Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: 10: Ytterligare styrelsenomineringar - 2007-04-21, 16:54

Citat:
Gustav Nipe (2007-Apr-21)Invändning mot ditt alternativ är att det blir för många stockholmare i styrelsen.
Ser jag inte som ett problem per se.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#2) Gammal
Gustav Nipe Inte uppkopplad

Gustav Nipes avatar

Länk: #72216
Standard RE: 10: Ytterligare styrelsenomineringar - 2007-04-21, 16:55

Citat:
Björn Odlund (2007-Apr-21)Gustav Nipe (2007-Apr-21)
Citat:
Invändning mot ditt alternativ är att det blir för många stockholmare i styrelsen.

Jag uttryckte mig fel, det jag menar att det blir en större "makt koncentration" på ett ställe.

Gustav Nipe

| gustav ((punkt)) nipe ((snabel-a)) piratpartiet .se |

Svara med citat
  (#3) Gammal
Fahrenheit451 Inte uppkopplad

Fahrenheit451s avatar

Länk: #72215
Standard RE: 10: Ytterligare styrelsenomineringar - 2007-04-21, 16:55

Jag har inga invändningar mot något av förslagen. Dock vet jag inte vilken roll Anders Andersson just nu har i partiet eller om han avböjt någonting.Men skulle gärna se honom i en styrelseroll.

---------------

"Demokrati uppstår när man eftersträvar alla medborgares frihet och jämlikhet och tar hänsyn till deras antal men inte deras art"; Aristoteles

Jonathan Müller

Ny mycket bättre blogg
http://liebenow.wordpress.com/

Svara med citat
  (#4) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #72218
Standard RE: 10: Ytterligare styrelsenomineringar - 2007-04-21, 16:57

Citat:
Steffan Müller (2007-Apr-21)Jag har inga invändningar mot något av förslagen. Dock vet jag inte vilken roll Anders Andersson just nu har i partiet eller om han avböjt någonting.Men skulle gärna se honom i en styrelseroll.

Anders är nominerad till valberedningen till en revisorspost, och har accepterat nomineringen.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #72219
Standard RE: 10: Ytterligare styrelsenomineringar - 2007-04-21, 16:58

Citat:
Steffan Müller (2007-Apr-21)Jag har inga invändningar mot något av förslagen. Dock vet jag inte vilken roll Anders Andersson just nu har i partiet eller om han avböjt någonting.Men skulle gärna se honom i en styrelseroll.

Anders är nominerad som revisor:

http://forum.piratpartiet.se/Topic73...1.aspx#bm74160

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#6) Gammal
infinite_emma Inte uppkopplad

infinite_emmas avatar

Länk: #72221
Standard RE: 10: Ytterligare styrelsenomineringar - 2007-04-21, 16:59

Det här är nog bland det svåraste jag måst skriva i de här sammanhangen - för jag vill inte bränna några broar.

Jag är helt enkelt inte redo för den sortens åtagande. Så länge det sker på mina egna villkor - om än egentligen det är liten skillnad på mitt vanliga engagemang och att vara invald i en officiell kapacitet - så känns det enklare för mig. Det ska nog sägas också, att timingen är lite "off" - helt ärligt skulle det kännas lite för mycket "här har vi en brutta, låt oss välja in henne" även fast jag vet att jag minsan är bra nog, både i mina och i flera av eras ögon. Jag vill helt enkelt vänta lite, låta partiet gro lite mer och ta ställning - om det skulle vara aktuellt i framtiden - till en sådan position. Eftersom det inte hindrat mig hittills från att "lägga mig i", så vill jag gärna fortsätta så ett tag till, och kanske uppmuntra andra att lägga sig i mer också.

Tackar så väldigt mycket för nomineringen, i alla fall, det värmer gott! Det känns taskigt, på sätt och vis att tacka nej - otacksamt, till och med - och är därför jättesvårt att uttrycka sig ordentligt. Jag vill som sagt inte bränna några broar, utan jag blir kvar här som lite mer "fri fågel" och kanske är jag redo för ett giftermål lite längre fram!

* * *
Bloggar på opassande.se
  Skicka ett meddelande via Skype™ till infinite_emma  
Svara med citat
  (#7) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Länk: #72220
Standard RE: 10: Ytterligare styrelsenomineringar - 2007-04-21, 16:59

Citat:
Gustav Nipe (2007-Apr-21)
Citat:
Björn Odlund (2007-Apr-21)Gustav Nipe (2007-Apr-21)
Citat:
Invändning mot ditt alternativ är att det blir för många stockholmare i styrelsen.

Jag uttryckte mig fel, det jag menar att det blir en större "makt koncentration" på ett ställe.
Möjligt men jag är skeptisk (jag är tveksam på vilka negativa konsekveser det i praktiken skulle få), dessutom tycker jag att alt. 2 ser väldigt bra ut, alla kompetenta personer etc.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#8) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #72222
Standard RE: 10: Ytterligare styrelsenomineringar - 2007-04-21, 17:00

Marie Andersson aka Infinite Emma har tackat nej till styrelsenominering. Därmed faller alternativnomineringar 1 och 2.

Klockan är nu 1700 och årsmötet går till votering.

Svara med citat
  (#9) Gammal
pv2b Inte uppkopplad

pv2bs avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #72223
Standard RE: 10: Ytterligare styrelsenomineringar - 2007-04-21, 17:01

Att Emma tackar nej betyder alltså att alternativnominering 1 och min alternativnominering 2 faller, och bör alltså inte tas upp för omröstning. Är det korrekt?

Svara med citat
  (#10) Gammal
SM5POR Inte uppkopplad

SM5PORs avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #72225
Standard RE: 10: Ytterligare styrelsenomineringar - 2007-04-21, 17:02

Citat:
Rick Falkvinge (2007-Apr-21)Anders är nominerad till valberedningen till en revisorspost, och har accepterat nomineringen.
För fullständighetens skull vill jag meddela att jag avböjer eventuella styrelseuppdrag, oavsett hur det går i revisorsvalet.

Anders Andersson

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Ytterligare en anledning att rösta Pirat. magnus-s PP i media 0 2009-06-06 01:43
ytterligare funderingar om medecinpatentsförslaget. Myggiz Kunskap och patenträtt 8 2009-04-12 23:45
Ytterligare en milstolpe Rick Falkvinge Tips som kommit över mail 19 2006-06-24 20:45
Ytterligare ett offer för upphovsrätten Fredrik Johansson Kultur och upphovsrätt 2 2006-04-18 18:21
Ni har så brutalt fel, ytterligare ett exempel på varför StefanAjax Djävulens Advokat 20 2006-01-11 16:51