Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
coccozz Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-12, 17:12

Jag prenumerar på CS och ser med spänning fram emot om vi kan få en fin artikel där imorgon. Tyvärr har inte alla läsare flyttat ut på webben ännu, och för att få ett riktigt kraftigt mediagenomslag så är papperstidningar ännu ett måste. Då gärna andra tidningar än halvfabrikaten Aftonbladet m.fl.

Nu skall vi i Valkrets #19 börja bygga en organisation. För mer information, besök vår egna forumavdelning.</P><P>(<A href="https://www.piratpartiet.se/forum/Forum38-1.aspx">https://www.piratpartiet.se/forum/Forum38-1.aspx</A>)</P><P>Pirat bosatt i Västra Götaland Södra.

Svara med citat
  (#2) Gammal
floodis Inte uppkopplad

Länk: #9536
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-12, 20:29

Citat:
Innebär det alltså att jag är korkad?
Nu missförstår du mig.

Citat:
Du har rätt när du påpekar att det finns mycket som vi behöver förbätta i partiet. Märkligt vore ju annat, eftersom vi bara funnits i sex veckor. Men att bara klaga på de brister som finns tillför inte så mycket.

Jag klagar inte på bristerna. Jag klagar på att vissa av er klagar på att pressen inte vet vad ni står för och ni verkar lite förvånade varför pressen inte förstår er. Men det är ju ganska uppenbart varför de inte förstår er, säger jag. Jag klagar alltså på att vissa av er klagar, jag klagar inte på bristerna.

Citat:

Försök hitta på något som du kan göra för att avhjälpa någon av de brister du ser, och gör sedan det.

Exempelvis behövs det texter och länkar till beskrivningen av våra Sakfrågor på partiets inofficiella wiki.

Jag är inte medlem i PP. Jag kan inte stå för de åsikter PP har. Varför jag inte heller kan skriva såna texter. Tro mig, annars hade jag gjort det.

-------------

Blogg: Free the Mind

Svara med citat
  (#3) Gammal
Jacob Boström Inte uppkopplad

Jacob Boströms avatar

Länk: #9546
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-12, 21:27

'Då som medlem i intresseklubben för dom som klagar på dom som klagar, så måste jag framföra min klagan, denna tråd har ännu inte sjunkit till en sådan lågnivå att vi börjar kassta glåpord på varandra. Personangrepp, alternativt beskrivandet av andra som ointelligenta uppmuntrar vi.'

Faktum är att den bristande informationen beror på att principprogramet (3.0) inte är framröstat som officiellt program, vilket det kommer var på måndag. Detta passar då utmärkt med registreringen av partiet hos valmyndigheten, vilket var tanken.

Mindre seriös media tar aftonbladets pressmemo och skriver sina egna artiklar. Vilket de flesta förstår inte direkt var uppdaterat, då deras artikel inte var det. Aftonbladet använde gammal information (vilket de inte veriferade), samt blandade ihop oss med piratbyrån.

-------------------------------------------------------------------

Svara med citat
  (#4) Gammal
floodis Inte uppkopplad

Länk: #9563
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-12, 22:42

Citat:
...denna tråd har ännu inte sjunkit till en sådan lågnivå att vi börjar kassta glåpord på varandra. Personangrepp, alternativt beskrivandet av andra som ointelligenta uppmuntrar vi.'
Jodå, det har den. För länge sen

Citat:
Faktum är att den bristande informationen beror på att principprogramet (3.0) inte är framröstat som officiellt program, vilket det kommer var på måndag. Detta passar då utmärkt med registreringen av partiet hos valmyndigheten, vilket var tanken.
Vet inte riktigt varför du tar upp den bristande informationen. Men okej.

Citat:
Mindre seriös...
"Mindre seriös"?

Citat:
Aftonbladet använde gammal information...
"kosta upphovsrätten" står fortfarande på startsidan. AB använde inte gammal info. De använde motstridig info.

Föresten så är Falkvinge fortfarande mot upphovsrätten, och han håller tydligen inte inne med att säga det.

Citat:
Rick Falkvinge utvecklar vältaligt varför han är principiellt mot intellektuella monopolrättigheter. Upphovsrätten avfärdas...

Citat från Copyriot.

Så vad ska man egentligen tro? Ni ger utan tvekan tvetydlig information. Så, visst, media borde kolla upp sina källor. Men ni har en hel del att skylla er själva.

-------------

Blogg: Free the Mind

Svara med citat
  (#5) Gammal
Jacob Boström Inte uppkopplad

Jacob Boströms avatar

Länk: #9580
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-13, 01:41

Självcitat, ett antal posts upp

Citat:
kanske är bannern på sidan och google headline cachen som folk citerar?
Informationen på sidan var däremot inte så otydlig att 'helt felaktiga slutsatser' kan motiveras t.ex. sa MUF's ordförande i en intervju att piratpartiet vill avskaffa all former av ägande. Mediavågen som just svepte förbi var inte ett resultat av att en journalist tittar på någon banner på vår sida. Utan de ringer falkvinge, mediakontakten osv. och skriver därefter artiklar.

Aftonbladet fortsätter säkert trumma, "piratpartiet's enda mål är att krossa upphovsrätten". Men det löser sig nog.

