Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mika Sjöman Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Massor med media idag - 2006-02-11, 13:00

Veckan som gått är FANTASTISK!

Nya medlemmar dräller in. På IDG.se så har vi ett enormt stöd och idag kom min artikel in i tidningen ETC. PÅ LEDARPLATSEN!!! Ni kan antingen läsa den på:

http://www.etc.se/radikala/templates...30&category=41

Eller köpa tidningen ETC i er butik.Min förhoppning med den är att väcka upp den intellektuella vänstern så vi får inte lite vant rörelsefolk från den planhalvan.

Annars så finns vi idag på Metro, en vänn ringde till mig om att vi varit på P3 under dagen också. På IDG.se så finns vi fortfarande på framsidan. Vi har kort och gott med namnunderskrifterna och vårt engagemang väckt Sverige igen - we are for real - och vi kommer att ha en påverkan på politiken! Debatten med Ponten och Sossarnas lagexpert vann vi, vi introducerade begrepp som var svåra att bemöta: allenansrätt på kultur och kunskap, samt rätten till ett socialt medbogarskap. Vilken medborgare vill ta ifrån någon det? Och inte mindre; när vi presenterar de orimliga konsekvenser våra kärnfrågor leder till - då står vi verkligen starka i debatter. Har de verkligen plats med 1,2 mille fildelare i fängelserna - eller är två års fängelse ett aprillskämt?

Under veckan som gick har vi visat att våra frågor egentligen är otroligt viktiga. Det finns en anledning till att huvudartikeln på IDG.se handlar om hur man UNDVIKER chefens övervakning - frågan om obefogad övervakning berör och inkräktar. Inga andra partier tar upp den som valfråga och folk uppfattar oss alltmer som den part i samhället som värnar som den demokratiska rättigheten till ett privatliv.

Inte att förakta; vi har precis gått om grön ungdom i medlemsantal och är nu snabbt växande. Nu är det bara att ta upp mediadebatten via artiklar, vara med på diskussionsforum och visa vad vi står för och vilka vi representerar.

God helg på er alla!

------------------------------------------------<br>
"De inskränkningar av "... medborgarnas rättigheter till privatliv... " som förslaget innebär är proportionella och nödvändiga om det gemensamt erkända målet att förebygga och bekämpa brottslighet och terrorism skall kunna uppnås." - [Datalagringsdirektivet] Sjukt!

Svara med citat
  (#2) Gammal
Jacob Boström Inte uppkopplad

Jacob Boströms avatar

Länk: #9258
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-11, 13:07

Hitta Metro stockholms pdf på deras hemsida. Den enda som kommer på helgen?

Citat:
Piratpartiet klart för riksdagsvalet.

Nu står det klart att Piratpartiet ställer upp i riksdagsvalet. I går lämnades de nödvändiga 1 500 namnunderskrifterna in till notarius publicus och godkändes. Partiet, som bildades vid årsskiftet, slåss för slopad upphovsrätt, reformeradpatenträtt och mot lagring av integritetskänslig information. Partiet tar inte ställning i andra frågor. Vårt mål är att komma in i riksdagen och få en vågmästarroll, säger Cecilia Beckroth, som sitter i partiets styrelse. -METRO

Vi blir citerade som att vi 'vill slopa upphovsrätten', är det något vi säger? hur ser nuvarande antagna program ut? trodde vi var för en uppluckring? kanske är bannern på sidan och google headline cachen som folk citerar?

-------------------------------------------------------------------

Svara med citat
  (#3) Gammal
PeterE Inte uppkopplad

PeterEs avatar

Länk: #9332
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-11, 17:14

Va härligt!. Vi börja få vind i våra pirat segel nu

Jag håller med ledaren i ETC till 100%. Skivbolangen tar ut hutlösa summor för att vi ska få skivorna distrubierade till oss, vi klarar ju distubieringen utmärkt själva

Förbundsstyrelseledamot i Ung Pirat
Ordförande i UP Luleå
peter@elmered.com | http://elmered.com | pelmered @ twitter
  Skicka ett meddelande via MSN till PeterE  
Svara med citat
  (#4) Gammal
plask Inte uppkopplad

Länk: #9342
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-11, 17:41

jojo, folk börjar fatta =)

Svara med citat
  (#5) Gammal
Albihn Inte uppkopplad

Albihns avatar

Länk: #9371
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-11, 21:27

Skulle det vara en ide att skicka in en rättelse till de tidningar som fortfarande skriver att vi vill avskaffa upphovsrättslagen

Svara med citat
  (#6) Gammal
floodis Inte uppkopplad

Länk: #9419
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-12, 09:48

FSS, spelar ni korkade eller är ni verkligen det? Det står stort på eran startsida "Det ska kosta upphovsrätten att bli statsministern 2006" och ni heter, hör och häpna, Piratpartiet. Vad exakt tror ni man drar för slutsatser då? Och detta läser en press som inte är insatt i frågan och som följt Piratbyråns verkliga upphovsrättskritik i över 2 år.

Ni är sjukt otydliga. Ena dagen tycker ni en sak andra dagen kör ni åt rakt motsatt håll. Och ni förväntar er att alla ska hänga med i era schizofena svängningar? När de knapp bryr sig om frågan?

