Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
infinite_emma Inte uppkopplad

infinite_emmas avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Den Stora Logotypomröstningen - 2006-01-08, 16:40

Oj vad spännande att få med ett bidrag till omröstningen!

* * *
Bloggar på opassande.se
  Skicka ett meddelande via Skype™ till infinite_emma  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #3714
Standard RE: Den Stora Logotypomröstningen - 2006-01-08, 16:57

1. Det är inte lite tidigt, det är lite sent. Vi skulle ha behövt loggan för en vecka sen och allra senast tills imorgon måndag (vi har ju lovat på framsidan att det ska komma en del nytt den 9:e så det är lämpligt att visa loggan då också).

2. Utifrån den här rådgivande omröstningen så bestämmer partistyret vilken det blir. Vi hinner inte med fler omröstningar.

3. Jo, man skulle kunna lägga ihop rösterna på 70 och 77.

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#3) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Länk: #3737
Standard RE: Den Stora Logotypomröstningen - 2006-01-08, 17:50

Jag röstade fel, hur ändrar man? Tryckte på 28 när jag menade 70. Vilket fall som hellst så tycker jag inget av allternativen duger.

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #3741
Standard RE: Den Stora Logotypomröstningen - 2006-01-08, 18:04

Jag röstade på 70, men jag håller med föregående talare om att inget av alternativen duger.

Jag tycker också att nr 82 är ett tydligt exempel på att partistyret har handlat helt efter egna åsikter utan en tanke på att lyssna på vad medlemmarna egentligen uttryckt i föregående diskussion. Dock så antar jag att det är lite sådana tag man får acceptera om någonting skall bli gjort.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Berner Inte uppkopplad

Berners avatar

Länk: #3753
Standard RE: Den Stora Logotypomröstningen - 2006-01-08, 18:35

Varför inte sätta upp omgångar med omröstningar där alla loggor som lagts in är med. Sedan tar man vinnaren från varje (lär ju bli 10-15) och röstar på dom, sedan när det nu kansek blir tre kvar så har man en omröstning på dessa och presto så har vi vår logga.

"It doesn't require a majority to prevail, but rather an irate, tireless minority keen to set brush fires to people's minds."
—Samuel Adams

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak...

Svara med citat
  (#6) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #3763
Standard RE: Den Stora Logotypomröstningen - 2006-01-08, 19:15

Citat:
TorSkude2 (2006-Jan-08)Jag tycker också att nr 82 är ett tydligt exempel på att partistyret har handlat helt efter egna åsikter utan en tanke på att lyssna på vad medlemmarna egentligen uttryckt i föregående diskussion.
Vilken av medlemmarna? Den som ville att vi ska ha en blomma, de som ville att vi skulle ha pirater, de som ville att vi skulle ha en dödskalleflagga, de som ville att partistyret enväldigt ska döma, att vi ska köpa en en logga utifrån, att vi ska ha flera omröstningar som hela tiden kapar bort ett par loggor, att vi ska diskutera urvalet eller den som ville att vi skulle lyssna på allas olika åsikter? ;-)

För övrigt var det jag som frågade Christian och Pontus om de ville göra ett par förslag eftersom jag vet vilken cred Little Gamers har och jag personligen tycker att de har en skön stil som jag ville att ni skulle få en chans att ta ställning till. Däremot kan det ju hända att jag inte röstade på den. :-P

Vi kommer aldrig att få en logga som alla är 110% nöjda med. Det vi kan få är en logga som en stor majoritet kan vara nöjda med och så få som möjligt är direkt missnöjda med. Vi har kort sagt lyssnat på alla åsikter och valt den väg som har en sportslig chans att fungera i tid.

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#7) Gammal
Vraid Inte uppkopplad

Länk: #3772
Standard RE: Den Stora Logotypomröstningen - 2006-01-08, 19:44

Är det bara jag som tror att många tittar på fel nummer när dom ska rösta? Lite svårt att se om man inte tittar noggrannt.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Jonas Inte uppkopplad

Jonass avatar

Länk: #3778
Standard RE: Den Stora Logotypomröstningen - 2006-01-08, 19:47

Citat:
Vraid (2006-Jan-08)Är det bara jag som tror att många tittar på fel nummer när dom ska rösta? Lite svårt att se om man inte tittar noggrannt.

Då är det tur att det inte är ett bindande kontrakt som dikterar otrevligheter. Iaf till dess att Riche (eller någon annan admin) slänger till ett par extra radbrytningar. Riche?
  Skicka ett meddelande via ICQ till Jonas Skicka ett meddelande via MSN till Jonas  
Svara med citat
  (#9) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #3779
Standard RE: Den Stora Logotypomröstningen - 2006-01-08, 19:49

Jag antar att alla förslag på en "bättre" organisation kring logotypvalet kan bemötas med "det finns ingen tid". Tyvärr är det väl så att det är en aning bråttom. Jag ser dock hellre att vi blir en vecka försenade med logotypen än att vi väljer en logotyp som endast ett fåtal vill ha.

Jag skulle vilja ha haft en första gallring av logotyperna gord av medlemmarna. Alla har 10 röster, alla logos är emottagliga. De 10 bästa röstas sedan om igen, och nu har alla en röst var. I nuläget finns det tyvärr tekniska hinder för ett sådant förfarande.

Dessutom så ser jag ett problem i att långt ifrån alla forummedlemmar är medlemmar i partiet.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#10) Gammal
GurkGranne Inte uppkopplad

Länk: #3786
Standard RE: Den Stora Logotypomröstningen - 2006-01-08, 20:09

Jag är en av alla de forummedlemmar som inte är med i partiet..., jag satsar dock på att hitta ett bra kryphål så att jag kommer in (jag hade skäl att inte anmäla mig när jag skapade kontot). Nu har jag dock intresse att till och med sitta i riksdagen =).

hmm...

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Det stora segertalet Greyman Övrig piratpolitik 0 2009-04-07 21:18
Då radion var det stora hotet Christian Engström PP i media 0 2008-03-26 10:47
Stora säkerhetsrisker med trafikdatalagen Winston Smith PP i media 0 2008-03-18 01:00
det stora internet sweden_rules Integritet och privatliv 3 2006-12-09 07:22
De stora elefanterna Joakim Holgersson Kultur och upphovsrätt 0 2006-01-25 15:18