Vi är medvetna om den tvetydiga informationen. Att upphovsrätten inte behövs råder det delade meningar om. Men 'upphovsrätten' är kvar i Principprogram 3.0 och realläget säger att den kommer vara kvar i samtliga framtida partiprogram. Det nya partiprogramet har antagits(nu i helgen) och gäller. Det 'programutkast' som piratpartiet har haft på sin framsida fram tills nu har fungerat som debattunderlag. Vi kan nu gå vidare, en ny fas kan tavid.

Jag tror att många kommer kunna relatera till partiet då informationen på piratpartiets webbsida reflekterar vårt precis nyantagna partiprogram. Och min förhoppning är att de som inte kan relatera, tar debatten till forumen så vi kan ta fram ytterliggare förbättringar. Tills att programmet blir alldeles jättebra

-------------------------------------------------------------------

Svara med citat
  (#6) Gammal
Albihn Inte uppkopplad

Albihns avatar

Länk: #9582
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-13, 03:02

Citat:
Aftonbladet fortsätter säkert trumma, "piratpartiet's enda mål är att krossa upphovsrätten". Men det löser sig nog.

Finns det inte lagar mot sådant?

Svara med citat
  (#7) Gammal
Deus Inte uppkopplad

Deuss avatar

Länk: #9583
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-13, 03:20

Underbart! Ju mer uppmärksamhet vi får, destå bättre. Det är fortfarande så att vissa man snackar med på stan inte vet vilka vi är. Det är nog på väg att ändras nu!

Man borde hålla den här goda trenden uppe genom att sända in flera debattartiklar i tidningar. Det är nämligen så att folk har en förmåga att tröttna snabbt, och ingen glömmer fortare än allmänheten. Det finns säkert tiotusentals tittare och lyssnare där ute som tycker att vi har jättebra idéer, men som kommer att glömma bort att vi finns om vi inte hela tiden sätter ordentliga märken i mediesverige.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Hanna Dönsberg Inte uppkopplad

Hanna Dönsbergs avatar

Länk: #10174
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-18, 10:41

Citat:
floodis (2006-Feb-12)TorSkude2: Jag tycker det är bra att du erkänner att du inte har förstått vad jag vill säga. Alltså så att jag kan tydliggöra.

Vad jag ville säga med hela inlägget var att ni är Sveriges mest otydliga och schizofrena parti (någonting ni själva uppenbarligen vet). Men ändå ser ni ut som rena frågetecken och inte fattar varför pressen inte vet vad ni står för.

Typ: "Vi är ändrar åsikt varannan vecka, men varför förstår inte pressen vad vi vill?"

Svaret är ganska uppenbart, men ändå verkar ganska många av er inte fatta. Därav frågan om ni är korkade eller om ni bara lekar den leken.

Rätt flåådis, rätt. Mediakontakten kommer, vi är nyfödda!

Så...kommentar på artikeln/ledarn:

Rättvisa skipas på ngt sätt, ngn gång.

Jag önskar att jag på min privata mark kan känna mig säker, utan att skjuta mot varenda rörelse/skugga/ljus..etc, som jag (tror att jag) ser.

När man som fårfarmare blir straffad för att man skjuter en varg...och när Cheney skjuter sin vän under fågeljakt, & majoriteten i USA har skjutit en människa, lr blivit skjuten, på pirvat mark - då mina kamrater - då är ngt fel i samhället!

~ Hanna TOQig Dönsberg ~
valberedare för Ung Pirat och Ung Pirat Västerås samt
lekmannarevisor Distriktsstyrelsen Öst, Ung Pirat
Läs gärna min blogg!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Hanna Dönsberg  
Svara med citat
  (#9) Gammal
Fahrenheit451 Inte uppkopplad

Fahrenheit451s avatar

Länk: #10179
Standard RE: Massor med media idag - 2006-02-18, 11:39

Vad är det som är schizofrent? Att vi trimmar våra två valfrågor? Som jag ser det är grunden och visionen inom partiet detsamma sen det startades.

Fast det kanske är bättre att inte låta sig inspireras av andra tänkare och sno och kopiera lite från demför attinförliva till våra valfrågor. Ja, vi står still medans alla andra rör på sig, kanon. Precis vad detta parti står för i grund och botten. Stagnation, bakåtsträvande och att inte tanågot som helst intryck av andra.

Enligt mig skulle detta ge mig en sådan ångest att jag skulle bli tvungen att gå in med en avbitare i skallen och kapa av alla nervtrådar som leder in i mitt känselcentrum om jag skulle vara med i ett sådant parti.

---------------

"Demokrati uppstår när man eftersträvar alla medborgares frihet och jämlikhet och tar hänsyn till deras antal men inte deras art"; Aristoteles

Jonathan Müller

Ny mycket bättre blogg
http://liebenow.wordpress.com/

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Massor med nya aktivister Tommy Eriksson Ung Pirat Karlstad 1 2009-04-21 22:27
MASSOR med foldrar! Tor Skude 5. Östergötlands län, 0 2006-09-10 20:20
Pratat med massor med media idag Mika Sjöman PP i media 9 2006-04-05 00:44
Mar-07: Massor av kul Rick Falkvinge Allmän information och frågor 3 2006-03-09 14:02
Rickard är med i Lanz i P3 idag kl 12! (idag, 4Jan) Mika Sjöman PP i media 1 2006-01-04 11:24