Har inte rösta, men rösta nog som Tor. Men Cecilia har en poäng där. Men jag tänker mera åt andra håller. Piratpartiet är meran en nationell och i slutändan internationell fråga. Men skulle inte piratparitet blir lite mera av ett kulturpartie om man nu gav sig in i ett kommunalt arbete? Alltså, piratpartiet stödjer ju trots allts upphovshavaren, genom att förenkla för denna att enklare få ut sina verk. Och detta genom att minska på just de stora multinationella företagen att ta kontrollen på dessa verka. Så indirekt så är piratpartiet bra för Musiker, Spelmakare och konstnärer. Vi kanske skulle försöka hjälpa just dessa människor att komma ut. Genom att argumentera för konserthus t ex. Borlänge, som jag bor i, har t ex en av Sveriges bästa musikskolor för ungdomar och samtidigt då en av Sveriges bästa ungdomsorkestrar. Dessa spelar sina konserter och repar i dåliga undermåliga lokaler, som gör att allt de gör låter skit. Alltså, att vi kanske blir mera ett partie för de som gillar konst, och självklart det som cecielia sa. Självklart måste vi ju också få en uppfattning i sjukvård, skola o s v. Men ändå, jag vet inte i hur många kommuner som just kulturen skärs ner i. Vad jag vet, så får Borlänge kommunala musikskola fortfarande samma belopp som de fått de senaste 5 åren. Trots inflation och mindre värde i pengarna, vilket ger högre kostnader. Vilket i sin tur betyder, att musikskolan måste skära ner. Detta i sin tur, gör att musiken, och kost mm. får problem i framtiden. OM detta fortsätter, så kommer vi inte ha någon kultur att värna om, vilket leder till att det inte finns några band, musiker, konstnärer att försöka få ut. Äsch, nu flummade jag ut igen... typiskt mig.