Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005
Standard May-24: Bättre att göra helt fel än inget alls - 2006-05-24, 17:45

Yo,

jag har upptäckt attdet händer att vi, alltså flera av oss,ibland inte är överens om vad som ska göras. I de fallen gäller alltid den gamla sanna huvudregeln: det enda som värre än att göra helt fel är att inte göra något alls. Det är nästan alltid bättre att göra helt fel, än att låta aktiviteten vänta till dess att man är överens, så att inget händer över huvud taget under tiden.

Tid är inte en resurs vi har, så enkelt är det. Ibland behöver vi alla göra avkall på hur vi egentligen hade velat ha det, till förmån för att snabbt röra oss framåt.

Minns också det gamla talesättet som gäller lika mycket för oss som för alla andra: Perfect is the enemy of good enough. Det är good enough som gäller för oss, i alla lägen. (Det betyder däremot inte att vi ska nöja oss med mediokert. Men närnågot ser professionellt ut och fyller sitt syfte, så ska vi gå vidare till andra saker som också är viktiga, även om man kan förbättra ännu mer.)

Som extra snabb beslutsvägvill jag använda följande: Om tre personer tycker att något är bra och en inte känner sig bekväm med det, alltså att ett visst förslag väger över med mer än tre till ett, så är det alltid bara att köra i full fart; då får den som inte håller med stå tillbaka. Det testet, 75% majoritet,är ett utmärkt gut check. Alla tycker inte alltid om allting, så enkelt är det bara.

(#2) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #23515
Standard RE: May-24: Bättre att göra helt fel än inget alls - 2006-05-31, 04:49

Halloj halloj
Jag nämde tidigare i någon annat inlägg ett förslag om marknads föring av partiet,
Men jag glömde bort vilket inlägg jag skrev det i
så därför kan jag inte kolla vilket svaret blev.
iaf förslaget var att ni eventuellt kunde sälja pins (som man sätter på kläderna) via hemsidan till en så låg kostnad som bara möjligt.
en pin har ju flera fördelar. dels kan den sättas på alla kläder (man måste inte ha en specifik tröja på sig)
och dels kan man i samband med kampanjer dela ut dessa pins till de som är intresserade så att de i sin tur kan föra det vidare.
bara en tanke från min sida.
Edit: Kom på hur jag kunde se var det andra inlägget låg, skadar kanske inte att det ligger här ändå.
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Har inget med partiet att göra, men... Berner 28. Västerbottens län 0 2009-11-23 22:22
Hej vill du hjälpa till med att göra världen lite bättre!? Stefan Flod Ung Pirat - allmänt 1 2008-07-18 17:08
Bättre omvärldsbevakning krävs för en bättre informationshantering för partiet Forky Mediagruppen 3 2006-11-01 19:24
Hur skall vi göra för att nå ut bättre? Mika Sjöman PP i media 6 2006-05-26 09:20
Helt orelevant, men hittar inget bättre ställe att posta på. Lenkki Förslag till partiet (STÄNGD) 16 2006-01-05 23:18