Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Gustav Nipe Inte uppkopplad

Gustav Nipes avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Idé till flashbanner - 2006-01-30, 22:59

Tänk er att vi har en bild på ett barn ifrån tredje världen, in zoomat, zoomar sen ut billden så att man ser hela och sen kommer det upp en text i stillmed; "Medicinpatenten tillåter inte de fattiga människorna att köpa medicin"

Vad tror ni om den ideen?

Någon som är duktigt på flash får gärna hjälpa till.

Gustav Nipe

| gustav ((punkt)) nipe ((snabel-a)) piratpartiet .se |

Svara med citat
  (#2) Gammal
plask Inte uppkopplad

Länk: #7847
Standard RE: Idé till flashbanner - 2006-01-31, 05:58

Fett bra, då visar man att man inte enbart står för fildelning...

Svara med citat
  (#3) Gammal
nino Inte uppkopplad

ninos avatar

Länk: #7854
Standard RE: Idé till flashbanner - 2006-01-31, 09:08

De var precis de jag och Gustav snacka om igår kväll! Han har kommit på en jävligt skarp idee, och tror faktiskt den skulle sätta hårt i mångas ögon. Vi riktar även ut oss mer ifrån PiratKopieringen, som inte är de ända vi står för.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -<br>Best Regards<br>Nino Protic
  Skicka ett meddelande via MSN till nino  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Joakim Holgersson Inte uppkopplad

Länk: #7929
Standard RE: Idé till flashbanner - 2006-01-31, 20:33

synd jag inte hann filma i Ghana när jag var där sist med det.

såg regäl fattedom, som gör att man måste slå av all form av empati för orka vara med.

så du är inne på rätt spår. dock får man ta hänsyn till de på bilderna.

komemr åka ner där igen, så skall se vad som kan göras, men vill itne exploterar andras lidanden hur som helst. men kan ju prata med min familj o släkt om det som kan ge mig bra råd inna jag kommer ner till dom igen, och få guidad tur också.

var inte en dag utan man såg en regäl stackare tiggde få lite pengar, så den kunde få tag i rent vatten, eller ialla fall så pass tjänligt, eller lite mat, vad som helst för överleva tre timmar till... så klart klockrent... gäller bara vi är försiktiga med det med omtanke på den vi visar och dess situvation.

är en sak sitta här uppe och vet om det som är där, men är helt annat stå mitt i det.

och ändå är Ghana en av de bättre länderna.

en sak min ena svåger sa, som berörde mig starkt, var om skolavgifterna, deras regering har program som gör att man bara behöver betala EN dollar om året för skolan - och det finns dom som inte ens har råd med det. jag är lyckligt lottad med familjen stötar upp den som saknas från mig fn för betala de 1000 kr varje månad till hennes skolgång.

x - x

Svara med citat
  (#5) Gammal
Mika Sjöman Inte uppkopplad

Länk: #8047
Standard RE: Idé till flashbanner - 2006-02-01, 20:50

Tjäna. Jo vi i styrelsen jobbar hårt på att den nya hemsidan inte blir som de andra partiernas. Vad jag just nu söker är 9 olika artiklar på ca 1,5 sidor.

Artiklarna som behövs just nu är:

1. Patent dödar

Med vinkling BÅDE utåt mot 3-e världen och AIDS epedimier, men dessutom hur patent påverkar OSS i Sverige. Vi vill föra fram den dolda kostnaden för vårt samhälle - gärna som tar upp hur läkemedelskostnaderna skenar och att vi är det ENDA partiet (kanske mer ödmjukt) som tar upp hur det här skall lösas. Ta gärna fram fakta i ett separat dokument som understödjer, visar på kostnader från trovärdiga källor. Berätta om det mänskliga lidandet och att ett patentsamhälle dödar - även i sverige. utan patent måste företag konkurrera om att lösa problem, inte lindra dem.

