Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
FCZ Inte uppkopplad

FCZs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Standard Falangbildning / Är jag välkommen? - 2006-03-04, 01:44

Jag är jätteglad över att det äntligen finns ett parti som driver integritetsfrågor. Det är jätteviktigt för mig. Piratdelen däremot är jag rätt likgiltig inför, jag tar helt enkelt inte ställning. Är jag välkommen som medlem då? Det verkar inte som det. Vad jag kan se så måste man godkänna hela principprogrammet. Oavsett hur ni gör kommer piratpartiet ofrånkomligen att bestå av en integritetsfalang och en piratfalang.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #10866
Standard RE: Falangbildning / Är jag välkommen? - 2006-03-04, 07:20

Citat:
FCZ (2006-Mar-04)Piratdelen däremot är jag rätt likgiltig inför, jag tar helt enkelt inte ställning. Är jag välkommen som medlem då? Det verkar inte som det. Vad jag kan se så måste man godkänna hela principprogrammet. Oavsett hur ni gör kommer piratpartiet ofrånkomligen att bestå av en integritetsfalang och en piratfalang.
Falang och falang, alla partier har oliktänkande i sig - ju fler frågor de tar ställning till, desto fler som håller med om det mesta eller det viktigaste men inte resten. Om du vill gå med i (v) för deras arbetarpatos så är du ju faktiskt inte automatiskt tvungen att tycka att Kungen ska få sälja korv till turisterna utanför slottet, även om det ungefär är det som står i deras partiprogram. Det man brukar vilja är att du inte har diametralt motsatta åsikter och om du har det, iaf inte går ut med dem eller jobbar för dem "till skada för partiet" som det brukar formuleras.

Alltså, du får tycka vad du vill om upphovsrätts/patent-bitarna, men anser du att delen om personlig frihet klart överväger så är det ändå oss du ska engagera dig i. Det finns fullt tillräckligt att göra utan att vi ska försöka tvinga dig tycka om eller jobba för nåt annat än det du vill.

Annars, ska man vara helt ärlig, finns det ett alternativ (om inte resten av deras program eller deras allianspartners avskräcker) och det är Centern. Vi driver de här frågorna mycket hårdare och mer fokuserat, men av de etablerade partierna är det de som mest konsekvent "röstat rätt" alla chanser de fått.

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#3) Gammal
FCZ Inte uppkopplad

FCZs avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #10954
Standard RE: Falangbildning / Är jag välkommen? - 2006-03-05, 02:37

Som det är nu måste man skriva under på hela principprogrammet vilket utesluter medlemmar som skulle vara beredda att engagera sig i en av frågorna. Jag tycker att ni borde ändra på det. Ni skulle t.ex. kunna kräva att man i alla fall inte får motverka partiet i någon av frågorna.

Svara med citat
  (#4) Gammal
nino Inte uppkopplad

ninos avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #11256
Standard RE: Falangbildning / Är jag välkommen? - 2006-03-08, 13:34

FCZ när du godkänner principprogrammet betyder inte de att du måste stödja alla våra frågor som vi står för. Står du bara för integriteten så gör du ju de, men ändå blir medlem. Tycker du inte om de andra förslagen så står du ju emot dem. De viktiga är att du ändå stödjer en av våra största frågor, integriteten.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -<br>Best Regards<br>Nino Protic
  Skicka ett meddelande via MSN till nino  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Välkommen! Xylion Piratstudenterna i Linköping 2 2009-06-05 14:36
Välkommen till ipredkoll.se Fahrenheit451 PP i media 0 2009-04-18 13:24
Ung Pirat Östersund - välkommen! SimonRosenqvist Ung Pirat Östersund 3 2007-12-13 16:54
Välkommen till övervakningssamhället Christian Engström PP i media 0 2007-02-14 11:23
Välkommen på fildelning (bild) Dimaspy Gästskriverier (på svenska) (STÄNGD) 0 2006-09-13 13:12