Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Christian Engström Inte uppkopplad

Christian Engströms avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Big Brother Bodström - 2006-06-29, 10:55

http://www.expressen.se/ego/c_0/index.jsp?a=622040

.

/Christian
EU-parlamentariker

Svara med citat
  (#2) Gammal
Fana Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #37204
Standard RE: Big Brother Bodström - 2006-06-29, 12:39

Jättebra att Swartz rapport får belysning i gängse media

----<BR><BR>Partimedlem, Jur.Student och fildelare.<BR><BR>"It is to difficult to think nobly when one thinks only of earning a living"<BR>- Jean-Jacques Rousseau<P>"I en tid när den universella lögnen härskar, är det en revolutionär handling att tala sanning."&nbsp;&nbsp;&nbsp; - George Orwell<BR>

Svara med citat
  (#3) Gammal
Faye Inte uppkopplad

Fayes avatar

Länk: #37206
Standard RE: Big Brother Bodström - 2006-06-29, 12:42

Skitbra, det tar sig. Dock fortfarande ingenting i Aftonbladet. inte för att jag är förvånad...

Bara för att man är paraniod betyder inte det att man inte är förföljd.. :alien:

http://blogg.aftonbladet.se/26704

Svara med citat
  (#4) Gammal
tixe Inte uppkopplad

Länk: #37215
Standard RE: Big Brother Bodström - 2006-06-29, 13:12

Citat:
WitchBitch (2006-Jun-29)Skitbra, det tar sig. Dock fortfarande ingenting i Aftonbladet. inte för att jag är förvånad...

Aftonbladet skriver bara om Pirater...

:) T I X E :)
  Skicka ett meddelande via MSN till tixe  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Anders Löfgren Inte uppkopplad

Länk: #37219
Standard RE: Big Brother Bodström - 2006-06-29, 13:26

Fast ibland tycker jag att detta börjar bli för mycket personhatskampanj för ett parti med aspirationer på riksdagsmandat. Bodström är dock inte diktator i vårt land utan det är en hel regering bakom honom som, om de inte tyckte han var inne på rätt spår, skulle stoppa honom blixtsnabbt.

Jag är rädd att man tar oss mindre på allvar om vi fokuserar alltför mycket på enskilda personer istället för frågor.

-----------------------------------------------<BR>MPAA/APB - de <EM>riktiga</EM> terroristerna</P><P>/Anders Löfgren
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Löfgren Skicka ett meddelande via MSN till Anders Löfgren  
Svara med citat
  (#6) Gammal
Fana Inte uppkopplad

Länk: #37232
Standard RE: Big Brother Bodström - 2006-06-29, 14:12

Citat:
Anders Löfgren (2006-Jun-29)Fast ibland tycker jag att detta börjar bli för mycket personhatskampanj för ett parti med aspirationer på riksdagsmandat. Bodström är dock inte diktator i vårt land utan det är en hel regering bakom honom som, om de inte tyckte han var inne på rätt spår, skulle stoppa honom blixtsnabbt.

Jag är rädd att man tar oss mindre på allvar om vi fokuserar alltför mycket på enskilda personer istället för frågor.
Jo det är sant, men en politisk realitet är att man behöver symboler, positiva såväl som negativa. Inom politiken brukar man oftast antingen generalisera vilt eller rikta in sig på enskilda mycket specifika företeelser alltefter vad som man tror gynnar den egna argumentationen - antipiraterna väljer oftast att generalisera vilt ("fildelning är stöld!" "Artisterna får svälta pga fildeningen!"), medans vi ofta har valt att använda symboler (t.ex. Bodström, biblioteket, historiska allegorier). Till piratrörelsens försvar kan man dock säga att Bodström faktiskt *är* farlig för det fria och demokratiska öppna samhället. Det torde idag vara tämligen otvistligt. Det samma kan knappastsägasom motståndarsidansvilda påståenden.Så jag föredrar nog våran oppinionsbildingsteknik framför våra motståndares.

----<BR><BR>Partimedlem, Jur.Student och fildelare.<BR><BR>"It is to difficult to think nobly when one thinks only of earning a living"<BR>- Jean-Jacques Rousseau<P>"I en tid när den universella lögnen härskar, är det en revolutionär handling att tala sanning."&nbsp;&nbsp;&nbsp; - George Orwell<BR>

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är