2. Patent hämmar konkurrens och innovation

Berätta om några få reela fall. För främst fram: hur patentmattor kastas ut över mindre konkurrenter, hur svårt det är att registrera dem, hur patentmyndigheterna har ett egenintresse att öka patenterbarhet iom att de är självfinansierade, mjukvarupatentens bissara sidor, hur patent blir snodda och hur de enbart fungerar om innehavaren har ekonomiska möjligheterna att försvara dem, maktkoncentration.

Konsten i det här dokumentet är att få en röd tråd, där läsaren känner liksom vi att patentsamhället inte gynnar konkurrens, innovation eller för den delen samhällsutvecklingen. introducera om att vi behöver en ANNAN utveckling

3. Patent behövs inte

En alternativ utveckling. Gärna ur Karl-Henrik Peterssons artikel där man går igenom varför de inte behövs för att lyckas. Utveckla själv

Copyright och Rätten till ett privatliv vore jag lycklig om ni kunde komma in med förslag på en effektiv tredelning. Serien bör handla om "Piratfrågor i våra liv".

bilder på döende människor, gamla som inte har råd att betala mediciner - ja allt ni kan föreställa er - skicka till mig på mika@piratpartiet.se

// Mika

------------------------------------------------<br>
"De inskränkningar av "... medborgarnas rättigheter till privatliv... " som förslaget innebär är proportionella och nödvändiga om det gemensamt erkända målet att förebygga och bekämpa brottslighet och terrorism skall kunna uppnås." - [Datalagringsdirektivet] Sjukt!

Svara med citat
  (#6) Gammal
Raddox Inte uppkopplad

Länk: #8102
Standard RE: Idé till flashbanner - 2006-02-02, 10:51

http://raddox.net/hosted/pp-loggor/real1.html

Här är några snabbt gjorda flashloggor baserade på idén.

De är som sagt bara gjorda för att visualisera själva idén, absolut inte 'final'.

Gjorde det i flash 5 och inte 8, för det var vad jag hade tillgängligt.

edit: lagt till en ny exempelbanner överst, med möjlighet att skriva in egen text =P

~~~~~~~~~<br>
Johannes Dyplin - Pirat / Människa
  Skicka ett meddelande via MSN till Raddox  
Svara med citat
  (#7) Gammal
nino Inte uppkopplad

ninos avatar

Länk: #8123
Standard RE: Idé till flashbanner - 2006-02-02, 13:49

Raddox fan vad nice! Om du är bra på flash vill jag ha kontakt med dig och de snarast, tror även Mika kommer behöva din hjälp vad de gäller nya hemsidan. Men kontakta mig, så kan ja berätta mer, så kontaktar vi mika. Behöver även din hjälp i annat om du har tid.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -<br>Best Regards<br>Nino Protic
  Skicka ett meddelande via MSN till nino  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #8126
Standard RE: Idé till flashbanner - 2006-02-02, 14:11

Det var inte dåliga flashbanners det där. Riktigt snajdiga faktiskt. Bra jobbat Raddox.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#9) Gammal
coccozz Inte uppkopplad

Länk: #8133
Standard RE: Idé till flashbanner - 2006-02-02, 14:39

Snygga banners Raddox, speciellt den första IMHO. Dock kanske vi borde skriva "läkemdelspatent" istället för "medicinpatent", jag tycker iaf. det låter både seriösare och mer grammatiskt korrekt.

Nu skall vi i Valkrets #19 börja bygga en organisation. För mer information, besök vår egna forumavdelning.</P><P>(<A href="https://www.piratpartiet.se/forum/Forum38-1.aspx">https://www.piratpartiet.se/forum/Forum38-1.aspx</A>)</P><P>Pirat bosatt i Västra Götaland Södra.

Svara med citat
  (#10) Gammal
plask Inte uppkopplad

Länk: #8149
Standard RE: Idé till flashbanner - 2006-02-02, 16:02

De där e ju klockrent...

En sak bara, jag undrar om de blir bättre men...

Bilden visar ett undernärd barn, men borde det inte vara ett sjuk barn?

jag vet inte, så jag kollar med er...

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Brittisk hacker förlorar möjlighet till nej till utlämning till USA för domstol Teheimar PP i media 3 2008-07-31 10:10