Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Gustav Nipe Inte uppkopplad

Gustav Nipes avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Kandidatur - Gustav Nipe - 2006-04-08, 13:32

Gustav Nipe heter jag, är 17 år ung(gammal)

Går andra året på gymnasiet läser samhälle/ekonomi. Brukar i vanligtvis spela träna/spela handboll på fritiden, men senaste tiden har jag pysslat mycket med PiratPartiet.

Den 1 April blev jag vald till interim Ordförande för PiratPartiet i Skåne.

Jag har länge varit sugen på att engagera mig politiskt men det har inte funnits något parti/organisation som har åsiketer som jag kan stå 100% bakom, fram till den 1 Januari när jag fick höra talas om PiratPartiet.

Anledningen till varför jag vill in riksdagen är inte för att, som många kanske tror, få en lön på över 40000kr. Utan för att jag vill förändra samhället, jag är väldigt trött på att sitta vid sidan om och se på när samhället går mot en framtid som varken jag eller många andra vill ha.

Tre argument varför jag ska in i riksdagen:

1. Jag kommer göra allt som står i min makt(och lite till) för att stärka den personliga integritet, jag tänker med andra ord inte tillåta den utvecklingen som sker idag.

2. Skiv och filmindustrin har startat ett krig mot oss svenskamedborgare, detta krig som de inte får vinna, detta krig måste utkämpas på alla plan. Jag ställer mig först i ledet, i fronten, mot dessa skurkar.

3. Är ni som jag j*vligt trötta på att dom föråldrade dinosaurier upp i riksdagen inte lyckas producera något vettigt, och de dom gör inte har någon som helst verklighets uppfattning? Svaret på frågan är, Ja. It's time to make a change. Ni kanske tycker att detta argumentet är likt de borgligas; maktskifte06, "vill ni ha förändring? Rösta på oss." Nej säger jag, det är stor skillnad, dagens politiker i de etablerade partierna är skolade i många år i deras organisationer. Det är INTE jag, jag är inte skolad som en "vanlig" politiker. Jag kommer inte prata som en vanlig politiker. Jag kommer inte titta på när samhället går mot en utvecklings som du och jag inte vill ha, som en vanlig politiker gör. Jag kommer inte att bete mig som en vanlig politiker!

Gustav Nipe

| gustav ((punkt)) nipe ((snabel-a)) piratpartiet .se |

Svara med citat
  (#2) Gammal
fredux Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #16041
Standard RE: Kandidatur - Gustav Nipe - 2006-04-09, 10:30

Om exempelvis FI, junilistan eller Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen, skulle du då kunna tänka dig att stödja deras parti och åsikter bara för att få igenom dina krav i dina frågor. Eller finns det någon gräns för din samarbetsvilja med andra partier för att nå piratpartiets mål?

Svara med citat
  (#3) Gammal

Gustav Nipes avatar

Länk: #16158
Standard RE: Kandidatur - Gustav Nipe - 2006-04-09, 13:33

Citat:
1. Jag kommer göra allt som står i min makt(och lite till) för att stärka den personliga integritet, jag tänker med andra ord inte tillåta den utvecklingen som sker idag.

Det ska tolkas som så att jag är bered att stödja något av de partier för att få igenom förslag som innebär att man stärker den personliga integriteten. Annars inte.

Gustav Nipe

Svara med citat
  (#4) Gammal
fredux Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #16223
Standard RE: Kandidatur - Gustav Nipe - 2006-04-09, 15:49

Min röst får du inte. Kan inte stödja en person som skulle kunna tänka sig samarbete med Sverigedemokraterna.

Svara med citat
  (#5) Gammal

Gustav Nipes avatar

Länk: #16329
Standard RE: Kandidatur - Gustav Nipe - 2006-04-09, 19:22

Hurvida det är M, Fp, Kd, S, Vp, Mp, Junilistan, sd eller F! som vi kommer att samarbeta med, är inte det intressant. Det intressanta är, för oss, att få till en förändring i samhället.

Gustav Nipe

Svara med citat
  (#6) Gammal
Oberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #16337
Standard RE: Kandidatur - Gustav Nipe - 2006-04-09, 19:37

bra svar! du får en röst

Svara med citat
  (#7) Gammal
zp Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #30145
Standard RE: Kandidatur - Gustav Nipe - 2006-06-08, 02:27

När fyller du 18? Du är inte valbar om inte du har fyllt 18 senast på valdagen (6 § jmf 1 § vallagen).

Svara med citat
  (#8) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Länk: #30761
Standard RE: Kandidatur - Gustav Nipe - 2006-06-08, 21:31

Om du kollar profilen så ser man 1988-Jul-13 (17 years old) borde räcka bra.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#9) Gammal

Gustav Nipes avatar

Länk: #33360
Standard RE: Kandidatur - Gustav Nipe - 2006-06-14, 17:05

Jag fyller 18 den 13 Juli, så jag har varit 18 ett tag innan valdagen

Gustav Nipe

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kandidat - Gustav Nipe Gustav Nipe Skåne län 0 2010-02-27 15:28
Gustav Nipe (#3) Gustav Nipe [E-I] 56 2010-01-14 10:29
Frågor till Anders Hedberg och Gustav Nipe Daniel Gustafsson Distriktsledarval 2007 21 2007-11-19 17:33
Nominering: Gustav Nipe Rick Falkvinge Distriktsledarval 2007 1 2007-11-04 18:24