"Vi heter Piratpartiet och vi skriver att det ska kosta upphovsrätten 2006, eller nej föresten vi vill inte det... eller vissa vill det... men inte alla. Och föresten vi vill inte slopa varumärken längre... nu vill vi faktiskt stärka dem... eller vänta det kanske fungerar bra som det gör idag?" etc etc

Omg. Seriöst vi som hänger med i frågan vet knappt vad ni vill längre. Skulle inte förvåna mig om ni om 2 timmar vill slopa personuppgiftslagen.

Morons...

-------------

Blogg: Free the Mind

Svara med citat
  (#7) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #9435
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-12, 12:14

flodis:

Bannern är otydlig, ja. Vi modifierar vår ståndpunkt ganska ofta, ja. Partiet är 6 veckor gammalt, så det är inte speciellt konstigt. Men någon helomvändning tycker jag mig aldrig ha sett. Det skulle ha varit varumärkesfrågan då, men det skedde i ett ganska tidigt stadium.

Att media inte hänger med är någonting vi får räkna med. Men du förstår väl att dessa ändringar av principprogrammet konvergerar mot en klarare och tydligare linje varje gång?

Vad är det för övrigt du vill säga med din post? Att vi är dumma? Att du är avundsjuk för att vi får så mycket uppmärksamhet? Något annat?

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#8) Gammal
floodis Inte uppkopplad

Länk: #9438
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-12, 12:44

TorSkude2: Jag tycker det är bra att du erkänner att du inte har förstått vad jag vill säga. Alltså så att jag kan tydliggöra.

Vad jag ville säga med hela inlägget var att ni är Sveriges mest otydliga och schizofrena parti (någonting ni själva uppenbarligen vet). Men ändå ser ni ut som rena frågetecken och inte fattar varför pressen inte vet vad ni står för.

Typ: "Vi är ändrar åsikt varannan vecka, men varför förstår inte pressen vad vi vill?"

Svaret är ganska uppenbart, men ändå verkar ganska många av er inte fatta. Därav frågan om ni är korkade eller om ni bara lekar den leken.

-------------

Blogg: Free the Mind

Svara med citat
  (#9) Gammal
Christian Engström Inte uppkopplad

Christian Engströms avatar

Länk: #9455
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-12, 14:18

Citat:
floodis (2006-Feb-12)Därav frågan om ni är korkade eller om ni bara lekar den leken.
Jag ser inte värnet om det öppna samhället som en lek. Jag menar att angreppen på den personliga integriteten och försöken att hindra det fria flödet av kunskap och kultur är mycket allvarliga frågor. Det är därför jag har engagerat mig i piratpartiet. Innebär det alltså att jag är korkad?

Du har rätt när du påpekar att det finns mycket som vi behöver förbätta i partiet. Märkligt vore ju annat, eftersom vi bara funnits i sex veckor. Men att bara klaga på de brister som finns tillför inte så mycket.

Försök hitta på något som du kan göra för att avhjälpa någon av de brister du ser, och gör sedan det.

Exempelvis behövs det texter och länkar till beskrivningen av våra Sakfrågor på partiets inofficiella wiki. När vi väl har hyfsat bra texter där kan vi lägga ut dem vår huvudsajt. Då blir det lättare för både journalister och sympatisörer att veta vad vi står för. Men det är ganska mycket text som behöver skrivas, så det är bra om flera kan hjälpa till.

/Christian
EU-parlamentariker

Svara med citat
  (#10) Gammal
Jacob Boström Inte uppkopplad

Jacob Boströms avatar

Länk: #9466
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-12, 16:03

Ett tips är att läsa computerswedens artikel, dom tycker jag fått det rätt.

http://computersweden.idg.se/Article..._CS230.dbp.asp

Vilket inte är en telegramtidning(metro) eller kvällstidning(aftonbladet). Vilket kanske kommer som en överraskning; riktig journalistik kan normalt inte blåsas upp till enorma rubriker och kablas ut som en chock alternativt skandal. Det finns en anledning till att Jan Guillou kallar journalisterna på kvällstidningarna för murvlar. Samma Guillou som var ordförande för publicistklubben, efterträdande hela tre tidigare statsministrar i det ämbetet.

Det är även så att desto sämre journalistik som publiceras desto större verklighetsförvrängning kommer tidningen undan med. Som exempel kan brittiska 'The Sun' ('the Scum') ges, vilket trycker efter labours minsta vink.

-------------------------------------------------------------------

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Massor med nya aktivister Tommy Eriksson Ung Pirat Karlstad 1 2009-04-21 22:27
MASSOR med foldrar! Tor Skude 5. Östergötlands län, 0 2006-09-10 20:20
Pratat med massor med media idag Mika Sjöman PP i media 9 2006-04-05 00:44
Mar-07: Massor av kul Rick Falkvinge Allmän information och frågor 3 2006-03-09 14:02
Rickard är med i Lanz i P3 idag kl 12! (idag, 4Jan) Mika Sjöman PP i media 1 2006-01-04 11:24