Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets extra medlemsmöte februari 2018
Mötesklocka   
Svara   Lägg till ytterligare källa

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Nyhetsankaret Inte uppkopplad

Nyhetsankarets avatar

Reg.datum: Dec 2010
Standard Högsta domstolen definer tillgängliggörande till allmänheten - 2012-12-21, 11:32

Högsta domstolen definer tillgängliggörande till allmänheten
Fast-ställandet av antal personer ska ske med beaktande av de kumulativa effekter som följer av en spridning. Av betydelse blir då inte bara hur många personer som har tillgång till ett och samma verk vid samma tillfälle, utan även hur många av dem som i följd efter varandra har tillgång till verket.
...
En webbplats kan ställa stränga krav på medlemskap men ändå ha ett stort antal medlemmar på grund av att ”den möjliga allmänheten” i princip är obegränsad. Även om inloggningsuppgifter behövs för att någon ska få tillgång till ett verk kan det vara så att överföring görs möjlig till ett så stort antal personer att det är fråga om överföring till allmänheten.
Källa: http://www.hogstadomstolen.se/Domstolar/hogstadomstolen/Avgoranden/2012/2012-12-21%20%C3%96%204817-09%20Beslut.pdf Tipstack: belorn

Svara med citat
  (#2) Gammal
Bongoman Inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2006

Länk: #283688
Standard Sv: Högsta domstolen definer tillgängliggörande till allmänheten - 2012-12-23, 11:03

Resonemaget är orimligt. Om jag har en FTP som bara mina syskon kan komma åt skall jag räkna med att de kan sprida verken vidare till sina vänner utanför min kontroll. Då ska jag också straffas för det.

Lite som att Systembolaget inte säljer till folk som är berusade eller med klar misstanke om langning måste säga nej till alla för att deras vara kan serveras till kraftigt berusade personer eller bjudas till minderåriga av någon annan än den som handlar om spriten ställs i kylen på en fest. Eller att spriten stjäls av en alkis vid inbrott.

Svara med citat
Svara  Lägg till ytterligare källa

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är