Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Västmanlands valkrets mediagrupp - 2006-05-08, 11:37

Hej alla Pirater!

Nu behöver vi allas synpunkter och idéer - ingen idé är dum, så fram med Dina idéer nu.

Riksmedia och samlat bland andra valkretsar finner du här

Vi har som en liten början delat ut dekaler

en liten nätt historia, men den är enkel att hantera. Har själv fått upp en del, men inser att man bör tillsätta lite organiserad uppklistring för att få till lite effekt.

Någon annan som har något att berätta om var,hur,när?

Tänkte mig ett samlat upptåg inom det snaraste att sätta upp enklare A3affisher. Man kan ju ta ett område i taget och kanske lägga ner någon timme för att det inte ska inskränka för er som har tidsbrist.

Skickade själv en insändare till VLT,Västmanlandnyheter och Västerås Tidning igår, med samtidig inbjudan om att jag finns till förfogande för intervju om Piratpartiet.

Tillsammans är vi starka, men en ensam varg fäller inte en älg

/Anders
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#2) Gammal
johey Inte uppkopplad

joheys avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #20961
Standard RE: Västmanlands valkrets mediagrupp - 2006-05-08, 15:25

Jag kan gärna sätta upp lite affischer. Har redan försett en hel del lyktstolpar, elskåp och speglar på officiella toaletter med vackra klistermärken. Åh, vad snyggt det är med transparenta dekaler på spegelglas.

[hr]<br>
Min sång om Försvarets radioanstalt finns på http://johan-svensson.se/

Svara med citat
  (#3) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #20962
Standard RE: Västmanlands valkrets mediagrupp - 2006-05-08, 15:46

Tänk er för nu. Klistringen ska göras med respekt.

Jag säger inte att det är respektlöst att sätta på speglar eller annat, men att ni gärna får fundera på det.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#4) Gammal

Anders Forsmans avatar

Länk: #20988
Standard RE: Västmanlands valkrets mediagrupp - 2006-05-08, 19:29

mjo iofs har du rätt Tor, men iom att dekalerna är så lätta att ta bort, så har vi sagt, så länge vi inte hoppar på bilar och annan privat egendom så är det ok. En spegel på ett köpcentras toalett, eller toan på skolan är nog ingen som direkt blir irriterad över. Och visst är de snygga
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#5) Gammal
sandos Inte uppkopplad

sandoss avatar

Länk: #20989
Standard RE: Västmanlands valkrets mediagrupp - 2006-05-08, 19:33

Har klistrat lite på toaletter, men har undvikit speglar själv. Främst för att det känns för in-your-face och tror att de får sitta kortare tid då.

---<br>
sandos / John Bäckstrand
  Skicka ett meddelande via ICQ till sandos Skicka ett meddelande via MSN till sandos  
Svara med citat
  (#6) Gammal

Anders Forsmans avatar

Länk: #20992
Standard RE: Västmanlands valkrets mediagrupp - 2006-05-08, 19:37

tänk på infarter, till butiker,köpområden,stolpar ikring busshållplatser,bankomater, "stråk" där det passerar mycket folk, framförallt cyklister. Bilburna kan vi nog glömma med de här smä dekalerna.
Svara med citat
  (#7) Gammal
johey Inte uppkopplad

joheys avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #21034
Standard RE: Västmanlands valkrets mediagrupp - 2006-05-09, 00:03

Självklart sker klistringen med respekt. Jag har inte gett mig an några privatpersoners egendom, även om vissa extra blanka brevlådor har sett frestande ut . På speglarna har jag satt dem nere i vänster hörn (för att vara konsekvent) och alltså inte "in your face". Jag vet inte vart man annars skulle kunna sätta märkena. Allmänna klotterplank finns det så vitt jag vet inte så otroligt gott om, och med tanke på den kvantitet vi har av våra märken, skulle nog dessa plank täckas upp ganska snabbt. Busskurer och telefonkiosker är givetvis perfekta måltavlor.

Men ja, som sagt, märkena är lätta att ta bort och lämnar inga spår av klister. Jag har även försett min egen spegel med ett märke, som ett tecken på att jag behandlar andra som jag själv vill bli behandlad... Eller är det inte så det heter?

[hr]<br>
Min sång om Försvarets radioanstalt finns på http://johan-svensson.se/

Svara med citat
  (#8) Gammal
Jens Tuvebrink Inte uppkopplad

Jens Tuvebrinks avatar

Länk: #21042
Standard RE: Västmanlands valkrets mediagrupp - 2006-05-09, 00:50

Jag har knallat runt med hunden och satt ett märke på alla papperskorgar och miljöstationer vi hittar i Kungsör, plus utanför läkarmottagningar och apoteket =) Ska börja ge mej på lyktstolpar runt butiker mm nu i veckan=)

Vi är INTE beredda att ge upp vår frihet för att BLI fria!

0733196596

*U Know I Love U*
  Skicka ett meddelande via MSN till Jens Tuvebrink  
Svara med citat
  (#9) Gammal
Magnus Adrian Inte uppkopplad

Länk: #21059
Standard RE: Västmanlands valkrets mediagrupp - 2006-05-09, 08:06

Det där med hunden känner jag igen. Är ganska lätt att se i vilket område man själv bor i. Springer på mina dekaler lite här och var. Det bästa med hunden är att det kan bli långa och olika promenader varje dag...

En glad överraskning var när jag sprang in på Bäckby centrum och såg några dekaler redan uppsatta!!

Med många bäckar små dröjer det inte länge förräns man springer på våra dekaler lite här och var.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Magnus Adrian  
Svara med citat
  (#10) Gammal
sandos Inte uppkopplad

sandoss avatar

Länk: #21067
Standard RE: Västmanlands valkrets mediagrupp - 2006-05-09, 09:17

Bor på Fredriksberg jag (men jag har inte klistrat vid Bäckby centrum, hade tänkt göra vid Råby centrum dock men har inte haft tillfälle ännu!) och detta området har ju X antal lägenheter, en smart ide (tyckte jag) var att klistra vid soprummet, då alla går dit någon gång. Mer ekonomiskt än att klistra i varje trappuppgång =)

Idag sätter jag förhoppningsvis upp denna på högskolans anslagstavla: http://sandos.ath.cx/~sandos/A4_1.pdf

---<br>
sandos / John Bäckstrand
  Skicka ett meddelande via ICQ till sandos Skicka ett meddelande via MSN till sandos  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Anmälning till Gävleborgs valkrets mediagrupp Björn Björnsson Media - Anmälningar (STÄNGD) 16 2006-06-06 14:31
Mediagrupp Örebro Valkrets Jessica Rickardsson 22. Örebro län, 0 2006-05-22 21:27
Mediagrupp i Stockholms valkrets Tom Media - Anmälningar (STÄNGD) 0 2006-05-11 20:02
Anmälning till Västmanlands valkrets mediagrupp Anders Forsman Media - Anmälningar (STÄNGD) 0 2006-05-08 11:25
Västmanlands valkrets: möte judas_i Allmän information och frågor 1 2006-01-27 10:24