Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Gustav Nipe Inte uppkopplad

Gustav Nipes avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: 05: Dagordning, mötets behöriga utlysande - 2007-04-21, 13:25

Citat:
vicotnic (2007-Apr-21)Man kanske kommer på något som man tänker: "Ja just det, det borde man ta upp" men så finns det kanske ingen annan vettig punkt att ta det i, se det som en punkt där ordet är fritt och tillfälle för förslag

Jag instämmer med tillägget att Övrig punkten ska ses som en säkerhetspunkt.

Gustav Nipe

| gustav ((punkt)) nipe ((snabel-a)) piratpartiet .se |

Svara med citat
  (#2) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #72121
Standard RE: 05: Dagordning, mötets behöriga utlysande - 2007-04-21, 13:26

Citat:
vicotnic (2007-Apr-21)Man kanske kommer på något som man tänker: "Ja just det, det borde man ta upp" men så finns det kanske ingen annan vettig punkt att ta det i, se det som en punkt där ordet är fritt och tillfälle för förslag
Lägg då en motion. Risken finns annars att årsmötet håller på för länge.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#3) Gammal
vicotnic Inte uppkopplad

Länk: #72122
Standard RE: 05: Dagordning, mötets behöriga utlysande - 2007-04-21, 13:28

Men det brukar ju tillhöra årsmöte praxis att man brukar ha en punkt för Övrigt och motioner kan man juh inte skicka in under ett årsmöte, det måste man juh göra innan

Svara med citat
  (#4) Gammal
Joakim Holgersson Inte uppkopplad

Länk: #72123
Standard RE: 05: Dagordning, mötets behöriga utlysande - 2007-04-21, 13:30

Citat:
Mårten Fjällström (2007-Apr-21)Visserligen, men det har också nackdelar därför att folk inte hinner förbereda sig på vad som kommer att komma upp. Jag lutar nog mot att om man vill ha upp en punkt och inte skrivit motion i tid så får man ta upp det nu eller inte få det upptaget imorgon.
Och vad är då chansen att andra (resp. styrelsens ställning & yttrande) skulle ha tid sätta sig i en motion som läggs i "Övrigt"? (om den läggs så sent)

Själv tycker jag två veckor innan är väldigt kort tid innan årsmöte med få ordning & betänkande.

Dock inget hinder att man ser till fixa motioner redan nu till nästa årsmöte

x - x

Svara med citat
  (#5) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #72125
Standard RE: 05: Dagordning, mötets behöriga utlysande - 2007-04-21, 13:31

Fast det passar dåligt för ett online-möte eftersom det här är viktigt att veta när vad diskuteras.

Det är sant att det är för sent att motionera. Däremot kan man nu föreslå extra punkter - motsvarande motioner - som kan diskuteras ikväll/natt och röstas om imorgon.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#6) Gammal
Gustav Nipe Inte uppkopplad

Gustav Nipes avatar

Länk: #72124
Standard RE: 05: Dagordning, mötets behöriga utlysande - 2007-04-21, 13:31

Citat:
Henry Rouhivuori (2007-Apr-21)
Citat:
Lägg då en motion. Risken finns annars att årsmötet håller på för länge.

Det är därför punkt övrigt ska vara tidsbegränsad till 1 timme. Det är inte säkert att den behöver behandla något, jag tror att det fortfarande ligger en del pirater och sover. Senare i eftermiddagar kommer antagligen fler pirater diskutera och då kanske det poppar upp en punkt man vill behandla.

Gustav Nipe

| gustav ((punkt)) nipe ((snabel-a)) piratpartiet .se |

Svara med citat
  (#7) Gammal
Andreas_The_One Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2007

Länk: #72126
Standard RE: 05: Dagordning, mötets behöriga utlysande - 2007-04-21, 13:34

Finns det några planer på att diskutera eventuella strategier för att nå ut till väljarna?

Eller handlar mötet bara om PP's organisation?

Om ämnet inte är för mycket offtopic föreslår jag annars att en sådan diskussion kan läggas under "övrigt"
  Skicka ett meddelande via MSN till Andreas_The_One  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Joakim Holgersson Inte uppkopplad

Länk: #72127
Standard RE: 05: Dagordning, mötets behöriga utlysande - 2007-04-21, 13:36

TJa, jag kan hålla med om punkten "Övrigt" - kanske max 2 timmar.

Dock inget som är avsett för själva motioner, de har redan en punkt i programmet...

(eller kallar vi allt Övrigt *satir*)

x - x

Svara med citat
  (#9) Gammal
larsl Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #72129
Standard RE: 05: Dagordning, mötets behöriga utlysande - 2007-04-21, 13:38

Citat:
Andreas_The_One (2007-Apr-21)Finns det några planer på att diskutera eventuella strategier för att nå ut till väljarna?

Eller handlar mötet bara om PP's organisation?

Om ämnet inte är för mycket offtopic föreslår jag annars att en sådan diskussion kan läggas under "övrigt"
Det är väl inte så meningsfullt att ha rena diskussionspunkter? Diskussioner pågår ju dagligen på forumet.

Svara med citat
  (#10) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #72128
Standard RE: 05: Dagordning, mötets behöriga utlysande - 2007-04-21, 13:38

Citat:
Mårten Fjällström (2007-Apr-21)Visserligen, men det har också nackdelar därför att folk inte hinner förbereda sig på vad som kommer att komma upp. Jag lutar nog mot att om man vill ha upp en punkt och inte skrivit motion i tid så får man ta upp det nu eller inte få det upptaget imorgon.

Jag tenderar att hålla med om detta.

Jag kontrollerade precis våra stadgar om de säger något om att endast sådant, som har utlysts kallelse om, får tas upp på årsmötet. Någon sådan begränsning finns inte. Men däremot tycker jag det kan vara ett allmänt hederlighetens tecken, att de som fått reda på att det ska vara ett möte, vet exakt vad mötet kommer att handla om. Hur ska de annars kunna prioritera sin tid i om de vill delta eller inte?

Att införa en "javisstja"-punkt fungerar på traditionella partier där alla med rösträtt garanterat kommer att vara närvarande, men vi fungerar lite annorlunda - vi har sagt hittills "detta kommer att behandlas, vid den här tidpunkten, i den här ordningen" med ett visst varsel. Även om jag kan se behovet av att vara flexibelt, tycker jag inte det är hederligt mot dem som i så fall inte får reda på det, eftersom de inte bryr sig om (t.ex.) valet av styrelse, bedömer att de därför inte behöver vara med på årsmötet, och därför är ute i solen i stället - och då missar sådana javisstja-punkter?

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
06. Frågan om mötets behöriga utlysning, diskussion Rick Falkvinge Årsmöte 7-8 mars 2009 8 2009-03-07 11:48
05. Frågan om mötets behöriga utlysande Rick Falkvinge Medlemsmöte den 6-7 december 2008 4 2008-12-06 12:03
05. Fastställande av dagordning; frågan om mötets behöriga utlysande Rick Falkvinge Årsmöte den 27 april 2008 15 2008-04-27 11:48
06: Dagordning, mötets behöriga utlysning Rick Falkvinge Årsmöte den 21-22 april 2007 1 2007-04-21 14:00
08. Mötets behöriga utlysande Rick Falkvinge Årsmöte 8-9 april 2006 42 2006-04-08 13:48