Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Urban Sundström Inte uppkopplad

Urban Sundströms avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Är dessa listor bra ? - 2010-01-05, 23:34

Hej !

Ja, jag är splittrad. ! Jag upplever dock att vi nog kan klara oss utan dom !

Kanske dags för en Poll ?

Hälsn. Urban
  Skicka ett meddelande via ICQ till Urban Sundström Skicka ett meddelande via MSN till Urban Sundström Skicka ett meddelande via Skype™ till Urban Sundström  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Dexe Inte uppkopplad

Dexes avatar

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #189443
Standard RE: Är dessa listor bra ? - 2010-01-05, 23:45

Tror inte en poll kan säga något om deras effektivitet. Och gjort är gjort. Listorna har gått ut på bloggar och även i mail.

*Edit* Jag hade fel att det gått ut i mail */Edit*

----------------------------------------------------------------
Riksdagskandidat för Piratpartiet 2010
Kandidat till kommunfullmäktige i Lund
Vice Mediaansvarig för Piratpartiet
Ordförande för Piratstudenterna i Lund

http://jacobdexe.wordpress.com - Ur ett piratideologiskt Perspektiv
  Skicka ett meddelande via MSN till Dexe  
Svara med citat
  (#3) Gammal
piratcensur Inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2009

Länk: #189445
Standard RE: Är dessa listor bra ? - 2010-01-06, 00:08

Citat:
Dexe (2010-Jan-05)Listorna har gått ut på bloggar och i även i mail.
Ajdå. Det var ny information för mig (det var lite tveksamt hade jag läst innan någonstans). Så ni gjorde det.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Dexe Inte uppkopplad

Dexes avatar

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #189453
Standard RE: Är dessa listor bra ? - 2010-01-06, 01:25

Citat:
piratcensur (2010-Jan-06)
Citat:
Dexe (2010-Jan-05)Listorna har gått ut på bloggar och i även i mail.
Ajdå. Det var ny information för mig (det var lite tveksamt hade jag läst innan någonstans). Så ni gjorde det.
Nej, valberedningen i syd har inte gått ut med den i mail. Har för mig att en annan lista gick ut någonstans i landet i början av primärvalet? Men jag kan ha fel.

----------------------------------------------------------------
Riksdagskandidat för Piratpartiet 2010
Kandidat till kommunfullmäktige i Lund
Vice Mediaansvarig för Piratpartiet
Ordförande för Piratstudenterna i Lund

http://jacobdexe.wordpress.com - Ur ett piratideologiskt Perspektiv
  Skicka ett meddelande via MSN till Dexe  
Svara med citat
  (#5) Gammal
piratcensur Inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2009

Länk: #189454
Standard RE: Är dessa listor bra ? - 2010-01-06, 01:45

Citat:
Dexe (2010-Jan-06)Nej, valberedningen i syd har inte gått ut med den i mail. Har för mig att en annan lista gick ut någonstans i landet i början av primärvalet? Men jag kan ha fel.
Någon lista har inte gått ut i Väst i vart fall. Då har kanske inte Östs lista heller gått ut?

Nu får jag ändra tillbaka i mitt kommande tackinlägg... *arrrgh*

Svara med citat
  (#6) Gammal
Eva Inte uppkopplad

Evas avatar

Reg.datum: May 2009

Länk: #189459
Standard RE: Är dessa listor bra ? - 2010-01-06, 04:33

Nej, öst har inte gått ut med någon lista via Mail.

Svara med citat
  (#7) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #189467
Standard RE: Är dessa listor bra ? - 2010-01-06, 12:45

Vi kan omöjligt stoppa de listor som skrivs utanför forumet. Att vi har skapat ett underforum är för att vi tror att det är bra med diskussion kring våra kandidater. Det är svårt att sätta sig in själv och bedöma samtliga. Personligen hade jag önskat mer aktivitet i denna forumdel.

