Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
dragon_slayer Inte uppkopplad

dragon_slayers avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Vad är bättre - uppkäftig kaxighet eller mellangrå seriositet? - 2006-01-04, 22:12

Neeeej!

Jag håller inte med, jag tycker inte man skall bli som dom andra partierna. Jag tycker det var helt klockrent som stod på sidan i början. Det skall vara roligt att läsa precis som thepiratebay's Legal threats avdelning.

Pirater = Säger kaxiga saker ibland

Snälla bli inte ordentliga då får jag mycke mindre lust att rösta på det här partiet.

Svara med citat
  (#2) Gammal
eXon Inte uppkopplad

Länk: #2481
Standard RE: Vad är bättre - uppkäftig kaxighet eller mellangrå seriositet? - 2006-01-04, 23:24

<DIV>Jag tycker att partiet ska vara en blandning mellan kaxig och grå framtoning. Kaxigheten kommer att locka väljare till ett parti som försöker vara anorlunda än de andra. Stå på sig för något som många vill ha! Men samtidigt vara alvarliga i hanteringen i kontantakter med andra partier och organisationer för att få dem att ta oss på allvar!</DIV><DIV></DIV>

Svara med citat
  (#3) Gammal
HulkeN Inte uppkopplad

HulkeNs avatar

Länk: #2508
Standard RE: Vad är bättre - uppkäftig kaxighet eller mellangrå seriositet? - 2006-01-05, 00:26

Attityden ger ofta en känsla av den politik som förs, en kaxigare attityd ger ett extremare intryck. Lagom är bäst. Sen bör man nog tänka på målgruppen också. En kaxigare attityd tilltalar ungre och finnes således oftare hos ungdomsförbunden än hos moderpartiet. Visseligen har PP (antagligen) en ovanligt låg genomsnittsålder, men jag misstänker att många som regerstrerat sig här (och framför allt många som fildelar) överhuvudtaget inte har rösträtt... (ännu)

Svara med citat
  (#4) Gammal
Berner Inte uppkopplad

Berners avatar

Länk: #2531
Standard RE: Vad är bättre - uppkäftig kaxighet eller mellangrå seriositet? - 2006-01-05, 01:47

Alltså jag tror också att medelåldern i partiet kommer att vara rätt lågt, speciellt om vi ser till att lyssna på de yngre i samma utsträckning som de äldre (bara för att man är ung betyder det inte att man är dum/naiv/omogen).

Jag tror också att en rätt stor del av de äldre röstarna skulle vilja se ett annat språk användas i dagligt tal mellan partiet och befolkningen. Ni har väl någon gång sett på tv när en politiker från något parti skall ställa sig och tala, jag brukar då snabbt byta kanal för att förhindra medvetslöshet. Ett språk med lite andra ord och betoningar kan användas för att få de som tidigare inte var intresserade att lyssna.

Tycker att partiet skall anamma det som vi ändå vet kommer att vara verkligheten, vi är ett ungdomligt parti, låt oss då låta och se ut som ett sådant. Skära ner på kostymerna så att de bara används till riksdagen och liknande. Använd språk som passar situationerna, om man talar inför regeringen kan man vara så tråkig man vill, men när man talar med sina medlemmar och resten av folket så säger man vad man menar. :exclamationmark:

"It doesn't require a majority to prevail, but rather an irate, tireless minority keen to set brush fires to people's minds."
—Samuel Adams

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak...

Svara med citat
  (#5) Gammal
Lilium Inte uppkopplad

Länk: #3830
Standard RE: Vad är bättre - uppkäftig kaxighet eller mellangrå seriositet? - 2006-01-08, 22:42

Visst kan en kaxig attityd leda till att PP lockar till sig röster från yngre väljare. Men dessa är främst intresserade av fildelningsfrågan, till skillnad från en annan potentiell grupp. Nämligen dem som främst är intresserade av att värna om den personliga integriteten (jag ingår personligen i den gruppen), men om jag inte försökte sätta mig in i vad PP stod för så hade jag bara antagit att att ni stod för legalisering av fildelning. Därmed så tror jag personligen att en något gråare och mer seriös framtoning skulle leda till fler röster.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Nyliberal eller grön penningreform (eller både och) Mats33 Övrig diskussion 37 2009-08-29 18:32
Samlarmynt, PP eller PB eller båda? (ANVÄND INTE DENNA, reviderad poll finns!!) Tesla Affischer, flyers, klistermärken osv. 3 2009-06-15 17:05
Mp – Läs på bättre… Anders Strömgren PP i media 2 2008-07-31 16:37
Bättre omvärldsbevakning krävs för en bättre informationshantering för partiet Forky Mediagruppen 3 2006-11-01 19:24
Seriositet MartinGöteborg Piratpartiets hemsida (STÄNGD) 10 2006-01-06 02:23