på att anställa mig som lokal assistent istället (vilket Luxemburg föreslog).

Eftersom jag har gått i back i två år och överlevt på oväntade små donationer, lån från vänliga partikamrater, andra människors välvilja och konferensgager kommer jag försöka lägga ned partipolitiken ett tag. Det kommer också synas på min blogg. Vi hörs!

Varma hälsningar,

Amelia

Amelia Andersdotter, Europaparlamentariker för Piratpartiet 2009-2014.

Fråga om ni fattar det som sker i vad ni ser, plåga er och skratta åt er del i detta spel
spana, det viktigt!, ty ni bör innan ni dör ana att man riktigt har er roll under kontroll

-Virus, Sture Lönnerstrand, 1960 (omslaget, baksidan)

Svara med citat
Svara
Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är