Jag klistrar tråden så att den inte blandas med de faktiska listförlagen.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Svara med citat
  (#8) Gammal

Urban Sundströms avatar

Länk: #189564
Standard RE: Är dessa listor bra ? - 2010-01-07, 12:11

Citat:
piratcensur (2010-Jan-06)
Citat:
Dexe (2010-Jan-06)Nej, valberedningen i syd har inte gått ut med den i mail. Har för mig att en annan lista gick ut någonstans i landet i början av primärvalet? Men jag kan ha fel.
Någon lista har inte gått ut i Väst i vart fall. Då har kanske inte Östs lista heller gått ut?
Nu får jag ändra tillbaka i mitt kommande tackinlägg... *arrrgh*
Hur som helst så gillar jag inte dessa listor. Det gränsar till valfusk. Om distriksledaren i Norr skulle gå ut på samma sätt som i Syd, http://syd.piratpartiet.se/2010/01/0...sdagslistorna/, så skulle jag i alla fall meddela att jag anser det högst olämpligt.

Som tur är har jag inte hittat några listor för Norr och det är jag glad för. Jag är övertygad att alla medlemmar röstar efter sin övertygelse och på ett klokt sätt även utan dessa listor.

Hälsn. Urban
Sandviken, Gävleborgs valkrets.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Urban Sundström Skicka ett meddelande via MSN till Urban Sundström Skicka ett meddelande via Skype™ till Urban Sundström  
Svara med citat
  (#9) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #189566
Standard RE: Är dessa listor bra ? - 2010-01-07, 12:41

Citat:
Urban Sundström (2010-Jan-07)Jag är övertygad att alla medlemmar röstar efter sin övertygelse och på ett klokt sätt även utan dessa listor.
Om du är övertygad om att alla medlemmar röstar efter sin övertygelse och på ett klokt sätt så borde du ju knappast vara kritisk till listorna. För det skulle innebära att folk enbart följde listorna om det var klokt och i linje med deras övertygelse.

Själv är jag övertygad om att det stora flertalet medlemmar inte känner till mer än 1-5 av alla våra kandidater sedan tidigare, och inte heller har tid och lust att sätta sig in i över 200 kandidattexter och forumutfrågningar vilket skulle krävas för att de ska kunna göra ett informerat val. Att då erbjuda dem en stomme att utgå ifrån när de röstar, framtagna av människor med insyn och erfarenhet, ser jag inte alls som något problematiskt.

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
  (#10) Gammal

Urban Sundströms avatar

Länk: #189570
Standard RE: Är dessa listor bra ? - 2010-01-07, 13:33

Citat:
Mab (2010-Jan-07)
Citat:
Urban Sundström (2010-Jan-07)Jag är övertygad att alla medlemmar röstar efter sin övertygelse och på ett klokt sätt även utan dessa listor.
Om du är övertygad om att alla medlemmar röstar efter sin övertygelse och på ett klokt sätt så borde du ju knappast vara kritisk till listorna. För det skulle innebära att folk enbart följde listorna om det var klokt och i linje med deras övertygelse.
Själv är jag övertygad om att det stora flertalet medlemmar inte känner till mer än 1-5 av alla våra kandidater sedan tidigare, och inte heller har tid och lust att sätta sig in i över 200 kandidattexter och forumutfrågningar vilket skulle krävas för att de ska kunna göra ett informerat val. Att då erbjuda dem en stomme att utgå ifrån när de röstar, framtagna av människor med insyn och erfarenhet, ser jag inte alls som något problematiskt.
Det finns inget som hindrar att en medlem endast röstar på t ex 5 kandidater. Man är inte tvingad att rösta på 22 utan kan själv välja antal.

Dessutom kanske det är för många kandidater ? Det kanske inte var så bra att ha allmänna uppmaningar till att ställa upp som kandidat, t ex som det var för Mittlistan ? http://forum.piratpartiet.se/Topic182231-69-1.aspx. Det kanske vore bättre att ha ett fåtal eller ingen från valkretsar med få "människor som skulle platsa på en lista", t ex från min valkrets Gävleborg.

Lätt att vara efterklok, men som sagt, färre kandidater hade varit bättre tycker jag. Då kanske vi sluppit dessa listor.

Hälsn. Urban
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Förslag på kommunala listor dansve Kandidater Uppsala kommun 2 2010-03-06 10:31
Hur lokala listor ska tas fram Mårten Fjällström Lokalval 2010: Diskussion 53 2009-09-20 19:38
Ständigt dessa liberaler eXistenZe PP i media 6 2008-10-01 18:16
Listor och mail NineK PP i media 0 2008-06-12 22:03
18. Kan vi anta dessa stadgar? Rick Falkvinge Möte den 28-29 januari 2006 2 2006-01-29 14:03